Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Tuesday, May 10, 2016

Orang Kampung Minda Terbuka!!! Media di hujung jari?

Orang kampung-kampung termasuklah perkampungan Felda. Bila terdedah dengan dunia media di hujung jari sudah pandai menilai kepimpinan negara sekarang.

Contohnya sekandal 1MDB. Rupanya orang kampung lagi tajam pemerhatiannya. Jawapan yang di dengar paling rare, kenapa awal-awal dulu dia taknak cakap kalau itu duit derma, kenapa sekarang baru cakap. Kenapa masukkan dalam acc sendiri.

Aku jawab dah namanya duit derma, mestilah masuk ke acc sendiri.

Pandai pulak dia konar lagi, dah namanya derma baguslah PM dapat? Yang tak puas hati kenapa pulangkan balik kalau itu duit derma? Bagi pada rakyat kan bagus!!! Alamak!! Nak jugak derma orang kampung ni?

Banyak soal jawab orang kampung ni?

Orang kampung boleh pulak cakap, takutnya sekarang ni. Kalau-kalau negara tergadai.

Boleh terpacul pulak dari fikiran dia. Dah tua-tua ni malas nak keluar mengundi?

Agak-agak kalau DS Najib Razak nak pegang lagi PM. Apa kah keputusan yang kita dapat?

Kesimpulannya.

Bincangkan.

1. Orang Muda sokong siapa?

2. Orang Tua minda terbuka?

3. Orang atas pagar nak tarik jatuh belah kita bukan senang.?

4. Nak harap sahabat Politik kita. Berapa kerat yang sokong?

Yang agak terhina bila gambar PM pun tidak boleh diguna di Serawak?

Mana datangnya kata mereka kenal PM dan sayangkan PM?

Gambar sekadar hiasan.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat