Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Tuesday, April 29, 2014

Sambungan Jawapan Bapa Doa Anak anak yang Soleh untuk Ibu dan Ayahnya.

Jawapan bapa
Bapa : terung memang la perlu dikerat kerat.. Cuba kamu fikir kepala paip di kamar mandi ada berapa?
Anak : satu ayah.
Bapa: berapa orang yang boleh gunakkan?
Anak: ramai orang ayah..
Bapa : haa nanti kau shakap kat ibumu..
Anak : kadang2 kakak kat sebelah pun suka tumpang paip kat rumah kite ayah.. Dia tumpang kumur2..
Huhuhuhu
Jawapan bapa lagi
Bapa : anakku, mai duduk atas kerusi ni meh! (Sambil tunjukkan ke arah kerusi yg dah patah kaki tinggal satu ja)
Anak : x naklah ayah. Nanti jatuh! Sakit...
Bapa: habistu, kau nak duduk kerusi yg mn?
Anak: mestilah yg ada 4 kaki. Baru stabil. Selesa...
Bapa : haa, nanti kau shakap kat ibumu.. 1 bisa jatuh, 4 baru stabil..
Anak : Baik ayah

Mutakhir: Himpunan 1 Mei perlu perhatian lebih oleh pihak berkuasa Malaysia. Kebanjiran yang hadir melebihi himpunan BERSIH???

PENGUMUMAN:

Pada 1/5/14, PR akan buat himpunan besar-besaran. Buat pertama kalinya, perhimpunan kali ini ada MASKOT & tdk seperti perhimpunan yg terdahulu.

Dulu bershit nak kumpul 1 juta, turun ke 500K, akhirnya tak sampai 45K berhimpun di Stadium Merdeka..

Mereka terbaik dengan misi propaganda.. awat tak hensem lsngsung maskot tuh?

Dari maklumat yg sy dpt...perhimpunan kali ini....ramai dari yg lepas...sekali ni dia org dtng dgn keretapi.

Sambungan Doa anak yang pintar untuk Ibu dan Ayahnya.

Jawaban sang ibu :

Sampai rumah, anak menghampiri ibunya yg sedang memasak di dapur.

Anak: Ibu, tadi kata Bapak, seharusnya aku punya tiga ibu, karena sekarang baru satu, jadi masih kurang dua.

Ibu: Nak, kamu tau ini sayur apa?

Anak: Terong, Bu.

Ibu: Bagaimana caranya agar satu terong ini bisa dinikmati oleh tiga orang?

Anak: Dipotong tiga Bu.

Ibu: Anak pintar. Nanti kamu bilang Bapakmu ya...

Jangan yer bapak bapak diluar sana... 

Doa anak yang Soleh untuk Ibu dan Ayahnya.

Dalam perjalanan pulang ke rumah, seorang ayah bertanya kepada anak lelakinya yang berusia 7 tahun...

Ayah : "Adik faham tak kuliah yang ustaz sampaikan di masjid tadi?". Anak : "Faham..ayah.."
Ayah : "Apa yang adik faham?"
Anak : " Ustaz tadi kata.. seorang anak wajib lebih mengutamakan ibunya daripada ayahnya".
Ayah : " Selepas tu? "
Anak : " Ibunya "
Ayah : " Selepas tu? "
Anak : " Ibunya "
Ayah : " Selepas tu? "
Anak : " Selepas tu barulah bapanya "

Ayah : " Jadi berapa ibunya? "
Anak : " Tiga "
Ayah : " ...dan berapa bapanya? "
Anak : " Satu "

Ayah : " Adik ada berapa ibu? "
Anak : " Satu "
Ayah : " jadi adik kurang berapa lagi ibu? "
Anak : " Kurang lagi dua "
Ayah : " Haa... Kalau macam tu, sampai rumah nanti cakap dengan ibu macam tu ye..."

terima kasih kerana membaca sampai habissss.... sori yer lawak pagi pagi ni... kaum hawa jangan MARAH YER....!!!!



PERKASA: Obama tambahkan ketegangan kaum.

Presiden NGO pendesak Melayu PERKASA Datuk Ibrahim Ali menolak kenyataan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama bahawa bukan Islam di negara ini perlu diberi peluang yang sama demi kemajuan.

Ini kerana, katanya, sebahagian besar ekonomi Malaysia dikuasai bukan Islam.

"Kenyataan ini seolah-olah selama ini bukan Islam tidak mendapat hak dan layanan adil. Kalau benar, kenapa bukan Islam menguasai hampir 60 peratus ekonomi negara.

"Siapa miliki bangunan pencakar langit, gedung-gedung besar dan rumah kedai dalam bandar.

"Kerajaan membiayai sekolah jenis kebangsaan yang walaupun ada yang mendakwa bertentangan dengan perlembagaan," katanya dalam kiriman SMS kepada Malaysiakini.

Ahli politik veteran kelahiran Kelantan itu juga berkata pihak yang mendakwa negara ini menafikan hak bukan Islam adalah "orang kurang waras dan kurang akal".

Sebaliknya, Ibrahim yang juga bekas ahli parlimen Pasir Mas berkata kenyataan Obama itu hanya menambahkan suasana keruh antara kaum.

"Saya nak tanya Obama, layanan apa pihak Israel beri pada penduduk asal rakyat Palestin. Bercakap tak serupa bikin.

"Kenapa Obama tidak nasihat penduduk bukan Islam wajib menghormati kaum majoriti Islam?

"Obama seperti lain-lain presiden Amerika juga tidak telus.

Kedatangannya ke Malaysia dengan membuat kenyataan berat sebelah hanya menambahkan lagi ketegangan kaum yang membantu kepada kesalahan fakta dan fahaman," katanya.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat