TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, March 22, 2016

Bekas Menteri Besar Kedah ke Pagoh.

PAGOH, Isnin – Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, Deklarasi Rakyat yang diilhamkan oleh bapanya akan dipersembahkan kepada Majlis Raja-Raja apabila jumlah tandatangan yang dikumpul mencapai sasaran.

Beliau berkata, setakat ini sambutan yang dterima daripada rakyat terhadap deklarasi itu amat memberangsangkan.

Deklarasi Rakyat diilhamkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad turut mendapat sokongan pemimpin pembangkang bertujuan mendesak Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan Perdana Menteri, berikutan pelbagai skandal yang masih menjadi misteri.

Antara skandal yang masih menimbulkan tanda tanya walaupun Najib ‘diselamatkan’ oleh Peguam Negara ialah pelbagai isu yang melingkari syarikat pelaburan negara, 1Malaysia Development Berhad; SRC International dan dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib.

Deklarasi Rakyat bukan bertujuan menukar kerajaan Barisan Nasional (BN) atau UMNO, sebaliknya menggantikan Najib sebagai Perdana Menteri.

Muhkriz yang turut menandatangani deklarasi itu berkata, rakyat sudah tiada pilihan dan mahukan Najib disingkirkan.

“Deklarasi itu akan dikemukakan kepada kerajaan sebagai reaksi kepada suara rakyat.

“Rakyat yang berada di belakang deklarasi itu sudah tiada pilihan dan mereka tidak mahu menunggu sehingga pilihan raya umum akan datang,” katanya pada sidang media selepas menemui penduduk Muar, Segamat dan Tangkak di sini, hari ini.

Beliau berkata, rakyat tidak boleh menunggu dua tahun lagi dan meletakkan UMNO dalam risiko untuk kalah pada pilihan raya umum.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat