Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Saturday, April 16, 2016

SUBHANALLAH : Kumpulan penyiasat kerajaan Switzerland berada di negara.

NAJIB (dan 1MDB) KINI TERBELIT SIMPUL MATI.

Sehari dua ni dari lenggok kenyataan Arul Kanda dan pemakan dedak, nampak nya mereka seolah olah dah mula memutarkan cerita yang kononnya 1MDB adalah MANGSA PENIPUAN. Di tipu oleh syarikat Aabar Investment PJS (BVI).

Arul Kanda yang sebelum ni BERMATI MATIAN mempertahankan konon nya segala nya berjalan lancar di dalam 1MDB. Dan hanya Tun M dan pembangkang yang memandai mereka cerita dan MENABUR FITNAH konon nya 1MDB bermasalah.

Dan perubahan lenggok ni tak lain adalah bertujuan untuk menyelamatkan leher DS Najib yang SEMAKIN TERJERUT apabila syarikat Aabar/IPIC melalui 'London Stock Exchange', membuat KENYATAAN RASMI menafikan sebarang HUBUNG KAIT dengan syarikat Aabar PJS Limited (BVI). Syarikat yang nama nya SEAKAN SAMA dengan Aabar PJS Limited, iaitu salah sebuah anak syarikat, syarikat dana kekayaan Abu Dhabi tersebut.

Oh ya...!. Siapa dan apa Aabar PJS Limited (BVI) dan apa kaitan nya dengan 1MDB..?

Syarikat yang konon nya mempunyai kaitan dengan Aabar/ IPIC, syarikat yang menguruskan dana kekayaan negara pengeluar minyak Abu Dhabi. Yang pada tahun 2012 menjadi PENJAMIN kepada pinjaman 1MDB bernilai USD3.50 billion (RM14 billion). Cuma yang  PELIK nya,  pinjaman di atas nama 1MDB tetapi  kesemua duit nya di pegang oleh Aabar BVI.  Konon nya sebagai SEKURITI di atas jaminan yang di beri oleh syarikat tersebut. Dan nak jadi cerita,  bulan Jun tahun lepas Aabar (BVI) GULUNG TIKAR dan CEO nya di penjarakan oleh kerajaan Abu Dhabi atas tuduhan menipu. Jadi nampak nya USD3.5 biliion tu HANGUS macam tu aje lah.

Betul ke KESEMUA dana  berjumlah USD3.5 billion tu di SONGLAP oleh Aabar BVI.?.

Menurut pendakwaraya Switzerland,  sebahagian wang tersebut telah di pindahkan ke syarikat Red Granite (yang menerbitkan filem Wolf Of Wall Street) milik RIZA AZIZ anak tiri Najib. Manakala DUA PENJAWAT AWAM di negara ni juga turut MENDAPAT HABUAN dari dana tersebut.

Dan setakat ni penjawat awam yang kita ketahui mempunyai kaitan langsung dengan 1MDB ialah MENTERI KEWANGAN Malaysia. Iaitu Dato Seri Daeng Mappadulung Mattimun Sembrone Najib Razak di atas kapasiti beliau sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB yang berkuasa penuh ke atas 1MDB. Mengatasi kuasa pengurusan dan Ahli Lembaga Pengarah syarikat tersebut. Berkuasa penuh membawa maksud, SEGALA urusniaga dan pelaburan 1MDB perlu terlebih dahulu MELALUI serta mendapat KELULUSAN beliau.

Persoalan nya sekarang, dengan kelayakan professional dan pengalaman kakitangan pengurusan serta ahli Lembaga Pengarah nya, tak kan semudah tu 1MDB menjadi mangsa penipuan?. Apa pun, yang jelas setakat ni semua ahli Lembaga Pengarah 1MDB MENUDING JARI kepada bekas CEO, Dato Shahrol Helmi. Manakala Dato Shahrol Helmi pulak kata semua transaksi terdapat tandatangan Najib. Di tandatangan semasa beliau di dalam keadaan sedar dan waras.

PS...Peguam Negara kini di rawat di hospital. Dan secara kebetulan pada ketika kumpulan penyiasat kerajaan Switzerland berada di negara ni untuk bertemu beliau. Bersama lah kita doakan semoga beliau cepat sembuh ya..

IMPIAN GHAIB PART 2 : KERETAPI.

IMPIAN GHAIB - PART 2 : KERETAPI (ulisan Sahabat Shahpaskal)

1. Berikut beberapa perihal yang membabitkan perlaksanaan pembangunan sperti mana dimaklumkan.

2. Diberitahu fasa pembangunannya terbahagi kepada beberapa peringkat seperti kelaziman suatu projek besar.Yang membezakan hanyalah soal pembiayaan, pemilihan teknologi dan juga tenaga kerja.


3. Diberitahu semua pembiayaan akan dibuat secara dalaman oleh satu Yayasan yang khusus, mungkin atas nama Yayasan SAS sendiri sempena nama beliau.

4. Impian beliau, Keretapi Tanah Melayu (KTM) diberi tanggungjawab sebagai pengurus projek dan juga operatornya kelak. Manakala itu, Jabatan Kerjaraya (JKR) pula diambil sebagai sparing-partner dalam aspek pembinaan awam, tidak seperti sekarang di mana KTM dan JKR hanyalah pemerhati bisu.

5. Bab kewangan pula, semua keputusan kewangan mestilah dikelolakan sepenuhnya oleh pihak Yayasan melalui satu task-force khas pelbagai disiplin. Ini bagi mengelakkan sebarang salah-laku dan kecuaian dalam hal-hal tender.

7. Beliau nak tenaga-kerja Bumiputera tempatan mestilah diutamakan. Beliau tak nak orang-orang luar seperti pekerja dari Bangladesh, India atau seumpamanya melainkan pekerja dari Indonesia. Bab Indonesia ni unik sikit sebab serumpun, lagipun ada sesuatu yang isimewa.

8. Bab pekerja Indonesia ni. SAS dan HSH nak jaringan keretapi baru dibina di Sumatera. Makanya pekerja yang bekerja di negara kita akan dihantar pulang untuk mengendali kerja-kerja di sana kelak. Mungkin kerja di sana agak lewat sedikit dari sini. So, tak timbullah soal pekerja Indonesia ni tak nak balik macam kes geng Bangla.

9. Beliau nak tenaga kerja tempatan ni diambil dari lepasan sekolah dan juga pusat kemahiran vokasional. Mereka ni dilatih khusus untuk kerja-kerja berkaitan pembangunan keretapi dan diberi elaun belajar tak kurang Seribu Ringgit sebulan.

10.Beliau nak gaji permulaan lepasan sekolah yang dilatih ni dibayar gaji permulaan tak kurang RM2,500 sebulan. Ada juga diberitahu skala gaji permulaan untuk lepasan Diploma (RM3,500) dan Ijazah pertama (RM5,000).

11.Saya ada bertanya pasal gaji ni, SAS cakap dia nak cucu-cicitnya nanti bergaji lumayan dan menjadi tanda-aras (bench-mark) bagi majikan lain. Lagi pun SAS bagi tahu yang duit-duit ni adalah harta pusaka nenk-moyang bangsa Melayu, biarlah cicit2nya merasa..

12.Dalam pada itu, SAS juga bagi tahu dia tak ada kompromi langsung dengan sebarang penyelewengan. Mengular atau songlap, pekerja tu mesti dibuang saja.. Setelah siap semua pembinaan, SAS nak kalau boleh semua yang terlibat dalam pembinaan diserap sebagai pekerja tetap operasi  dan diberi kemudahan istimewa.

KEMUDAHAN SOKONGAN

13.SAS nak semua kawasan berhampiran setesen keretapi dibangunkan kompleks perumahan di mana separuh diperuntukkan kepada kakitangan keretapi. Separuh lagi disewa-pajak kepada orang luar. Masjid mestilah bangunan terhampir dengan setesen.

14.Harga rumahnya mestilah hanya harga kos dan fee pengurusan, tak ada faedah pinjaman. Senang cerita, tak payah pinjam2 dengan bank, cuma bayar sewa bulan dan cukup tempoh (misalnya 15 tahun), rumah dapat. Diskaun lagi tu.. Dan rumah mestilah selesa, paling kurang 3 bilik dengan satu stor.

15.Bab sewa-pajak ni, details nya pun ada.. Nanti diceritakan kemudian.. Kesimpulannya SAS nak rakyatnya selesa hidup dan terselindung dari terbeban dengan kenaikan kos melampau-lampau.


16.SAS sebenarnya nak rakyatnya boleh duduk jauh dari bandar dan membentuk satu komuniti ekonomi sendiri. Nak ke bandar hanya perlu naik keretapi dengan tambang teramat minimum dan kaedahnya sebijik macam kat Jepun.

17.Selebihnya tunggulah bila nak dimulakan projek ini nantia. Dan banding2lah dengan apa yang tertulis kat sini sejauh mana ketepatannya...

JAWAPAN SAYA TENTANG CAMANA SAYA BERSEMBANG DDENGAN GHAIB.

18.Saya rasa terpanggil nak jelaskan hal ini. Tak cerita, nanti tertanya-tanya pulak. Bukanlah niat nak membesar2kan, cuma sedikit pencerahan. Terlebih dulu dipohon maaf kalau ada terselit
bab negatif tu yaa.

19.Saya biasa didatangi oleh ghaib2 dari usia belasan tahun lagi dan pendedahan demi pendedahan menyebabkan saya terbiasa dengan keadaan ekstrem ni. Mula2 masa dulu tu secara mimpi dan kemudian secara nyata.

20.Malah masa kecil pun saya pernah ‘meninggal’ dan dah nak diusung ke kubur untuk ditanam sebelum tiba-tiba ‘hidup’ kembali.. Saya percaya kalau berserah secara total kepada Allah SWT, pasti dilindungi-Nya.. Dari-Nya kita datang, kepada-Nya kita pasti pulang.

21.Saya mengikuti aliran tasawuf ni dah lama, dah lebih dua Dekad. Sebelum tu, saya dah ikut tabligh, Arqam, tarekat2, jemaah2 usrah dan macam-macam lagi. Tapi semua tu hanyalah untuk mendewasakan diri saya dengan pelbagai cabangan aliran.

22.Bab bersembang dengan ghaib ni. Saya cuma berkongsilah cerita asasnya saja. Yang detail tu, takyah laa.. Harap janganlah dicontohkan kepada saya, cukuplah ambil contoh umum yakni bukan saya. Karang terperasan lak.. Lagi pun nak jadi wali ni, anak pompuan saya masih kecil.. Anak2 jantan je
yang dah besar panjang..

23.Okey, mula-mula kita kena ada asas ilmu agama yang mencukupi baik fekah mahu pun tauhid. Kena ada guru yang ‘benar’ dan diberi amalan tertentu. Dalam hal ni, nasab keturunan juga memainkan peranan.

24.Bab berjumpa orang ghaib ni, mereka banyak lapisan atau tingkatannya. Ada juga kalangan kita yang mampu menembusi lapisan biasa (wali-wali ghaib biasa) tetapi belum ada upaya menyingkap tabir seterusnya (wali ghaib utama macam wali qutub). Nak masuk alam mereka (alam roh), bila dah
dibenarkan, kita akan diajar takbir ghaib - yakni kunci ke alam berkenaan.

25.tahap awalan biasanya ghaib ni terpaksa tumpang jasad orang lain (macam sarung) tapi tu selalunya untuk orang awam yang tak berupaya memasuki alam mereka (alam roh). Saya percaya ramai dah tahu kaedah ni..

26.Bagi yang dah biasa, mereka (ghaib dan manusia hidup) boleh bersembang macam biasa seperti bersembang dengan kawan2 yang duduk secara berepan, ada air kopi kosong, teh kosong atau air suam, cuma suara perbualan saja halus, suara hatilah katakan.. Bahasa juga bahasa lama.. Orang ghaib ni
ada banyak keistimewaan, mereka boleh bercakap macam-macam bahasa tetapi dominannya bahasa melayu
klasik dan bahasa arab.

27.Bila ghaib ni datang, kalau kita tengah tidur (tidur kena ada wuduk weii...), mereka akan kejutkan kita dengan mencuit ibu jari kaki. Pastu bersembang ajelah.. Jasadnya ada kala wujud depan2. Siap boleh kita ambil pen dan buku nota untuk catatkan apa yang depa cakapkan. Selalunya kita dah tau
jam berapa mereka nak datang...

28.Ada juga datang time bawak kereta, maka sembanglah macam sembang dengan kawan sebelah. Ada juga diisyarat secara cuit telinga.  Ada masa duk berwirid kat masjid dan time kita minum kat mamak pun mereka boleh datang, asalkan lokasinya bersih. Tapi ni tertakluk jugak siapa manusia hidup yang ghaib ni datang jumpa..

29.Selalunya individu yang boleh bersembang cara ni, dia dah mampu untuk berjalan secara ghaib (perjalanan roh) yakni boleh jelajah ke mana saja. Yang lebih handal siap boleh ambil dan bawak barang lagi tu masa perjalanannya walhal jasadnya terlentang kaku macam tidur.

30.Benda gini macam tawasul juga. Tak digalakkan kalau kemampuan ilmu dan kefahaman belum sampai ke tahapnya. Nanti orang cakap kita sesat bangat. Sebab tu Dr Zakir Naik cakap tawasul ni haram. Saya setuju, ia haram bagi yang tak ada ilmu. Silap2 dibuatnya tawasul ni macam ngangkung
nombor ekor. Pastu ada yang ke kubur menyanyi-nyanyi macam kat youtube tu.. Tu semua rasanya tak menepati kaedah sebenar tawasul.

31.Kesimpulannya, tak payahlah kita sibuk2 dengan hal macam ni. Cukuplah sekadar tahu. Nanti ada pulak soalan budak tadika - macamana nak kenal itu jin, rijalulghaib atau iblis.. Cuba tanya butcher atau pemotong daging profesional, kalau diberi daging merah seketul, depa 100% mesti tahu itu daging apa. Hanya jauhari kenal maknikam.

1MDB MANGSA PENIPUAN!!! LAPURAN JENAYAH HARUS DIBUAT SEGERA?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy digesa membuat laporan kepada pihak berkuasa selepas mereka mendakwa 1MDB mungkin menjadi "mangsa penipuan".

Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng berkata demikian ketika merujuk kenyataan Arul Kanda yang mendakwa 1MDB mungkin adalah mangsa penipuan berdasarkan siasatan Switzerland.

"Najib, sebagai penandatangan tunggal dana 1MDB, dan Arul Kanda sebagai ketua pegawai eksekutif perlu segera membuat laporan jenayah dengan agensi-agensi berkaitan, termasuk polis, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan Bank Negara jika mereka benar-benar tidak terlibat dalam penipuan.

"Undang-undang Malaysia memerlukan mangsa penipuan untuk membuat laporan jenayah.

"Jika Najib dan Arul Kanda tidak berbuat demikian, mereka mungkin menjadi suspek dalam penipuan itu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

1MDB dalam satu kenyataan pada 12 April mendakwa firma pelaburan negara itu telah memindahkan AS$3.5 bilion kepada syarikat Aabar Limited di British Virgin Island tetapi International Petroleum Investment Company (IPIC) milik Abu Dhabi yang sepatutnya menerima bayaran berkenaan berkata, syarikat tersebut bukan miliknya.

Tidak jelas apa yang berlaku dengan wang berkenaan.

Menurut Lim, sementara siasatan polis, larangan perjalanan seharusnya dikenakan ke atas mereka yang mempunyai kepentingan.

"Semua pihak pengurusan yang bertanggungjawab ke atas 1MDB, termasuk Najib, bekas ketua pegawai eksekutif Datuk Shahrol Azral dan juga Arul Kanda tidak harus dibenarkan untuk meninggalkan negara sehingga siasatan selesai," katanya.

TAKBIR: “Laporan PAC langsung tidak menyebut bahawa tiada bukti untuk mencadangkan berlaku salah laku jenayah berkaitan penyalahgunaan dana."

Sepandai-Pandai Tupai Melompat.. Tembelang Pengerusi PAC Terbongkar

Tembelang Pengerusi PAC Terbongkar. Laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) mengenai syarikat kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB) didakwa dikeluarkan tanpa mendapat persetujuan semua anggotanya.

Timbalan Pengerusi PAC, Tan Seng Giaw, menyifatkan kenyataan Pengerusi PAC, Datuk Hasan Arifin mengenai perkara itu adalah tidak berasas, bohong dan menyeleweng daripada pandangan jawatankuasa itu.

Memetik laporan Sinar Harian, Seng Giaw juga mendakwa, PAC tidak pernah membuat sebarang keputusan bahawa Najib tidak bersalah.

“Kami menggesa Hasan mengemukakan bukti melalui hansard bahawa keputusan ini dibuat sebulat suara dan konsensus oleh semua anggota PAC,” katanya dalam kenyataan bersama Datuk Kamarul Baharin Abas, William Leong, Datuk Takiyuddin Hassan dan Tony Pua.

Seng Giaw mendakwa, kenyataan Hasan ketika ditemu ramah BERNAMA, baru-baru ini tidak mencerminkan persidangan PAC dalam siasatan 1MDB.

“Laporan PAC langsung tidak menyebut bahawa tiada bukti untuk mencadangkan berlaku salah laku jenayah berkaitan penyalahgunaan dana.

Tembelang Pengerusi PAC Terbongkar

“Sebaliknya, Ketua Audit Negara dan PAC mendapati berlaku banyak perkara amat diragui dan mencurigakan dalam transaksi 1MDB.

Katanya, PAC tidak dapat mengesahkan sama ada pembayaran dilakukan 1MDB ke akaun peribadi Perdana Menteri kerana dokumen diperlukan seperti penyata bank tidak diserahkan kepada Ketua Audit Negara.

Minggu lalu, Hasan ketika ditemu ramah BERNAMA dipetik berkata, siasatan PAC mengenai 1MDB tidak menemui sebarang bukti menunjukkan salah laku atau salah guna kuasa oleh Perdana Menteri.

Katanya, keputusan berkenaan dibuat secara konsensus oleh anggota PAC yang terdiri daripada anggota Parlimen kerajaan dan pembangkang, lapor Free Malaysia Today.

Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan beliau mahu pihak luar mencampuri urusan dalaman Malaysia.

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan beliau mahu pihak luar mencampuri urusan dalaman negara ini dalam usahanya untuk ‘menyelamatkan Malaysia’.

“Saya tak minta campur tangan luar. Saya katakan bahawa semua saluran untuk menyatakan kebenaran di negara ini telah disekat oleh (Datuk Seri) Najib (Tun Razak),” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri forum Pembinaan Negara Bangsa Melalui Pendidikan di Muzium Kesenian Islam di sini, Isnin.

Sehubungan itu Dr Mahathir berkata beliau akan terus bercakap kepada media asing mengenai pelbagai isu yang berlaku di negara ini.

“Saya akan beritahu media asing mengenainya,” katanya.

Sementara itu diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar bahawa pihaknya sudah membuka kertas siasatan berhubung isu berkenaan, Dr Mahathir menganggap tindakan itu adalah perkara biasa.

“Dia siasat dah…dah dua kali siasat. Semua kawan-kawan saya pun dah kena siasat dah. Tak cukup siasat, Lembaga Hasil Dalam Negeri pun kacau mereka,” katanya.

Sebelum ini Dr Mahathir dikritik banyak pihak kerana meminta campur tangan asing dalam urusan dalaman negara ini.

Dr Mahathir dalam wawancara dengan akhbar Australia, The Weekend Australian, berkata bahawa harapan supaya Najib selaku Perdana Menteri berundur adalah tipis sekiranya tidak mendapat tekanan pihak luar.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat