Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Tuesday, May 10, 2016

Terkini : Peguam Tun Dr Mahathir Mohamad failkan Permohonan untuk menyoal terus Datuk Seri Najib Razak?

Peguam Tun Dr Mahathir Mohamad ada hari ini memfailkan permohonan untuk mendapatkan kebenaran menyoal Datuk Seri Najib Razak berhubung fakta-fakta yang bercanggah yang didakwa terdapat dalam afidavit yang dikemukakan oleh perdana menteri itu.

Pada masa sama, peguam juga memohon penangguhan permohonan Najib untuk membatalkan saman RM2.64 bilion yang difailkan oleh Mahathir bersama dengan bekas ahli Umno Langkawi Anina Saadudin dan bekas Naib Ketua Umno Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkaitan dengan isu 1MDB.

Permohonan itu difailkan tengah hari tadi dengan Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Antara lain, peguam berkenaan mendakwa afidavit Najib mengandungi kenyataan yang bercanggah dan tidak konsisten lapor Malaysiakini.

Kenyataan-kenyataan yang dipertikaikan termasuk:

*Dalam perenggan ketujuh dan kelapan afidavit itu, Najib berkata beliau memfailkan permohonan untuk membatalkan kedudukannya atas kapasiti sebagai Perdana Menteri, Menteri Kewangan, Pengerusi BN dan Presiden Umno dan bukan sebagai seorang penjawat awam kerajaan.

Walau bagaimanapun, peguam berkenaan menegaskan bahawa dalam perenggan 25, Najib mengakui beliau adalah seorang penjawat awam dan mengaku bahawa salah-laku tort misfeasance dan pelanggaran tanggungjawab fidusiari adalah hanya usaha untuk menyingkirkannya dari jawatan awam.

*Dalam perenggan 24 afidavitnya, Najib menafikan dakwaan dalam pernyataan tuntutan bahawa beliau berperanan dalam memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk seri Shafie Apdal daripada menjadi anggota kabinet dan hakikat bahawa empat daripada ahli Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara telah dilantik sebagai menteri dan timbalan menteri dalam rombakan kabinet Julai lalu.

Justeru, demi kepentingan keadilan dan proses undang-undang, ketiga-tiga plaintif memohon kebenaran untuk Najib dipanggil untuk terus menjawab dan diperiksa balas berhubung kenyataannya yang tidak jelas, tidak tepat dan bercanggah berdasarkan fakta kontemporari.

Plaintif dalam samannya pada 23 Mac lalu, memohon perintah mahkamah untuk mengisytiharkan Najib melakukan tort misfeasans dalam jawatan awam dan tort kemungkiran fidusiari dengan menyalah-gunakan kedudukannya.

Menurut mereka, Najib sebagai perdana menteri, pengerusi BN, presiden Umno dengan niat jahat dan mala fide menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri berhubung skandal 1MDB berserta kemasukan dana dalam anggaran USD700 juta (RM2.6 bilion) ke dalam akaun peribadi banknya.

Mereka juga memohon perisytiharan yang sama di mana Najib menyalah-gunakan kedudukan beliau untuk mengambil tindakan terhadap Anina dan Khairuddin.

Mereka juga menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta.

Terkini: 1.5 juta telah tandatanggani deklarasi rakyat? Yang lain sudah anda bila lagi?

Kepada pejuang-pejuang Misi " SELAMATKAN MALAYSIA " ALLHAMDULILLAH BERSYUKUR KEPADA ALLAH.

1.5 Juta tandatangan off line dan Onn line telah berjaya ditandatanggani oleh rakyat Malaysia?

Semoga usaha yang dilakukan oleh Tun M dan sukarelawan dipermudahkan oleh Allah.

Selanjutnya kita serahkan kepada Tun M dan mereka-mereka yang terlibat untuk menguruskan Misi Selamatkan Malaysia.

Orang Kampung Minda Terbuka!!! Media di hujung jari?

Orang kampung-kampung termasuklah perkampungan Felda. Bila terdedah dengan dunia media di hujung jari sudah pandai menilai kepimpinan negara sekarang.

Contohnya sekandal 1MDB. Rupanya orang kampung lagi tajam pemerhatiannya. Jawapan yang di dengar paling rare, kenapa awal-awal dulu dia taknak cakap kalau itu duit derma, kenapa sekarang baru cakap. Kenapa masukkan dalam acc sendiri.

Aku jawab dah namanya duit derma, mestilah masuk ke acc sendiri.

Pandai pulak dia konar lagi, dah namanya derma baguslah PM dapat? Yang tak puas hati kenapa pulangkan balik kalau itu duit derma? Bagi pada rakyat kan bagus!!! Alamak!! Nak jugak derma orang kampung ni?

Banyak soal jawab orang kampung ni?

Orang kampung boleh pulak cakap, takutnya sekarang ni. Kalau-kalau negara tergadai.

Boleh terpacul pulak dari fikiran dia. Dah tua-tua ni malas nak keluar mengundi?

Agak-agak kalau DS Najib Razak nak pegang lagi PM. Apa kah keputusan yang kita dapat?

Kesimpulannya.

Bincangkan.

1. Orang Muda sokong siapa?

2. Orang Tua minda terbuka?

3. Orang atas pagar nak tarik jatuh belah kita bukan senang.?

4. Nak harap sahabat Politik kita. Berapa kerat yang sokong?

Yang agak terhina bila gambar PM pun tidak boleh diguna di Serawak?

Mana datangnya kata mereka kenal PM dan sayangkan PM?

Gambar sekadar hiasan.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat