Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Saturday, April 12, 2014

Bila Agama Islam di Politikkan malapetaka menanti di hadapan.

Dlm Tahaaluf Syiasi PR siapa yg lebih berkuasa dan mengaut keuntungan politik (political mileage)? Apakah PAS lebih berkuasa drp DAP dan PKR dlm PR?

Secara peribadi sy tiada masalah dgn perjuangan sebenar PAS. Namun amat kecewa apabila Tahaaluf Syiasi PAS bersama DAP dan PKR dlm PR hanya menguntungkan DAP dan PKR shj. Lihat shj dasar2 yg dilaksanakan oleh Kerajaan PKR N.Selangor dan Kerajaan DAP di Pulau Pinang. Di mana hak utk PAS bersuara dan diterima pakai pendapat dan pandangan sedang PAS hanya diberikan portfolio tidak penting dgn bilangan yg sedikit serta langsung tidak diberi hak sepatutnya.

Tahaaluf Syiasi PAS dlm PR juga hanya memberikan merit besar kpd DAP dan PKR kerana DAP dan PKR tidak mempunyai jentera parti yg ramai spt mn jentera PAS malahan dlm setiap kali perarakan haram dan pilihanraya (PRU) atau PRK yg paling byk membantu adlh jentera PAS shj berbanding dgn DAP dan PKR. Tetapi siapa yg mendpt paling byk "political mileage"? Setiap kali selepas kemenangan calon PR dlm PRK spt PRK Kajang baru2 ini, apakah jentera PAS yg bekerja kuat dihargai segala gerak kerja dan sumbangan yg telah dibuat?

Azmin Hentam Anuwar sampai tonggeng???

PANAS BERAPI! AZMIN ALI HENTAM ANWAR TAK HENGAT PUNYA!
Walau aku banyak kutuk Azmin Ali selama ini, tapi dalam hal yang dia tweet ni aku bersetuju dengan dia. Anwar sudah jadi gila, lebih gila dari anjing yang terkena penyakit gila, Anwar sudah takut sebab dia bersam-sama Kit Siang sudah menipu rakyat!

Sekarang kaum yang perasan cerdik tapi kena tipu tu sedang menuntut janji sama seperti kaum India kat Penang yang dijual Anwar hidup-hidup isu Kg Buah Pala! Azmin kata jangan heret rakyat! Maju kehadapan dengan dasar peduli rakyat bukan membuli rakyat!

Khabarnya Azmin adalah calon paling sesuai untuk jadi MB Selangor tapi Anwar tak nak, sebab tumpuan Anwar kini pada Rafizi yang berkongsi kasih kunyit, tak percaya ke wahai melayu yahudi? KLIK SINI

Azmin dah bersuara, takkan Anwar nak diam diri je? Sementara tu semalam punya perhimpunan memang terbukti kaum kena tipu ni dah semakin gelabah, mereka nak kerajaan diubah at all cost sebab mereka kini takut dengan bayang-banyang sendiri! He he he...

Rahsia Kakitanggan kerajaan menyokong pembangkang???

Semalam gempar satu dokumen yang didedahkan dua anggota Parlimen berhubung lawatan kerja Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Dubai bukan jadual sebenar sebaliknya draf awal program yang masih dalam perbincangan, demikian menurut Pejabat Timbalan Perdana Menteri.

Dalam kenyataan yang diedarkan kepada wakil media yang membuat liputan sempena lawatan kerja itu, Pejabat Timbalan Perdana Menteri menyifatkan tuduhan dua anggota Parlimen DAP berkaitan lawatan kerja itu seperti yang dilaporkan portal dan blog adalah melulu, tidak berasas dan berniat jahat. [berita penuh]

Antara cara yang paling berkesan adalah merasuah individu yang boleh dimanipulasikan untuk berbuat demikian (curi maklumat) didalam kerajaan hari ini selain menggunakan teknik hacking email dan sebagainya. Jelas apa yang didakwa Presiden JMM tentang 10 Ejen SUARAM memang ada kebenaranya, JELAS, Lihat apa terjadi hari ini?!

SUARAM dikenali dengan nama Suara Rakyat Malaysia yang mana pertubuhan haram ini menerima dana asing [sumber] yang melibatkan jutaan ringgit yang mampu menyogok dan membeli apa jua document yang boleh disabitkan keatas pemimpin kerajaan hari ini.

Dalam sketsa minggu lepas jelas wujudnya wang haram dari SUARAM yang bernilaiRM100juta dilesapkan oleh 2 individu yang cukup terkenal dengan mempertahankan SUARAM. Difahamkan juga SUARAM antara syarikat yang menjana parti pembangkang [baca juga]

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat