Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Monday, May 30, 2016

Terkam : Tun Dr Mahathir!!! Jepun jemput sebagai penasihat dalam program ekonomi Jepun.

Mengapa Jepun menjemput Tun Dr Mahathir sebagai penasihat utama dalam program ekonomi Jepun ? bukankah Tun Dr Mahathir mereka kata sudah nyanyok ???

Adakah Jepun tidak tahu yang Ketua Negara Malaysia tidak suka dengan Tun Dr Mahathir ??

Mengapa sebelum ini negara Asia seperti di Korea, Indonesia, Kazakhstan dan lain-lain  telah beri penghormatan besar terhadap seorg bekas pemimpin Islam yang berbangsa Melayu.

Sekiranya negara Russia  buat macam ini macam mana ?? Silap-silap hancur kuasa yahudi dan US dalam penguasaan ekonomi dan minyak sedunia ????

TEMURAMAH EKSKLUSIF BERSAMA DYAM TUNKU MAHKOTA JOHOR

Wartawan : Assalamualaikum Tunku. Salam Jumaat. Terima kasih kerana memberi masa untuk kami mewawancara Tunku pada hari yang mulia ini. Tunku didapati sebagai seorang yang 'straight forward' dimana apabila Tunku mengeluarkan kenyataan, Tunku jarang bertapis-tapis dalam sesuatu perkara. Kami sebagai wartawan dan penyokong bolasepak begitu teruja apabila mendapat berpeluang mewawancara Tunku sendiri.

TMJ : Waalaikumsalam. Terima Kasih.

Wartawan : Tunku, Kami dapati didalam sosial media ada seseorang mengata sesuatu yang tidak elok terhadap Tunku yang kemudian telah ditangkap untuk disoalsiasat oleh pihak polis. Dan ada juga media-media sosial lain yang cuba membesar-besarkan cerita ini bagi menghangatkan lagi suasana.

TMJ : Ya. Saya dimaklumkan tentang perkara ini tetapi apa yang boleh saya lakukan sekiranya ada orang yang ingin membuat laporan polis mengenainya. Terus terang saya cakap yang saya tidak peduli apa sahaja orang mengatakan kerana saya amat bersyukur dengan apa yang Allah SWT berikan kepada saya. Saya tiada masa untuk melayan orang-orang seperti ini.

Kadang-kadang ada antara pages-pages didalam sosial media diupah oleh sesetengah organisasi yang mempunyai kuasa supaya melaga-lagakan rakyat bagi mengalihkan perhatian isu-isu lebih besar dalam negara kerana ini membolehkan orang-orang dan organisasi tertentu melaksanakan misi mereka tanpa disedari manakala rakyat masih sibuk dengan hal hal yang lain. Rakyat kena pandai menilai sendiri. Saya bertuah dengan kedudukan saya ini, saya dapat melihat dan mendengar dengan mata dan telinga saya sendiri tentang apa yang dirancangkan oleh orang-orang besar dan organisasi yang tidak akan dapat diketahui oleh rakyat-rakyat diluar sana.

Sebagai contoh, saya pernah mempersoalkan kepada seseorang individu (tidak menyebut nama individu tersebut) kenapa kita tidak boleh meningkatkan lagi taraf pelajaran, beliau menyatakan kepada saya kerana ada 2 fakta. Fakta pertama adalah untuk mendapatkan undi dan yang kedua adalah lebih mudah untuk mengawal pemikiran orang yang bodoh dan tanpa berpelajaran.

Itulah sebabnya saya lebih memberi keutamaan kepada rakyat Johor dalam hal-hal pelajaran kerana saya tidak mahu rakyat saya mudah dipermainkan oleh sistem yang memutarbelitkan perkara-perkara sebenar serta mengalih perhatian isu-isu besar daripada rakyat.

Akhir sekali, saya dengan rendah diri mencadangkan kepada PDRM agar tidak menangkap mana-mana individu yang telah membuat sebarang kenyataan yang menghina terhadap saya. Saya lebih suka jika pihak berkuasa dapat menganjurkan pertemuan antara saya dan individu-individu tersebut  dan memberikan mereka peluang untuk menyuarakan apa yang mereka mahu katakan kepada saya secara berhadapan, dan bersemuka antara mereka dan saya sahaja. Saya akan menghargainya jika anda bersetuju dengan cadangan ikhlas saya ini.

Wartawan : Terima kasih Tunku dengan penjelasan ini. Untuk pertanyaan yang terakhir, apa perasaan Tunku dengan pencapaian Tunku hari ini?

TMJ : Awak nak saya jawab dengan cara merendah diri dan berkias atau awak nak perkara yang sebenar-benarnya..?

Wartawan : Sudah tentu kami ingin mendengar dari hati Tunku.

TMJ : Baiklah. Saya berjaya meningkatkan RM30 juta wang kelab kepada RM120 juta dalam masa satu tahun sementara yang lain kehilangan wang mereka.

Saya berjaya membantu kelab dapat 6 piala dari tiada piala dalam masa 3 tahun.

Saya berjaya mengubah sebuah kelab menjadi sebuah empayar.

Saya berjaya letakkan nama negeri saya di mata dunia sementara mereka yang lain hanya memberi janji palsu kepada penyokong mereka semata-mata ingin mendapat sokongan dan undi.

Saya berjaya ubah satu nama kepada sebuah jenama.

Saya berjaya mengubah pemain professional menjadi pemain superstar.

Saya berjaya mengubah individu-individu dalam industri bolasepak jadi jutawan.

Saya memenangi piala pertama saya ketika bermain polo sewaktu saya berumur 11 tahun.

Saya satu-satunya pemain polo di dalam negara dan pemain asing yang memenangi Kejohanan Terbuka Metropolitan (high gol 24) di Argentina untuk dua tahun berturut-turut.

Saya satu-satunya kerabat diraja yang menerima latihan 'Special Forces' dan 'Airbone'.

Saya hanya satu-satunya warga asing yang mengetuai Perbarisan semasa Hari Kemerdekaan iaitu salah satu askar terkuat di dunia yang dikenali sebagai kuasa nuklear iaitu India.

Nama saya dinyanyikan ribuan orang apabila saya memasuki stadium.

Saya adalah seorang insan yang 'real' manakala sesetengah mereka (anak-anak orang kenamaan) di KL cuba berlagak 'gangster'.

Saya disayangi oleh rakyat saya, dihormati di negeri-negeri dan negara lain, ditakuti oleh orang-orang yang mementingkan diri sendiri demi kuasa, dan billionair berusia 31 tahun yang paling dibenci oleh mereka yang mempunyai penyakit mental.

Kebenaran menyakitkan? Teruskan membenci.

Wartawan : Terima Kasih Tunku.

TMJ : Sama-sama

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

----

EXCLUSIVE INTERVIEW WITH HRH THE CROWN PRINCE OF JOHOR

Journalist: Assalamualaikum Tunku. Thank you very much for sparing us the time for today's interview with you. Tunku, you've adapted this "straight forward" approach whereby you do not filter much whenever you come up with a statement. Nonetheless, we from the media are very excited and honored to have been given this opportunity to personally interview you today.

TMJ : Waalaikumsalam and thank you.

Journalist : Tunku, we have read in the social media that there was an individual  who has been reprimanded by the Malaysian Police for making rude and inappropriate remarks towards you. Following this, other media portals have been trying to sensationalize this report and blowing it up out of proportions.

TMJ : Yes, I have been informed about this incident, but what can I do about it when someone lodged a police report. I can honestly say that I don't really care about what other people may say about me as I am truly thankful with what God as given me in my life. I have no time to entertain people as such.

Sometimes there are pages in the social media who are paid to instigate the people to fight and quarrel amongst themselves so that their attention is diverted from the problems and issues that matters. This enables the people in big organizations and in power to implement their mission without the people even knowing. The people should judge for themselves. I'm lucky as I am in the position to hear and see with my own eyes and ears what these people in big organisations are orchestrating without the knowledge of the people. 

For example, I've questioned a certain important individual (not mentioning names here) why can't we improve the education level? The individual answered that it was for 2 simple reasons. The first is to obtain votes, and the second is to make it easy to control the minds of the stupid and uneducated.

This is why I prioritise Johoreans' education because I don't want my people to be easily manipulated by the system. People who twists and turn from the truth as well as distract the people from the main issues.

Last but not least, I would humbly share my opinion with PDRM not to arrest anyone making seditious remarks about me. I would prefer it if the authorities can organise a meeting for me to meet with these people and give them the privilege of saying what they want to say to my face, man to man. I would appreciate it if you can agree to my humble proposal.

Journalist: Thank you Tunku for your explanation. For my last question, what are your thoughts on your accomplishments up to today?

TMJ: Would you like me to answer candidly or truthfully?

Journalist: But of course we would like to hear truthfully from your heart Tunku.

TMJ: Very well then, I've successfully increased the club's budget from RM30m to RM120m in the span of a year whilst other clubs have managed to lose theirs.

I've successfully helped the club win 6 trophies from nothing in 3 years.

I've succeeded in changing a club into an empire.

I've managed to put the name of my state in the eyes of the world whilst others only provide empty promises to their supporters simply to get support and votes.

I've succeeded in changing a name into a brand.

I've turned my professional players into superstars.

I've succeeded in changing the individuals in the football industry into millionaires.

I won my first ever trophy at the age of 11 playing polo.

I am one of the only polo players in the country and the only foreigner to have won the Metropolitana Open Championship (high goal 24) for 2 consecutive years.

I am one of the the only royalties who has completed the 'special forces' and 'airborne' training.

I am the only foreigner who has led the National Day parade for one of the strongest armies with nuclear capabilities, which is India.

I have Thousands chanting my name as I enter the stadium.

I am a man who is 'real' whilst some (children to prominent people) socialites in KL trying to act like 'gangsters'.

I am loved by my people, respected by other states and countries, and feared by those who are selfish for money and power.

I'm the most hated 31 year old billionaire by those suffering from mental illnesses. The truth hurts? Continue hating.

Journalist : Thank you very much Tunku

TMJ : You're welcome. 

HRH Brigadier General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Crown Prince of Johor

Hidup Johor Demi Johor
#HarimauSelatan
#SouthernTigers
#PermataSelatan
#JewelOfTheSouth

APAKAH MENEGUR TIDAK MEMBANTU PRESIDEN?

1. Disebabkan kelantangan Tan Sri Muhyiddin Yassin menyuarakan masalah dalaman negara yang dihadapi oleh rakyat dan kerajaan kerana beliau mempunyai pendirian tersendiri berani menyatakan perkara yang sebenar apa yang berlaku dalam sistem pemerintahan kerajaan sekarang ditokok tambah lagi isu-isu yang berlegar masalah ekonomi ,pendapatan rakyat di bandar mahupun di luar bandar sudah mengecil , harga barang meningkat naik ,kejatuhan nilai ringgit Malaysia ,hasil pengeluaran negara tak semolek dahulu ,harga minyak jatuh menurun

2.Bukan tu saja malahan isu-isu yang berbangkit dan skandal sering di kaitkan presiden parti Dato Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak menjadi beban buat umno malahan kesan lebih berat pada kerajaan kerana sumber dana pendapatan negara makin menurun menjadi amat luar biasa dari sebelumnya , walau pun digugurkan dari kabinet dalam rombakan kabinet yang lepas semasa menjawat jawatan timbalan perdana bukan bermakna diam terus sebaliknya mencari jalan penyelesian.

3.Semasa Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi timbalan perdana menteri beliau membantu perdana menteri memberi pendapat dan pandangan pada perdana menteri bukan tu saja menegur dan menasihat mane yang tak betul ketika Dato Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak secara berdepan dalam mentadbir urus negara tapi kenapa Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan bukankah itu menghalang tugas timbalan presiden parti membantu presiden parti

3.Menjadi satu kesalahan sekiranya ada beberapa perkara ditegur oleh beliau yang melibatkan intergriti, bukankah itu satu tugas timbalan perdana menteri membantu perdana menteri disebabkan amanat yang diamanahkan oleh beliau sebagai orang nombor 2 dalam kerajaan, kebanyakkan tugas-tugas yang diberi mampu beliau selesaikan.

4.Apakah Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan segaja membocorkan maklumat rahsia kerajaan pada umum sedangkan setiap perkara yang berbangkit datangnya dari pihak pembangkang padahal dengan sengaja presiden parti membuka pekong sendiri bila beliau silap memberi kenyataan bukan tu sahaja kelemahan presiden parti menepis dan menanangi isu-isu yang dikait oleh diri beliau selama beliau jadi perdana menteri jadi tak hairan lah corak serangan politik kali ini berbentuk individu bukan pada kerajaan parti memerintah sampailah pembangkang mendedahkan pada umum amat memalukan bila setiap kenyataan yang di keluarkan presiden parti hampir semuanya mencurigakan yang menghairankan kenapa presiden parti tidak berani bercakap benar pada rakyat dengan ape yang berlaku mendapat bala akhirnya punca pergolakkan kemelut dalaman politik akibat silap percaturan presiden parti sendiri konflik umno pun berlaku

5. Kedengaran suara anak-anak kecil menyalak seperti Nasri , ismail sabri ,sharizat dan ku nan mengatakan timbalan presiden parti Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak membantu presiden parti mengikut pelembagaan parti umno .Apakah menjadi satu kesalahan jika timbalan presiden parti tidak membantu presiden parti sedangkan setiap keputusan yang dibuat Dato Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak yang selama ini tidak merujuk timbalan presiden parti hinggakan umno kini sarat pelbagai masalah dalam usia nya 70 tahun . Kerana kelantangan Tan Sri Muhyiddin Yassin bersuara bagi mempertahankan umno dari jatuh tersungkur ketanah kerana apa , dan ini juga satu tugasan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai orang yang bertanggungjawap ,tidak sanggup melihat umno tumbang dalam pilihan raya akan datang , pergorbanan besar dilakukan beliau kerana bangsanya tapi disalah ertikan bagi suara anak kecil .

6. Sudahlah digugurkan dari kabinet kerana membantu perdana menteri kini digantungkan pulak jawatan sebagai timbalan presiden parti sebab membantu presiden parti , jadi satu soalan yang saya nak tujukan buat pemimpin tertinggi umno habis siapa lagi yang boleh menyelesaikan masalah yang dibelenggu umno selama ini atau nak dibiarkan sahaja dalam benak fikiran saya kalau umno tumbang pilihan raya kali ini boleh ke pemimpin tertinggi umno bertanggung jawab dengan apa yang pernah dilakukan sekarang ini jadi sanggup pemimpin tertinggi umno tanggung risiko, yang bestnya mengantungkan jawatan timbalan presiden umno tanpa buat siasatan ,sebaliknya majlis tertinggi buat keputusan terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin mengantungkan jawatan beliau tanpa mengikut saluran yang ditetapkan dalam perlembagaan umno jadi keputusan yang dibuat majlis tertinggi umno , adakah mengikut saluran yang betul mengikut garis-garis panduan ditetapkan dalam pelembagaan parti sebaliknya menambahkan keperitan merumitkan lagi buat umno atau satu helah untuk tidak ada kan pemilihan pau kali ini

7.Sebagai seorang ahli umno biasa cuma Naib ketua pemuda merangkap penerangan pemuda cawangan , ini bukan soal team A atau team B ,ini bukan soal melawan arus ,yang saya pertikaikan adalah intergeriti seorang pemimpin ,jadi dengan iklas hati saya mempertahankan pemimpin yang berani menyatakan kebenaran , dengan ini berani saya mempertahankan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai seorang yang benar memahami masalah rakyat ,walaupun saya didesak supaya menyokong presiden parti ,Dato Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak , saya mempunyai perinsip dan pendirian hingga sekarang ini saya tidak boleh menyokong presiden parti ini umum ,kerana saya tak pandang kedudukan , kekayaan ,harta ,pangkat darjat melayakkan seseorang itu menjadi pemimpin yang saya pandang kebijaksanaan pemimpin itu merajui negara tanpa membebankan rakyat dan parti jadi dengan berani dan siap sedia menerima segala bentuk acaman kedudukkan jawatan saya dalam parti walau pun cuma cawangan.

8.Setelah berfikir panjang dengan ini saya mencabar presiden parti menyelesaikan kes wang derma 2.6 billion,1mdb, src international ke mahkamah sama ada kebenaran beliau salah atau tidak bersalah hanya hakim saja yang layak menentukan kedudukkan presiden parti bukan nya peguam negara yang menentukan kes tersebut .

9.Ini kerana bagi mengembalikan keyakinan rakyat pada parti umno dan pengundi sekali ,Tapi Peguam Negara arahkan tutup kes sebenarnya menimbulkan keadaan mencurigakan menjadi tanda tanya buat seluruh rakyat Malaysia . sebagai seorang islam walaupun jahlir pada agama kerana tak semua amalan saya lakukan dan saya masih lagi berpegang pada hadith dan sunnah .Dalam dunia politik saya tidak lepas dari di fitnah,saya juga pernah dituduh menolak agama sebenarnya saya tak ingin mencampur adutkan politik dengan agama kerana saya seorang manusia yang lemah tidak lepas dari dosa disegajakan dan tidak disegajakan

10.Merujuk pada Nabi Muhammad saw pernah berpesan jangan ikut pemimpin yang tidak mengatakan kebenaran sebaliknya berbohong yang boleh mengakibatkan sesebuah kerajaan tu tumbang jadi nak ke kita jadi seperti dahulu kala hikayat sejarah telah tercatit beratus kerajaan yang dibina akhirnya rebah menyembah bumi dari tanah yang segulung kini tinggal sekakang kalau yang ni pun tak boleh dijaga kemana lagi kita .

#beranikeranabenar

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat