Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Tuesday, August 23, 2016

Wisma Putra akan dihubungi bagi memanggil MO1 sebagai saksi utama?

NAMA NAJIB RAZAK DISEBUT SECARA RASMI sebagai #MalaysianOfficial1
oleh Timbalan Pengarah FBI !!!!!!

Hari ini bermulalah detik hitam bagi MO1 apabila sebanyak 53 organisasi media antarabangsa yg telah membuat liputan besar-besaran mengenai kes perbicaraan saman sivil DOJ terhadap syarikat 1MDB, Antara yang dipanggil untuk membela diri termasuklah Riza Aziz anak tiri kepada Malaysian Official 1 (Najib Razak) dan Jho Low.

(23/08/16) Media ABC yang berpusat di Sydney melaporkan bahawa Timbalan Pengarah FBI Mr. Andrew Mccabe yang menamakan #MalaysianOffial1 ialah Najib Razak turut akan dipanggil juga sebagai saksi utama dan sekali lagi DOJ akan menetapkan tarikh yang sesuai bagi menghantar surat rasmi kepada wisma putra.

#saveMalaysia
#beranikeranabenar

Tuesday, August 16, 2016

GAS Ammonia bocor di loji Petronas Chemical Sabah.

2 maut manakala 3 cedera dalam insiden kebocoran gas ammonia di loji Petronas Chemical Fertiliser Sabah Sdn Bhd PCFSSB di Sipitang Sabah.

Kejadian berlaku 9.30 pagi tadi.

Perkara itu disahkan menerusi satu kenyataan media oleh Petronas Chemicals Group Berhad PCG.

Susulan kejadian, pasukan tindakan kecemasan Petronas telah diaktifkan dan berjaya mengawal situasi.

2 yang maut dan 3 yang cedera dalam insiden itu adalah kontraktor Petronas.

Namun identiti mereka tidak didedahkan.

Mereka yang cedera sudah diberikan rawatan perubatan.

Menurut PCG, insiden itu tidak mendatangkan ancaman kepada alam sekitar dan orang ramai di kawasan berhampiran.

Siasatan untuk mengenal pasti punca kebocoran gas Ammonia itu sedang dilakukan.

Sunday, August 14, 2016

Aku yang bertanya? Wajib!!!

Aku nak tanya. Awak awek ahli UMNO atau Pangkah UMNO?

Awak awek pernah dapat surat jemputan Mesyuarat atau dibagitahu untuk datang Mesyuarat ? Ada kan?

Aku pernah dapat surat bagi tahu Mesyuarat AJK UMNO tapi tarikh tu dah lepas. Jemput sekali lagi memang awal surat. Sekali dalam mesyurat tersebut bincang dan maklumkan nama di gugurkan kerana tidak datang mesyuarat tiga kali.

Perhhhh!!! Ingat aku nak sangat ke jawatan tu. Tapi sekadar mengimbau kisah silam permainan Politik.

Tetapi aku tetap pangkah keris atau dacing. Tetapi kali ini aku kena BERSATU Selamatkan Malaysia.

Setakat aku seorang mana mungkin UMNO di Pekan boleh kecundang. Orang Felda ramai lagi kat sana.

Aku seorang bersatu mana mungkin BN kalah di Malaysia.

Untuk memulakan kejayaan bermula dengan yang satu.

Jangan kecam aku, aku tidak kecam UMNO. Aku sokong awak awek sayangkan UMNO. Tetapi bukan aku tak sayangkan UMNO. Orang UMNO yang tak sayangkan UMNO.

UMNO lahir di Istana Johor. Mana mungkin aku tak sayangkan Johor. Dalam kita berjuang biar terima perbezaan bukan bermusuh.

BERSATU lahir kerana apa? Kerana peluang bercakap demi kebenaran demi negara tercinta disekat.

Kerana sekandal 1MDB negara kacau bilau. Pemecatan sama sini berlaku. Kalau pemimpin yang bijak pilihan terbaik adalah selesaikan dahulu ISU 1MDB. Jika benar mereka-mereka yang bercakap berkenaan 1MDB adalah Fitnah maka gugurkanlah mereka. Pecatlah mereka. Pindahkanlah mereka. Tetapi perkara tersebut berlaku sebaliknya.

Mengapa perkara tersebut berlaku. Nampak seolah-olah tidak mahu membongkar kebenaran. Kebenaran yang mahu disembunyikan atau mahu disorok dari rakyat.

Akhirnya DOJ  mendedahkan wang dari Syarikat 1MDB disalah gunakan dari tujuan asal telah masuk ke negara mereka.

Aliran wang tersebut telah merentasi tiga benua mengikut lapuran yang di terima. Beberapa negara telah membekukan aset bersumberkan dari 1MDB.

Terdapat lapuran acc dari Virginia melalui bank di Singapura dan masuk ke Malaysia. Perkara ini semua orang tahu. Dunia luar juga tahu. Adakah kita masih mahu mengatakan 1MDB di Fitnah oleh orang-orang yang sakit hati dengan kejayaan Malaysia? Tolonglah jangan mabuk sebelum minum ketum!!!

Adakah bunga faedah hutang yang perlu dibayar sebanyak 2.7 billion setahun dari Syarikat 1MDB juga merupakan Fitnah?

Kutipan GST 30 billion setahun merupakan pendapatan negara. Tetapi kerana penipuan dan ditipu negara terpaksa membayar faedah sebanyak 2.7billion setahun. Bagi saya tidak adil kepada negara dan rakyat Malaysia. Penyangak tersebut mesti dibawa ke muka pengadilan.

Friday, August 12, 2016

Bank Negara akan bekerjasama dengan badan-badan lain yang meneliti dakwa terhadap1MDB?

Bank Negara tidak akan membuka semula siasatan terhadap 1MDB susulan dakwaan Jabatan Kehakiman (DOJ), Amerika Syarikat (AS) bahawa lebih AS$3.5 juga wang telah “dicuri “ daripada syarikat itu.

Gabenornya Datuk Muhammad Ibrahim berkata bank pusat sudah mengambil tindakan yang perlu terhadap 1MDB.

“Kita sudah selesaikan siasatan terhadap 1MDB berdasarkan maklumat dan kertas siasatan.

“Kita sudah kenakan denda kepada syarikat itu, kita sudah ambil semua tindakan yang diamanahkan ke atas kita oleh undang-undang dan kita sudah tutup siasatan itu,” kata Muhammad dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau bagaimanapun berkata Bank Negara akan bekerjasama dengan badan siasatan lain yang meneliti dakwaan-dakwaan terhadap 1MDB.

Thursday, August 11, 2016

Tun Musa Hitam persoalkan perlantikkan Individu terpalit tuduhan rasuah bagi mengetuai Felda?

Bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam berkata Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) yang diasaskan Tun Abdul Razak kini hanya dijadikan alat oleh anaknya Datuk Seri Najib Razak bagi meraih undi Melayu luar bandar.

Dalam buku terbaharunya “Frankly Speaking”, Musa turut mempersoalkan pelantikan individu yang terpalit dengan tuduhan rasuah bagi mengetuai Felda.

Musa, yang pernah mempengerusikan Felda, berkata Najib menjadikan Felda sebuah syarikat yang disenaraikan dengan harapan dapat meraih sokongan pengundi luar bandar melalui tawaran saham.

“Perkiraan politiknya mudah. Sekiranya Najib menggunakan Felda mendapatkan sokongan Melayu, peluangnya kekal berkuasa adalah baik. Malangnya, Felda kini menjadi masalah serius kepada kerajaan,” katanya, yang menjelaskan nilai saham Felda jatuh daripada RM5.39 pada Jun 2012 kepada RM1.54 setakat Mac tahun ini.

Katanya walaupun harga kelapa sawit sedunia memainkan peranan dalam kejatuhan nilai saham Felda, ia turut dilanda masalah salah urus dan rasuah.

Dalam buku setebal 443 muka surat itu, Musa turut mempersoalkan kriteria pelantikan jawatan tertinggi Felda.

“Felda kini ditadbir seorang pemimpin kanan Umno yang pernah digantung keahlian Umno selama tiga tahun kerana mengamalkan politik wang,” kata Musa, dipercayai merujuk bekas naib presiden Umno Tan Sri Isa Abdul Samad, yang dilantik pengerusi Felda pada 2010, dua tahun selepas tamat tempoh penggantungannya.

Tun M: Kebebasan ala Najib!!!

Tun M menulis dari dalam hospital. Tulisan ini adalah terjemahan dari artikel ini http://chedet.cc/?p=2208

KEBEBASAN ALA NAJIB

1.Najib memberitahu penonton belaannya bahawa saya mahu dia melakukan sesuatu mengikut telunjuk saya. Mungkin begitu walaupun saya tidak fikir ianya benar.

2.Tetapi jika dia mahu melakukan sesuatu dengan caranya tersendiri, seharusnya hendaklah sesuatu itu adalah yang terbaik untuk negara. Mempromosikan rasuah adalah tidak baik untuk negara mahupun sesiapa.

3.Memiliki 2.6 bilion Ringgit dalam akaun peribadi juga tidak baik. Tidak ada Perdana Menteri Malaysia perlu memiliki jumlah wang Ringgit sebegitu di dalam akaun peribadi.

4.Dan sekarang pula tentang kesetiaan kepada institusi Presiden UMNO.

5. Jadi, apa pula selepas ini? Mungkinkah Presiden seumur hidup?

6. Dan selepas itu. Adanya pula dinasti. Mungkin juga Putera Mahkota. Tetapi dengan panggilan Timbalan Presiden. Dan mesti datang dari susur galur keluarga, termasuk isterinya.

7. Di zaman saya, saya dicabar. Tengku Razaleigh bertanding mencabar saya. Juga Musa Hitam. Empat daripada Menteri Kabinet saya menyokong pencabar saya. Saya tidak meminta mereka untuk setia kepada saya sebagai Presiden parti ketika itu.

8. Mereka kalah. Tetapi Menteri-Menteri terus menyambung tugas mereka sebagai Menteri. Salah seorang dari mereka telahpun menjadi Perdana Menteri.

9. Mereka tidak dan saya tidak mengharapkan mereka untuk menganggap saya sebagai institusi yang tidak boleh dicabar.

10. Ah! Adakah saya mempromosi anak saya sendiri? Tidak di zaman saya. Tidak pula semasa saya memegang puncak kuasa.

11. Tetapi apabila beliau melawan pertarungan secara sendirian, apakah saya perlu untuk menentang beliau? Jika beliau menang, maka menanglah. Jika kalah bukanlah saya penyebabnya. Beliau telahpun kalah ketika berpegang kepada prinsip yang sama seperti saya.

12. Saya sudah tua. Alhamdulillah, saya tidak nyanyuk. Saya dengan bangga menerima debat terbuka dengan Najib secara langsung di hadapan hadirin atau siaran langsung di TV.

13. Debat mestilah tentang mentadbir sebuah negara.

14. Saya mungkin kalah. Tunai mesti akan menang. Terpulang kepada rakyat Malaysia untuk menilai. Bukan TV3 atau NST atau penyokong saya.

15. Saya menulis dari hospital. Saya ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan pesanan agar saya segera sembuh.

16. Pesanan yang diberikan boleh membantu tetapi dengan memohon untuk menyertai parti baru adalah lebih baik.

Selamatkan Malaysia!

Tuesday, August 9, 2016

Kemaskini Fakta sekilas Info 1MDB?

Boleh kemas.

1MDB dikatakan diirihati oleh kroni yang sakit hati membesarkan tembolok yang pernah memerintah 22 tahun negara?

Hakikatnya Sekilas fakta yang nampak terkepit-kepit bercakap mengenai fakta ke longkang.

Kononnya 1MDB beli IPP dapat kurangkan harga letrik 1 SEN. Harap beli lah sekali jabatan Air negara.

Hakikatnya 1MDB sudah jual IPP kepada negara Cina.

kononnya perbelanjaan PRU 13  dari sumbangan Arab Saudi RM 2.6 b. DAP juga katanya dapat sumbangan Politik RM1.5 b yang tidak jelas sumbernya.

Pada aku kalau dua-dua parti tersebut terima sumbangan dana Politik dari luar negara. Kena siasat adakah kedua-dua dana tersebut masuk ke acc peribadi Presiden masing-masing?

Seperkara lagi di ceritakan 1MDB bermodalkan 2 billion? Ini fakta atau auta rakyat pun nak tahu dari mana sumber 2 billion tersebut?

1MDB Perdana Menteri suruh buat Audit. Lapuran Audit di OSA kan? Adakah lapuran Audit 1MDB boleh mengancam keselamatan negara?

4 Ogos Arul Kandasamy buat penerangan 1MDB?

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat