Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Thursday, July 30, 2015

Makhluk halus sesat di jumpai.

Masai: Satu dentuman yang kuat di belakang rumah menyebabkan tuan rumah terperanjat.

Bila pintu belakang dibuka terdapat sesuatu yang ganjil terlantar ditanah.

Perkara ini amat menghairankan dan amat pelik.

KENYATAAN MEDIA PEMECATAN PEGUAM NEGARA MELANGGAR PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN : ADAKAH IANYA BERKAITAN DENGAN SIASATAN KES 1MDB DAN AKAUN MISTERI PERDANA MENTERI?

1. Hari ini Malaysia digemparkan dengan rombakan kabinet yang menyaksikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yasin dan beberapa orang lagi Menteri digugurkan. Selain itu, Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail juga telah ditamatkan perkhidmatannya pada hari ini atas alasan kesihatan. Saya akan mengulas berkaitan rombakan kabinet ini pada kesempatan yang lain. Sebagaimana yang kita maklum, pengguguran atau pelantikan mana- mana Menteri adalah bidang kuasa prerogatif seorang Perdana Menteri sebagaimana yang digariskan di dalam Perlembagaan Persekutuan.

2. Bagi saya, peristiwa pemecatan Gani Patail sebagai Peguam Negara adalah lebih serius dan memerlukan perhatian daripada seluruh rakyat Malaysia memandangkan ianya dibuat secara tergesa-gesa dan terbukti melanggar Perlembagaan Persekutuan. Berdasarkan Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan, jawatan Peguam Negara adalah setaraf kedudukannya dengan Hakim Mahkamah Persekutuan. Seorang Peguam Negara, walaupun memegang jawatan atas perkenan Yang Dipertuan Agong, hanya boleh diberhentikan dengan menggunakan cara yang sama untuk menamatkan perkhidmatan seorang Hakim Mahkamah Persekutuan. Hal ini jelas dinyatakan di dalam Perkara 145(6) Perlembagaan Persekutuan.

3. Seorang Hakim Mahkamah Persekutuan hanya boleh diberhentikan atas alasan-alasan yang dinyatakan di dalam Perkara 125 Perlembagaan Persekutuan iaitu atas sebab salah laku, hilang upaya melakukan tugas sama ada atas sebab kelemahan tubuh badan atau akal fikiran atau atas apa-apa sebab lain yang menyebabkan dia gagal menjalankan tugasnya. Namun dalam keadaan wujudnya alasan-alasan untuk memecat seorang Hakim Mahkamah Persekutuan atau Peguam Negara, Perdana Menteri atau Yang Dipertuan Agong tidak boleh membuat pemecatan begitu sahaja. Tetapi hendaklah ditubuhkan suatu tribunal dan hanya atas saranan dari tribunal tersebut barulah Yang Dipertuan Agong boleh memecat Hakim Mahkamah Persekutuan atau Peguam Negara.

4. Malangnya di dalam kes Gani Patail ini, tiada sebarang tribunal ditubuhkan bagi memberi rekomendasi kepada Yang Dipertuan Agong sebelum Gani Patail ditamatkan perkhidmatannya sebagai Peguam Negara. Dalam keadaan berlaku perlanggaran Perlembagaan secara terang-terangan ini yang dilakukan oleh Perdana Menteri dan Kerajaan Malaysia, ianya seolah-olah bakal mengheret negara ini ke dalam suatu Krisis Perlembagaan sekali lagi mengulangi peristiwa pemecatan secara tidak sah yang dilakukan oleh Kerajaan ke atas bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988. Saya juga melihat penamatan jawatan Gani Patail dengan hanya melalui kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha Negara tanpa sebarang makluman rasmi kepada beliau bukan sahaja melanggar Perlembagaan dan undang-undang bahkan ianya kelihatan sangat biadap dan tidak menghormati institusi Peguam Negara itusendiri.

5. Timbul persoalan sekarang, kenapakah Peguam Negara ditamatkan perkhidmatan secara tiba- tiba atas nasihat Perdana Menteri di dalam keadaan Perdana Menteri sedang disiasat atas kes 1MDB dan penyaluran wang berjumlah RM2.67 bilion ke dalam akaun peribadi yang dikatakan milik Perdana Menteri? Alasan faktor kesihatan langsung tidak masuk akal kerana Tan Sri Ghani terus kekal sebagai Pegawai Perkhidmatan Kehakiman dan Perundangan sehingga tempoh bersara wajib beliau pada 6 Oktober 2015. Apakah kerana penyiasatan yang dijalankan terarah kepada bukti-bukti yang akan memalitkan diri Perdana Menteri dan mendedahkan Perdana Menteri kepada suatu pendakwaan jenayah? Apakah penamatan Gani Patail adalah suatu "pre-emptive strike" untuk menghalang pendakwaan dijalankan ke atas orang-orang tertentu memandangkan hanya Peguam Negara sahaja yang berkuasa untuk menjalankan pendakwaan jenayah di Mahkamah? Saya menuntut agar Perdana Menteri segera menjawab persoalan ini.

6. Dalam suasana ketidaktentuan ekonomi dan politik yang berlaku dalam negara ini yang borpotensi untuk menjerumuskan Malaysia ke dalam jurang yang sangat merbahaya, saya juga menyeru supaya Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia segera bertindak mengumpulkan kesemua Ahli-ahli Parlimen yang progresif dan bersatu hati di dalam menghentikan kebobrokan yang dilakukan oleh Kerajaan UMNO/Barisan Nasional bagi menggerakkan suatu inisiatif untuk menyelamatkan Malaysia. "Selamatkan Rakyat Dan Negara Yang Kita Cintai!"

Amanah Warisan Rakyat Malaysia. Untuk yang bersih dan telus.

Wednesday, July 29, 2015

Susah nak sembang pasal politik Malaysia sekarang.

TS Muhyiddin Yasin, Insan yang bersuara berkenaan 1MDB dan secara tiba tiba timbul isu RM663Juta wang yang kononnya lesap dari akaun 1BestariNet yang dipengerusi TS Muhyiddin Yasin dan paling mengejutkan, hari ini beliau dipecat dari kabinet.

Najib Razak harap semua ahli kabinet kena di hantar kepada SPRM. Hanya yang bersih amanah layak memikul amanah dan warisan rakyat Malaysia.

Rakyat memang faham DS Najib memang berat untuk membuat keputusan ini. Tetapi rakyat lebih berat bila masih melihat DS masih gagal meninggalkan jawatan PM secara tenang. Rakyat faham acap kali DS menyatakan akan bertanggungjawab sepenuhnya apa yang DS buat keputusan. DS juga menyatakan hanya peti undi boleh menggulingkan kerajaan itu tak salah. Untuk gulingkan DS melalui peti undi juga tak salah. Harap DS tidak lupa kenyataan DS secara live di TV.

#petiundigulingnajib

Tuesday, July 28, 2015

JAWAPAN KEPADA TUN FAISAL TPM TAK FAHAM ISU IMDB DAN TAK MENJELASKAN ISU2 SEMASA SPT GST, KOS SARA HIDUP DLL KETIKA PERASMIAN MESYUARAT UMNO CHERAS

1. TPM sentuh isu GST, kos sara hidup, perumahan, ekonomi dll dalam ucapan di Cheras. Tun Faisal ambil masa sikit tengok video penuh ucapan TPM sblm komen.

2. Bukan TPM tak faham isu 1MDB. Dia lebih faham sebab dia sendiri ada dalam kabinet dan sbg TPM dia terima macam2 laporan.

3. Yg semua org tak faham macamana 1MDB boleh buat perjanjian usahasama dgn Petrosaudi dgn bayar cash 1billion dollar utk 40% share dan Petrosaudi cuma sandarkan aset2 telaga minyak yg bukan milik dia pun utk 60% share. Telaga minyak tu pun tak de, JV gagal!

4. Yg semua org tak paham juga macamana company modal 1 juta boleh hutang 42 billion dgn ada implicit dan explicit guarantee oleh kjaan. Bila company ada masalah cash flow dan tak boleh bayar hutang, sbb dah buat perjanjian bodoh dgn syarikat penyangak dan lain2 pelaburan yg sehingga kini tak diberitahu kpd umum apa dah jadi dgn pelaburan2 itu, maka kerajaan terpaksa lah menanggung beban hutang berbillion dollar. Ini pakar ekonomi pun geleng kepala tak paham kenapalah cerdik sangat syarikat pelaburan strategik kerajaan boleh buat keputusan2 yg tak masuk akal.

5. Kalau ada yg lebih paham sebab musabab kenapa ini berlaku, ke mana wang tu pergi, jelaskanlah di sini supaya semua orang paham. Mungkin ada makhluk super intelligent yg boleh jelaskan kpd kita dan kpd semua pakar2 ekonomi di seluruh dunia.

6. Faham ni ada dua jenis. Bila cikgu tanya murid, faham ke tak faham murid kata tak faham, itu betul-betullah tak faham. Jenis kedua faham ialah, bila ada orang buat satu perkara yang tak betul, yang mustahil dibuat oleh orang yang waras, maka kita akan kata tak faham betullah dia ni! 1MDB ni jenis faham yang kedua.

7. Yang paling melalut ialah tak faham bahasa! Ini jenis yang tak tahu nak kata apa dah bila kerja dia cuma menegak benang  yang basah saja!

KENYATAAN MEDIA YBHG TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, saya mengucapkan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri kerana telah memberikan peluang kepada saya untuk berkhidmat dalam pentadbiran kerajaan persekutuan sebagai Timbalan Perdana Menteri bermula 10 April 2009.

Saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua ketua-ketua jabatan, pegawai-pegawai kerajaan, pemimpin pertubuhan bukan kerajaan dan semua pihak yang telah menyokong saya sepanjang saya menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Saya menerima keputusan YAB Perdana Menteri untuk menggugurkan saya daripada kabinet dengan hati yang terbuka. Saya menghormati kuasa prerogatif YAB Perdana Menteri untuk melantik dan menggugurkan mana-mana anggota kabinet.

Sebagai Timbalan Perdana Menteri, saya telah terlibat secara langsung dalam pembuatan dasar-dasar kerajaan dan melaksanakan tugas-tugas yang dipertanggungjawabkan kepada saya dengan penuh amanah.

Selama saya berkhidmat, saya sentiasa mendokong semua dasar kerajaan dan menyokong kepimpinan YAB Perdana Menteri.

Kecuali dalam isu 1MDB, saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri dalam mempertahankan hak rakyat, namai baik parti dan kepentingan negara. Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada kabinet maka saya redha.
Saya akan sentiasa setia kepada perjuangan UMNO.

Sebagai Timbalan Presiden UMNO, saya akan terus melaksanakan amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada saya dan mencurahkan khidmat bakti saya demi memperkukuhkan parti serta mengembalikan keyakinan orang Melayu dan rakyat kepada UMNO.
Kepada Allah saya berserah.

TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN
28 Julai 2015

Tiga cara menegur pemimpin

Memang wajib mentaati ulil amri pada perkara2 makruf, tapi bagaimana dengan jelas dan nyata ulil amri yang berada dalam lingkaran munkar?

Tidakkah boleh rakyat yang memilihnya sebagai ulil amri tu menegur melalui 3 cara yang diajarkan nabi iaitu dengan tangan (tapi x mungkin berlaku sebab ada rasa hormat yang tinggi serta isu jaminan keselamatan), dengan lidah (yang ini tentunya mudah dan kurang risikonya) dan dengan hati (serendah2 tahap iman bagi peringkat ini)?

Tiada isu apa hak rakyat untuk menegur kerana rakyat sangat berharap orang yang dipilih sebagi pemimpin itu benar2 beramar makruf dan nahi munkar secara bergandingan. bukan amar makruf serta dalam masa sama tidak nahi munkar.

Anda sebagai orang yang takutkan Allah patut fikir tak mudah untuk rakyat membiarkan keadaan itu berterusan.

Jika tidak mampu untuk membuat perubahan sekurang2nya anda tidak perlu menyokong apa jua keadaan yang berhubung dengan isu integriti mana2 ulil amri

MTMR tabik spring kepada MB JOHOR. Mendengar suara akar umbi.

Monday, July 27, 2015

Gempa bumi di Ranau malam tadi.

KUALA LUMPUR: Satu kejadian gempa bumi lemah berukuran 4.7 pada skala Richter berlaku di Ranau, Sabah pada jam 12.10 tengah malam tadi.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia, gempa itu berpusat di 6.1 darjah Utara dan 116.6 darjah Timur, 16 kilometer ke Barat Laut Ranau.

"Gegaran akibat gempa bumi itu turut dirasai di (kawasan lain di) Sabah," menurut kenyataan itu.

Sunday, July 26, 2015

MIG-29N Malaysia Pesawat Pemintas

Pesawat MIG-29N merupakan pesawat pemintas yang berpengalaman dan berkemampuan di rantau ini.

Terbukti dalam latihan-latihan luar negara dari pelbagai pesawat moden. Rekod latihan MIG-29N sangat membanggakan pernah bertempur dalam  segmen dogfight ( Pertempuran udara jarak dekat ) antara pesawat moden seperti F/A-18EF Super Hornet, F-15C,F-16, Eurofighter Typhoon sekalipun F-22 Raptor dalam pelbagai latihan yang di jalankan di dalam negara adalah satu rekod latihan yang sangat bermakna.

MIG-29N masih mampu memberi tentangan berbisa bagi keselamatan negara.

RAC MIG bersetuju berkerjasama menaik taraf MIG-29N milik TUDM kepada MIG-29NM sebagai pesawat pelbagai peranan MARC dengan mengunakan kemudahan fasiliti miliknya di Malaysia.

Keupayaan ini dipertingkatkan setaraf dengan MIG-29SMT bukan sahaja opsyen paling berbaloi kerana ia bukan sahaja menjimatkan kos, malah bakal membuka lembaran baru kepada Industri tempatan dalam bidang penghasilan pesawat tempatan.

Wednesday, July 22, 2015

Kembali kepada Islam

Ada sesiapa antra kita pernah terbayang yg matahari akan terbit dari belah barat mcm yg Nabi Muhammad ckp 1400 tahun yg lalu..

Tp skrg scientists dh thu mcm mana ia berlaku. Scientists dh lama buat kajian trhadap MARS yg mana arah pusingan dia sama mcm Bumi. Tp skrg ni Mars dh berpusing mngikut arah yg berlawanan n matahari terbit d sebelah barat Mars. Ini di namakan sbgai Retrograde Motion dan ianya berlaku di seluruh planet. N Bumi adalah yg seterusnya.!!

Allah berfirman yg apabila matahari terbit dri sebelah barat, pintu KEAMPUNAN akan di tutup. X de lg doa taubat yg akan di terima.. Dh x lama lg dh ianya akan berlaku..!!

Jangan bazirkan masa untk movies,muzik,party dll..luangkan lah lebih bnyk masa dgn membaca n belajar AL-QURAN dan HADIS..SOLAT lima waktu..dan ajarlah ank2 kita tentang Islam..ianya akan menguntungkan kita di dalam KUBUR nnti..

ISLAM ialah agama yg indah dan ALLAH dh permudahkannya untk kita melalui kesayangan kita, NABI MUHAMMAD (salam sejahtera buat baginda)...

Jangan hanya forward kn sahaja pesanan ini..tp fikir sejenak kpd diri kita.. Adakah kita dh buat apa2 dlm kehidupan kita untk KEHIDUPAN SELEPAS MATI...?? Adakah kita dah bersedia untk brjumpa dgn ALLAH pada hari PEMBALASAN???
Ingat.. Kita bersendirian pada hri tersebut..

🍁 Pernah kita terfikir apa yg akan terjadi kalau kita anggap/layan Quran sebagaimana kita layan 📱hp kita...?

🍁 Bagaimana pula klau kita sentiasa bawaknya ke mana sahaja kita pergi;

Di dlm beg kita 🎒💼👜... & juga di dlm poket kita?

🍁 Bagaimana pula kalau kita tgk dekat muka surat Quran 📖 beberapa kali dlm masa sehari 📆?

🍁 Bagaimana jika kita berpatah balik 🏃 ambil Quran tersebut jika kita terlupa nk ambil nye😰?

🍁 Bagaimana jika kita anggap/layan Quran tu mcm kita x boleh hidup tanpanya..?
- Mmg btul, kita x boleh hidup tanpanya..!

🍁 Bagaimana jika kita hadiahkan Quran kpd ank2 atau kwn2 kita 👬👭 sebagai hadiah 🎁??

🍁 Bagaimana jika kita membacanya sambil berjalan/bercuti ✈🚝🚌🚢🚗?

🍁 Bagaimana jika kita jadikannya sebagai satu kepentingan setiap hari??

Jadikan logo kita :
"Al-Quran ialah sahabat karibku 💖."

🍁 Hanya 7% yg akan forward pesanan ini.

🍁 Jadilah golongan 7% ini & hantarkannya kpd seramai yg boleh 👬👬👭👭.

🍁 Jangan jd lg sebahagian 93% yg x share pesanan ni...

🍁 Fikir😨..walau sekali.. Pada hari PEMBALASAN.. Kita akn sedar setiap hari kita baca msg dri kwn👬👭..

🍁Kita share/forward lawak jenaka 😂 & gossips👄...

🍁 Tapi brp kali kita buka Quran dan baca 🙇 pesanan 📖 yg disampaikan oleh Allah Subhaana WaTa'aala ☝❓

✅ Secara scientifik terbukti :

🔹Mendengar 👂Quran 📖 dpt mengurangkan kelaziman sel kanser di dalam badan manusia2 dan  malah memusnahkannya.

🔹Bersujud lama boleh kuatkan memori ,dan mengelakkan stroke.

🔴 Syaitan 👹 berkata :
"Aku tertanya bagaimana  manusia2 👬👭 mengaku bahawa mereka cinta💘 kpd Allah ☝dan mengingkari-Nya, dan mereka juga mengaku bahawa mereka benci😡 kpd aku👹 tetapi mereka patuh kepada aku!"

🍁 Hanya akan mengambil 60 saat untk manfaatkannye kpd org kesayangan anda, sampaikan lah sebagai peringatan dan pesanan.

🅾 Amaran ⚠ ❗
Jangan hantar kemudian.
Hantar sekarang.

Semoga Allah SWT ☝kurniakan kejayaan kpd semua yg membacanya 🙇 dan juga yg menyampaikannya 📨... Aamiin..

Tuesday, July 14, 2015

Pemberi Maklumat di cari???

PM Najib Razak pemberi maklumat yang betul hendaklah di beri ganjaran yang setimpal dengan nilaian tertentu bagi menggalakkan orang ramai dan penjawat awam mendedahkan penyelewangan yang berlaku.

Agar ketelusan itu nyata dan ketirisan tidak berlaku sewenang-wenangnya.

Dapat duit raya.

Baru dapat duit raya dah pandai bangangkan orang. Nanti duit raya dah habis mula lah dia bangangkan kerajaan balik?

Ayam makan nasi.

Duit yang dipinjam itu duit tabung Milo anak aku. Aku takut anak engkau tak dapat susu. Aku beri atas dasar kepercayaan. Bila nak raya aku ingat masa awak-awak semua telepon kawan.

Masa tu kawan tak kisah sangat pasal tak ada gst. Sekarang beli topup pun kena gst. Beli barangan tunang pun kena gst. Beli plug pun kena gst,beli bettery pun kena gst.

Mati pun kena gst. Ingat gst permulaan 6%.
Agak-agak bila kerajaan akan naikan kadar gst??? PM Najib Razak kalau nak cepat naikkan 9% gst. Nak naik gaji lagi ni!!!

Sebab gstlah rakyat sokong. Banyak kebaikkan gst. BR1M naik, macam-macam lah. Orang yang tak tahu bersyukur sahaja yang tak suka gst.

Tanya aja ni...tegur dari dalam. Harap-harap tak faham.

Psttt- tiamtiamtauobamapuntakbuatgstkorangceklahkalautakcaya.

Hari ini dalam Sejarah. Tragedi 13 Julai 2015.

5Sebuah kompleks besar milik Cina yang langsung tiada peniaga Melayu di dalamnya sudah lengang dan sepi.

Banyak kedai tutup hampir 98%.
Hal ini akan berlarutan dan trauma dalam kalangan rakyat biasa mungkin berpanjangan.

Reputasi Lowyat sebagai pusat IT terbesar Malaysia juga tercalar.
Sedikit sebanyak sangat memberi kesan kepada ekonomi mereka kerana 70% pengunjung Lowyat adalah Melayu.

Selain itu reputasi brand terkenal seperti Lenovo dan Oppo turut tercalar tatkala tersebarnya cerita mereka menjual AP dan Clone set di outlet mereka.
-----
Apa yang berlaku malam tadi adalah isu kedua rentetan 7 budak Melayu yang kena pukul kelmarin.

Saya ceritakan sedikit apa yang saya sendiri lihat tatkala berada di scene field.

1. Seramai lebih kurang 400 - 500 orang telah berkumpul sekitar jam 8.30 malam dihadapan Lowyat bagi meminta penjelasan daripada pengurusan berhubung isu ini diketuai "Brotherhood".

2. Mereka gagal mendapat jawapan lantas masuk ke dalam untuk memanggil 'abang kawasan' Lowyat dan seorang supervisor security Lowyat.

3. Akhirnya Alan (kepala botak) dan seorang lelaki Melayu berbadan gempal telah dibawa keluar untuk memberi penjelasan berkenaan isu tersebut dihadapan crowd Melayu yang masih berkumpul dihadapan Lowyat.

4. Setelah mendapat jawapan, mereka telah ditenteramkan oleh seorang 'abang kawasan' agar tidak bertindak melulu.

5. Abang kawasan meminta semua crowd beri laluan pihak Polis buat siasatan berhubung isu Cina membawa kayu hendak pukul orang Melayu.

6. Mereka juga turut meminta pihak Polis mengambil tindakan terhadap semua Cina yang 'mengerjakan' budak Melayu ber-7 tersebut.

7. Sementara seorang suspek yang didakwa mencuri masih lagi ditahan reman setakat malam tadi.

8. Setelah abang kawasan tersebut tamat memberi ucapan mereka pun bersurai dan crowd berpindah ke Jln Bukit Bintang. (Rujuk video Alan kena tarik dan video abang kawasan beri ucapan).

9. Abang kawasan antara dua pihak telah duduk semeja di Arraziq berhadapan Lowyat.

10. Rundingan gagal apabila ada pihak Cina mengapikan keadaan dari dalam Lowyat dimana mereka telah bersiap sedia dengan parang, besi dan peralatan untuk keluar mengamuk.

11. Sekitar 10.30 pihak Polis telah mula menyuraikan crowd Melayu di Jln Bukit Bintang. Saya turut berpindah ke Jln Imbi ketika itu.

12. Ketika itu Lowyat telah pun di 'perimeter fencing' oleh pihak polis.

13. Sekitar jam 11.45 - 12, kawasan sekitar Lowyat sangat lengang. Crowd di Bukit Bintang sudah berkurangan.

14. Jam 12.25 lebih kurang, beberapa orang Melayu yang melalui kawasan jalan belakang parking motor Lowyat telah diserang sekumpulan lelaki Cina bersenjatakan besi dan kayu.

15. Beberapa orang melarikan diri dan memanggil crowd daripada Bukit Bintang untuk menyelamatkan mereka.

16. Panggilan dibuat kepada semua crowd. Sekitar jam 12.30 seramai lebih kurang 200 orang telah berkumpul dan mula merusuh bila melihat beberapa orang Melayu sudah tumbang. Salah seorang berbadan gempal sedang terbaring dipijak beberapa crowd Cina dan India. (Rujuk gambar di media sosial)

17. Rusuhan semakin tegang bila amarah orang Melayu tidak tertahan lagi kerana diserang setelah mereka bersurai.

18. Sekitar 10 minit setelah itu pihak UTK (berpakaian preman) dan polis (berseragam) melepaskan lebih kurang 2 das tembakan ke udara bagi menyuraikan crowd.

19. Orang Melayu ditenangkan dan crowd berjaya dileraikan sekitar jam 1 pagi dengan ketibaan Black Maria sebanyak 2 trak dan 1 jeep.

20. Crowd berpecah. Separuh ke hadapan Jalan Imbi dan separuh ke Jln Bukit Bintang.

21. Sepanjang berada di Jalan Imbi, sekitar 2 buah kereta yang dipandu remaja Cina dipecahkan cermin akibat tindakan mereka merakam video dan mengatakan perkataan "sohai".

22. Pihak polis mengarahkan Cina tersebut beredar dan FRU datang ke Jalan Imbi bagi menyuraikan crowd.

23. Namun masa yang sama, pihak polis sudah membuat sekatan jalan raya besar-besaran disekitar laluan masuk ke Segitiga Emas.

24. Pihak polis telah menutup jalan belakang Imbi menghala MRR2 untuk roadblock.

25. Sekitar jam 3.30 pagi, tatkala kenderaan beratur panjang akibat jem dalam sekatan polis, sebuah kenderaan Proton Wira dinaiki 4 orang remaja Cina telah berlaku kurang ajar.

26. Tatkala sekumpulan budak motor Melayu melalui kenderaan tersebut, salah seorang daripada 4 remaja Cina telah bersuara "Melayu tak guna". (Seperti diceritakan saksi kejadiaan awal).

27. Perkara itu didengari sekumpulan budak motor tersebut dan pergaduhan tercetus mengakibatkan keempat-empat remaja Cina tersebut dipukul teruk.

28. Saya ketika itu bersama sekumpulan dari Jalan Imbi berlari ke arah kawasan kejadian bagi melihat apa yang berlaku.

29. Crowd semakin ramai dan pergaduhan merebak apabila 'abang kawasan' Melayu telah bertembung dengan taiko Cina disebelah hujung jalan.

30. Pertembungan itu mengakibatkan pergaduhan dua penjuru jalan dimana sebelah depan, sebuah Wira remuk dihancurkan dan 4 orang remaja Cina dipukul teruk. Manakala disebelah depan, sekumpulan lagi bergaduh dan dileraikan oleh Black Maria.

31. Pihak polis terpaksa mengeluarkan pistol dan menghala muncung pistol keudara apabila gagal meleraikan crowd yang sedang memukul 4 remaja Cina tadi. Polis memanjat Wira tersebut bagi meleraikan kejadian.

32. Pihak FRU tiba dan meleraikan crowd serta berkawal dihadapan jalan membuat perimeter fencing.

33. Mangsa parah dikejarkan ke hospital terdekat menaiki ambulans JPAM.

34. Sekitar jam 4 pagi crowd berkumpul dihadapan Jalan Imbi semula dan dileraikan oleh seorang Incharge Officer. Crowd disuruh pulang dan TIADA tangkapan dibuat pada malam tersebut.
35. Akhirnya sekitar jam 4.30 pagi barulah keadaan reda dan semua crowd lengang meninggalkan kawasan.

Jadi berdasarkan laporan ini, anda fikirkanlah. Ini bukan lagi isu curi telefom atau repeat gaduh pasal henfon. Tetapi ia terjadi bila amarah Orang Melayu yang pada awalnya sudah reda dicabar semula.
Anda baca dan nilaikan. Sebarkan untul pengetahuan semua orang.

Ingatttt ! Kita hidup di bumi ini ada batasnya. Jangan dikacau amarah orang Melayu jika tidak buruk padahnya bila termakan amukan. Tanah ini masih bertuan. Diam kita beri muka. Bukan tanda kita boleh dihina.

Tiada siapa yang mahukan kejadian seperti 13 Mei berulang. Tetapi bukan bermakna kita boleh beri orang luar pijak kepala kita. Sedarlah setelah sekian lama kita ditipu. Kes 1MDB juga ditipu Cina bernama Jho Low.

Ini masanya kita beri amaran. Kita bukan tidur tidak bangun. Ada masanya kita terjaga. Amukan membangkitkan kita. Kesatuan kita harus digembleng.
Sekarang, beri ruang untuk pihak berkuasa buat siasatan. Kita beri mereka buay kerja. Bila tindakan yang diambil tidak wajar, barulah kita bersuara semula.

Hari ini dalam sejarah, 13 Julai 2015 !

Sumber dari orang yang berada di lokasi kejadian katanya.

Thursday, July 2, 2015

Naik Minyak??? Minyak Naik!!!?

Mana punya Fakta daa....hihi

Tahukah kita. Sejak Disember tahun lepas kerajaan tidak lagi membayar subsidi Minyak?

Najib Razak tolong bagi pencerahan!!!

Tanya pun takkan tak boleh???

Ada yang nak marahlah tu.

#nating2hide
#undurnajib
#kekalnajib
#rakyatmenjerit
#takmasukakal
#tunmtakbohongsayajugatakbohong

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat