Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Monday, April 8, 2013

Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan.

Persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !!
Injil telah dicetak & di edar...
IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama...
Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi...
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT
tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH





(Agama Islam)....
gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya ISLAM DIHINA DI MALAYSIA
Baca sama-sama...

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan
membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang
terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan
IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...
Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.
Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa
minta di'tiada'kan.

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium
Muslim

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat
Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',
katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!'...
Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!
-------------------------------------------------------------------------
Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: 'Sepertimana yang Tartar
berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja
mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil
daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.

Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir
al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)

Allahua`ala `alam.
27 SEPTEMBER 2007

**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE 'DIWAJIBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM
LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT
TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM

Bual Bicara Bersama Tun Dr.Mahathir Mohamad Bahagian 1 ~ Laman Xtive Utusan Malaysia


Pakatan Konsporasi Rakyat...PKR. Tidak sama dengan Barisan Nasional di mana kita menggunakan satu lambang. Puak Parti Rosak mengunakan lambang masing-masing. Jauh sekali untuk mendapatkan kesepakatan.


Bual Bicara Bersama Tun Dr.Mahathir Mohamad Bahagian 1 ~ Laman Xtive Utusan Malaysia

 


Gara-gara menipu peliwat di kejar orang ramai.

 Rebuttal Manifesto Pembangkang:   Fakta dan Penjelasan

Apabila rakyat marah inilah akibatnya.

Kerajaan Barisan Nasional telah berjaya menguruskan kewangan negara secara berhemah dengan mengurangkan defisit fiskal daripada 6.7% KDNK pada tahun 2009 kepada 4.5% pada tahun 2012 dan komited untuk terus mengurangkan defisit kepada 4% (RM39 bilion) pada tahun 2013 dan seterusnya kepada 3% pada tahun 2015. Hasil inisiatif Kerajaan melaksanakan program transformasi, telah meningkatkan pertumbuhan ekonomi sebanyak 5.6% pada tahun 2012. Ini secara tidak langsung membolehkan kekayaan negara dapat diagihkan kepada rakyat dengan saksama mengikut keperluan seperti pembinaan sekolah, hospital, jalanraya, bekalan elektrik dan air, pemberian bantuan dan sebagainya. Manakala, jika mengambil kira cadangan manifesto PR, defisit dijangka meningkat kepada 11.5% KDNK (RM114.9 bilion) dan hutang dijangka meningkat kepada 62.1% KDNK. Tambahan pula, Kerajaan akan mengalami defisit semasa iaitu hasil tidak mencukupi untuk membiayai belanja mengurus.

4 Teras yang dijanjikan iaitu Rakyat Bersaudara, Ekonomi Rakyat, Kesejahteraan Rakyat dan Kerajaan Rakyat adalah kenyataan secara umum. Cadangan langkah-langkah yang diperkenalkan juga adalah dibuat dengan ambil mudah (simplified) serta tidak munasabah tanpa mengambil kira kesan kepada ekonomi secara keseluruhan dan kedudukan kewangan Negara.

Manifesto ini juga tidak mengambilkira implikasi kepada kedudukan kewangan Kerajaan dan kesan herotan pasaran (market distortion) ke atas ekonomi negara. Ekonomi negara yang berkembang kukuh dengan pertumbuhan yang tinggi dapat memberi kesan pengganda (multiplier effect) yang lebih besar seterusnya meningkatkan keuntungan kepada semua. Sebaliknya, manifesto PR akan menyebabkan rencatan dan pengucupan kepada ekonomi seterusnya mendatangkan kesan sistemik dimana penarafan negara akan jatuh, kadar pengangguran meningkat, jumlah pelaburan lansung asing berkurangan dan kesejahteraan rakyat terjejas.

Di samping itu, cadangan manifesto ini juga akan meningkatkan lagi pemberian subsidi secara pukal dan tidak bersasar (targeted) seterusnya meluaskan jurang pendapatan rakyat. Contohnya, cadangan penghapusan tol dan PTPTN; penurunan tarif elektrik dan harga petrol; pendidikan percuma di peringkat pengajian tinggi; pemberian bonus tahunan warga emas dan gaji minimum yang lebih tinggi yang tidak dapat diserap oleh syarikat terutama Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS).

Seperti yang dinyatakan, cadangan manifesto PR adalah dibiayai melalui penjimatan sebanyak 24%. Walau bagaimanapun, penjimatan 24% ini adalah tidak berasas dan tiada maklumat terperinci menyokong angka ini. Tambahan pula, adalah tidakmunasabah mengguna pakai kadar 24% bagi keseluruhan perbelanjaan Kerajaan Persekutuan kerana Bajet Kerajaan Persekutuan (mengurus dan pembangunan) mempunyai pelbagai kategori dan sektor seperti sektor ekonomi, sosial, keselamatan dan pertahanan serta pentadbiran am. Sesetengah peruntukan pula adalah dibawah Perlembagaan Persekutuan yang tidak boleh dikurangkan. Disamping itu, Kerajaan Persekutuan juga mempunyai tanggungjawab yang lebih besar dan berat berbanding Kerajaan negeri.

Apabila PR membandingkan penjimatan pembelanjaan di negeri dengan pembelanjaan di peringkat negara, ini menunjukkan PR tiada akauntabiliti dan mengambil mudah semua perkara memandangkan perbandingan antara kedua-duanya adalah tidak setara. Perkiraan sebegini adalah tidak tepat dan mengelirukan. Justeru itu, penjimatan yang didakwa oleh PR iaitu sebanyak RM49.5 bilion bagi membiayai cadangan manifesto adalah tidak munasabah. Ini berikutan cadangan manifesto PR akan meningkatkan perbelanjaan (RM59.4 bilion) malah kehilangan hasil (RM13.5 bilion) dan seterusnya akan meningkatkan defisit ke paras yang lebih tinggi. Disamping itu, Kerajaan Persekutuan juga telah meningkatkan perbelanjaan bagi melaksanakan program dan projek (OE&DE) di negeri Selangor daripada RM9.5 bilion pada tahun 2006 kepada RM16.1 bilion pada tahun 2011. Peruntukan ini jauh melebihi perbelanjaan mengurus dan pembangunan Kerajaan Selangor yang hanya berjumlah RM1.4 bilion dan RM500.3 juta pada tahun 2011.

Kesimpulannya, Manifesto PR adalah tidak realistik dan sukar dilaksanakan selepas mengambil kira implikasi kewangan dan kesan ke atas ekonomi dan sosio rakyat. Langkah-langkah yang dicadangkan juga adalah tidak praktikal dan akan meningkatkan defisit kepada paras yang lebih tinggi. Ini akan menyebabkan Kerajaan terjerumus ke dalam krisis hutang seterusnya menjejaskan pelaburan asing dan pertumbuhan ekonomi yang lembab serta pengangguran.


Ada 13 Sebab Tolak Pembangkang !!!
Sebab Pertama.

Sebab kedua.


Sebab Ketiga.


Sebab ke Empat.

Sebab ke Lima.

Sebab ke Enam.

Sebab ke Tujuh.

Sebab ke Lapan.

Sebab ke Sembilan.

Sebab ke Sepuluh.

Sebab ke Sebelas.

Sebab ke Dua belas.

Sebab ke Tigabelas.


Puak pembangkang hanya pandai membuat janji !!! JANJI DI TABURI, " JANJI DI JUBURI " Umpama menanam tebu di tepi bibir. Akhirnya puak pembangkang berjaya mengakui bahawa MANIFESTO bukan janji.





Hanya kerajaan UMNO/ BARISAN NASIONAL melaksanakan janji-janji di tepati. Hanya UMNO dan Barisan Nasional mengakui MANIFESTO sebagai  " AKUJANJI ".....
































Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat