Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Saturday, February 13, 2016

UMNO bukan parti anguk-anguk, geleng-geleng!!!

Kepercayaan akar umbi sememangnya merosot terhadap kepimpinan UMNO bukannya terjadap UMNO.

Sememangnya diakui parti keramat ini memang ada masaalah. Tetapi bagaimana kita mendepani masalah tersebut agar masih mendapat kepercayaan masyarakat Melayu.

Ketuanan Melayu mematangkan untuk kita menepis onak dan duri dalam mengharungi liku-liku dalam menyelesaikan perlbagai muslihat sepak terajang Politik.

UMNO harus mendepani Isu-isu semasa dengan bijak agar jangan dilihat seperti melindungi sesuatu yang nampak jelas menjurus kepada permasaalahan yang berpanjangan.

Perkara ini lama kelamaan akan menghakis kepercayaan masyarakat amnya dan ahli UMNO khasnya.

Kita sebagai peneraju kerajaan yang sedia ada janganlah seolah-olah membenarkan perlakuan-perlakuan yang dianggap tidak normal kepada pentadbiran negara.

Masyarakat akan menilai sejauh mana kebenaran dan amanah yang diberikan dapat dijaga dengan betul.

Kepercayaan masyarakat amat diperlukan kerana merekalah yang akan menentukan parti manakah yang layak menjadi wakil mereka pada masa akan datang.

Budaya anguk-anguk, geleng-geleng bukan budaya UMNO. Pucuk pimpinan UMMO harus sedar perkara ini jika masih mahu menjadi kuasa memerintah akan datang.

Masyarakat akan menilai sejauh mana kerajaan sedia ada memerintah dan urus tadbir negara. Kerana masyarakat mahukan sebuah negara dan kerajaan yang aman damai.

Disamping itu tiada melibatkan salahlaku yang seperti terang-terangan dibolehkan. Sedangkan perkara itu tidak dibolehkan dan menjadi salah jika diamalkan oleh orang lain.

MTMR percaya sekiranya kemelut ini dapat diatasi dengan segera. Seperti amalan biasa. Sesiapa yang sedang disiasat atau terlibat dengan sesuatu pertuduhan jalan terbaik adalah dinasihatkan bercuti.

MTMR lihat itulah jalan terbaik. Selepas perkara atau permasaalahan tersebut selesai. Jika tiada kes atau kesalahan maka sambunglah kerja tersebut. Jika merasakan sememangnya ada unsur-unsur salahlaku sebaiknya undur diri dengan kadar segera.

Perkara ini perlu dilakukan demi mematuhi kedaulatan Perlembagaan negara. Semua perkara ini demi mengelakkan pelanggaran salah laku yang lebih besar.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat