Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Thursday, April 25, 2013

Mahukah pembohong pemfitnah menjadi pemimpin negara ?

UNTUK ORANG UMNO/BARISAN NASIONAL SAHAJA-
SHARE DAN SEBARKAN MAKLUMAT INI- 

MAHUKAH KITA PEMBOHONG PEMFITNAH MENJADI PEMIMPIN NEGARA?

35 pengannas Kiram ditembak mati Tentera Laut Filipina ketika cuba memasuki perairan negara.

Kementerian Pertahanan hari ini mengesahkan sebanyak 35 lelaki yang dipercayai ada kaitan dengan pengganas Kiram telah ditembak mati oleh pasukan keselamatan Filipina.

Wartawan dihina, tuduhan rasuah dihalau dari Malaysia.

Tengoklah perangai dia !!!


Muka bengongnya selamba dekkk !!! Cakap siang pandang-pandang cakap malam dengar-dengar. Suka hati mak bapak dia halau wartawan. Konon nak bebas media. MULUT LEBOR. Kaki melalak, semua orang dia nak salahkan dia ni betul sangat lah tu.

Pasukan Khas Laut (Paskal) digerakkan menaiki kapal auxiliary Bunga Mas 5 dan 6 untuk melindungi kapal-kapal dagang Malaysia.

Sesuai dengan reputasinya sebagai laluan laut paling berbahaya di dunia, perairan Teluk Aden, Somalia menyimpan seribu satu cerita tidak menyenangkan kepada kapal-kapal perdagangan yang melalui kawasan tersebut.

Lanun di perairan sepanjang 3,300 kilometer (km) itu terutamanya, telah menjadi ancaman besar kepada sektor perkapalan antarabangsa sejak fasa ke...dua Perang Saudara Somalia pada awal abad ke-21.

Akibat mabuk botol besar tersandar di tepi tiang.

Saya akui pemerintah ada kelemahannya tapi saya kena akui jugak pemerintah memberi bantuan kepada keluarga saya, mak ayah saya , adik saya sekolah dapat bantuan kerajaan,adik-adik saya belajar Universiti alhamdullilah dapat pinjaman kerajaan dan ptpn, saya tak pernah lupa apa yang kerajaan sumbangkan pada saya dan keluarga saya.

Tapi yang saya tengok orang marah sangat pada kerajaan mereka kata kerajaan banyak rasuah, saya tertanya-tanya kalau ubah kerajaan anda yakin ke takder isu rasuah,selepas kerajaan bawak hiburan, kalau ubah kerajaan anda yakin ke takder hiburan,sebab bukan senang nak penuhi hasrat manusia yang bermacam-macam pemikiran di Malaysia .

Isu yang saya nampak bukan parti politik yang salah tapi mereka mencari salah invididu sahaja, sebab pemimpin macam-macam perangai, sampai ada yang marah tak pakai tudung dan maki hamun, walhal islam mengajar nasihati sesama islam bukan memaki hamun dan menjatuhkan maruah sesama islam,dan macam-macam.Masing-masing mencari kelemahan masing-masing, yang kita ingin orang yang memperbaiki kelemahan bukannya menambahkan masalah negara.

Calon Bebas P157 Pengerang kempen mengaku ahli UMNO yang sah.

Sebelum ini Johor dikejutkan dengan kenyataan dari Pengerusi Barisan Nasional (BN) Johor, Datuk Abdul Ghani Othman dimana empat ahli UMNO negeri ini yang bertindak menjadi calon Bebas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini dan mereka dikatakan akan berdepan tindakan disiplin serta-merta.
Antaranya Timbalan Ketua UMNO cawangan Felda Adela, Azaman Johari yang menentang penyandang P157 Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman Said.
Benar ke mereka tu sudah di pecat?
Itu yang telah menjadi persoalan dan memeningkan kepala bagi pengundi sekitar Pengerang setelah mereka mendengar sendiri kenyataan daripada calon Bebas dalam beberapa siri ceramah yang telah dianjurkan.
Yang buat lagi terkejut, bila calon Bebas tersebut membuat kenyataan bahawa beliau masih ahli UMNO dan masih lagi orang BN, tidak di pecat lagi setakat ini.


Profail Calon Bebas P157 Pengerang.
Azaman bin Johari menjadi guru sejak 1991. Kini mengajar di SMK Adela. Sedang dlm cuti tanpa gaji selama satu (1) tahun (tarikh tamat tak di perolehi) sebab menumpukan sepenuh perhatian kepada perniagaannya. Aktif dlm politik sejak UMNO Kota Tinggi. Pernah menjadi AJK Pemuda Bahagian. Kini Timbalan Ketua UMNO Cawangan FELDA Adela. Seorang usahawan di Gugusan FELDA Adela dan Bandar Penawar. Mengusahakan perniagaan mini market, restoran & stationery.
- Sumber

Panduan Imam Al-Ghazali supaya tidak sombong dan Angkuh.




Beberapa panduan daripada Imam Al- Ghazali supaya kita tidak bersifat sombong dan angkuh.

1. Jika berjumpa dengan kanak-kanak, anggaplah kanak-kanak itu lebih mulia daripada kita, kerana kanak-kanak ini belum banyak melakukan dosa daripada kita.
2. Apabila bertemu dengan orang tua, anggaplah dia lebih mulia daripada kita kerana dia sudah lama beribadat.
3. Jika berjumpa dengan orang alim, anggaplah dia lebih mulia daripada kita kerana banyak ilmu yang telah mereka pelajari dan ketahui.
4. Apabila melihat orang jahil, anggaplah mereka lebih mulia daripada kita kerana mereka membuat dosa dalam kejahilan, sedangkan kita membuat dosa dalam keadaan mengetahui..
5. Jika melihat orang jahat, jangan anggap kita lebih mulia kerana mungkin satu hari nanti dia akan insaf dan bertaubat atas kesalahannya.
6. Apabila bertemu dengan orang kafir, katakan didalam hati bahawa mungkin pada suatu hari nanti mereka akan diberi hidayah oleh Allah dan akan memeluk Islam, maka segala dosa mereka akan diampuni oleh Allah.

Berdailog dengan Allah dalam Solat.



Rasulullah bersabda bacalah. Ini kerana apabila sesorang hamba membaca :

1. Alhamdu lillahi Rabbil alamin - maka allah menjawab: Hambaku memujiku.

2. Apabila si hamba membaca - Ar-Rahmanirrahim, maka Allah menjawab: Hambaku menyanjungiku.

3. Apabila si hamba membaca - Malikiyaumiddin, maka Allah menjawab: Hambaku Memuliakanku.

4. Apabila si hamba membaca - Iyyaka na'budu wa iyyaka nasta'in, maka Allah menyahut: Ini bahagianku dan bahagian hambaku. Hambaku mendapat apa perkara yang dimintanya.

5. Apabila si hamba membaca - Ihdinassiratal mustaqim. Siratallaziina an'amta'alaihim. Ghairil maghdubi 'alaihim wa laddhallin, maka Allah menyambut: Semua itu bagi hambaku. Dia mendapat perkara yang dimintanya.

Aku suka naik jet....

Ustaz Azahar Idrus kata Nik Aziz terbatal Aqidah.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat