Google+ Followers

TERIMA KASIH

MTMR

Thursday, September 25, 2014

Mutakhir:NGO kecewa Anwar tunduk pada sultan

Ini lah muka-muka NGO yang POYO !!! ???

KDN, PDRMsia ambil tindakkan kepada perosak keamanan negara. Penghasut supaya membenci kepada Sultan Selangor.

NGO prodemokrasi, Kembalikan Selangorku, menyokong cadangan agar Pakaran Rakyat menjalankan reformasi ke atas perlembagaan negeri demi mengekalkan prinsip demokrasi dalam isu pelantikan menteri besar.

PM: Kiev tak jamin laluan selamat ke tapak nahas

Kiev tidak dapat memberi jaminan laluan selamat untuk pasukan penyiasat antarabangsa memasuki kawasan nahas pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH17 yang ditembak jatuh di timur Ukraine Julai lepas kerana ia tidak selamat, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Apa cerita dengan Azmin Ali. !!! Mengapa tiada undang-undangkah Malaysia untuk mulut serupa ini???

‘Sex blogger’ Alvin Tan seeking political asylum in the US Published

Tan (in red) with Lee, leaving the court building last year after they were released on bail. - The Malaysian Insider pic, September 24, 2014.
24 September 2014 Tan (in red) with Lee, leaving the court building last year after they were released on bail.  - The Malaysian Insider pic, September 24, 2014.

Alvin Tan, the blogger who had ran foul of authorities in both Malaysia and Singapore, claims to have fled to the United States, where he intends to seek political asylum. The 26-year-old and his partner, Vivian Lee, 25, are facing criminal charges under Malaysia's Sedition Act as well as the Film Censorship Act for their controversial online uploads, including a photo deemed insulting to Islam on Facebook, Channel News Asia (CNA) reported today. 

The couple, who came to be known as "Alvivi", were jointly accused of making a seditious posting on their Facebook page last year, when they uploaded a photo of themselves eating the herbal pork soup dish, bak kut teh, with the caption "Selamat berbuka puasa" (Happy breaking fast) as it was posted during the Ramadan month.  

Speaking to a CNA correspondent today, via a personal Facebook account that the regional broadcaster had verified belongs to the “sex blogger”, Tan said: “I'm busy starting a new life here (in the US), apart from awaiting my final asylum hearing. I'm here to seek political refuge from the tyranny of Umno - simple as that.” He added that he had first applied to the US authorities for asylum-seeker status in May, after disappearing from the public eye following a documentary shoot in Singapore. 

CNA reported that he feels confident the US will grant him asylum, failing which, he feels he has no other choice but to continue posting "seditious material" online to strengthen his case. "The State Department produced a Human Rights Report on Malaysia in 2013 which explicitly cites my case as a repression of internet speech rights," he told CNA. "If all else fails, I can easily publish more 'seditious' materials on my Facebook to taunt the authorities and get them to be hot on the pursuit of me again, therefore creating an even more well-founded fear of political persecution to bolster my asylum claim.” Tan and Lee first got into the limelight for the wrong reasons in October 2012, when their pornographic images on a blog created a storm of controversy on both sides of the causeway. 

As a result, Alvin, who was studying law at the National University of Singapore under an Asean scholarship, was marked for termination by the university. – September 24, 2014. 

Rempah ratus adab yang hilang cita rasanya.

Kepada mereka yang sempat baca komen2 sebelum ni, itu namanya rezeki...
Anyway... Berikut di bawah adalah komen yang sempat diselamatkan...
Ketika saya turunkan DUA komen inilah, status ADABI TERPADAM...
Seram ney...!!!

Komen [1/2]:
Tidakkah kalian masih mengetahuinya...
Bahawa lagi banyak manusia mempelbagaikan DNA makanan masuk ke dalam badannya, semakin lekaslah matanya SEPET dalam perjalanan keturunannya "yang memakan masa yang panjang" itu? Tidak ada rekod dalam bloodline PURE MELAYU yang punya karektor ini, melainkan semua Melayu dianugerahkan mata bulat cantik dan bulu mata melentik.
Dulu saya ada apungkan status kajian bertahun2 saya mengenai design wajah2 manusia di dunia, tapi saya dah hiddenkan atas sebab sensiviti umat manusia sebab terkadang bila kita bagitau kebenaran akan nyebabkan orang lain terasa.

Contohnya, saya ada kepakaran melihat manusia itu keturunan apa DENGAN HANYA MELIHAT KELOPAK TELINGANYA SAHAJA, kecuali perempuan yang tutup aurat. Saya boleh mengecam dengan mudah lelaki itu dari negeri mana dan perempuan itu dari daerah mana hanya dengan melihat air wajah manusia, hijab ini untuk melihat bangsa kita aje, hehe  . Terkadang bila saya buat ujikaji live in concert, mereka bilang jawapan saya salah, rupa2nya jawapan ujikaji dah betul kerana mereka adalah keluarga berhijrah dan asal keluarganya tepat dengan jawapan...
Apabila bicara mengenai wajah, semakin cantik wajah sesebuah keturunan manusia itu, maka semakin keturunannya pada zaman silam telah susah payah untuk taat perintah agama melalui akhlak budaya ekonomi dan PEMAKANAN. Keturunan inilah perlahan2 kembali kepada fitrah Prince Adam dan Princess Hawa yang hensem dan lawa (rujuk Kuliah Matriks).

Keturunan yang cantik dan sempurna pecah kepada dua:
ALIF) adalah keturunan yang sampai ke hari ini masih taat pada perintah agama, yang merentasi setiap zaman dan syariat yang berbeza sampailah ke hari ini.
BAA) ialah keturunan cantik2 yang dulunya bloodline mereka adalah dari jenis ALIF, tapi lama2 terpesong dari ajaran agama, dan makan apa sahaja di dunia tak kenal halal dan haram. Sebab itu sampai sekarang masih ada orang putih yang lawa dan kacak, kalau engkau tengok betul2 ketika mereka dewasa, sudah tiada nur cahaya lagi. Tapi semua manusia dari apa keturunan pun, zaman kanak2 mereka akan terserlah kecantikan jasad Adam dan tempias keayuan Princess Hawa kerana setiap bayi adalah comel, dan setiap kanak2 yang belum baligh adalah ahli syurga, walaupun mak bapak dia masih kafir.

Apabila kita sudah mengenali diri kita sebagai HAMBA, maka kita akan kenal Allah, maka ketika itulah baru kita sedar yang setiap perbuatan kita yang berlawanan dengan masa adalah kerugian belaka, kerana setiap perbuatan salahlaku kita akan mencacatkan KECANTIKAN DNA kita melalui perjalanan masa, sebagai contohnya hanya kerana kita salah makan atau murtad sehinggakan kesannya akan diperlihatkan bukan sahaja di dunia (lama2 keturunannya akan tak cantik), bahkan kat akhirat kelak jasadnya sendiri akan TRANSFORM kepada suatu rupa jasad manusia yang menderita, ada yang pekak, buta, tempang, berjalan atas perutnya, dan macam2 jasad yang serba ngeri dan membencikan, sehinggakan setiap kesannya di akhirat adalah bersifat abadi yang realiti. Sebab itu baginda Nabi Muhammad menganjurkan kita ISTIGHFAR minimum 70 kali sehari, sebab nak pelihara keindahaan jasad kita yang asal dan cantik, "zahir dan batin" sekali tau.

Saya juga dikurniakan kebolehan untuk scan samada keturunannya pernah sembah berhala atau tidak, namun kelebihan ini simpan untuk diri sendiri sahaja kerana ia adalah sensitiviti orang2 atau pun rakan kenalan, kerana manusia sentiasa menjadi MUSUH kepada apa yang tak diketahuinya. Sebab itu kalau kita ada ilmu2 supernatural, terkadang pengetahuan itu cukup digunakan untuk diri sendiri dan keinsafan peribadi sahaja. (sebab itu dulu2, ada Nabi diturunkan untuk dirinya aje, faham?) Namun, dalam banyak karektor2 di atas, hanya PURE MELAYU akan kelihatan cantiknya yang amat walau si tuan badan puas duk cover dan selindungkan. Baiklah saya buat pembuktian, anak dara orang Arab lawa2 kan? Tapi cantikkah jasadnya...? Tahukah anda kebanyakan dari mereka banyak lemak *walaupun bukan semua*. Kalau ikut sistem permakahan kecantikan, maka dah banyak markah kena tolak walaupun mereka cantik di depan mata. Ini berbeza dengan anak dara Melayu, kalau dia dah cantik, LUAR DAN DALAM ikut cantik sama, lagi2 kalau dia suka ikut ajaran agama. Tidak hairanlah kalau ada anak2 Melayu yang terpesong akhlaknya, kalian sendiri menjadi bukti dekat pub2 night club tu bangsa siapa yang memenuhinya?

Sebab itulah TIDAK ADA 1 NEGARA ARAB pun mewajibkan bangsanya sendiri beragama Islam. Ini berbeza dengan orang2 Melayu yang tahu rahsia DNA ini, dan dalam dunia hanya orang Melayu sahajalah yang mewajibkan keturunannya WAJIB BERAGAMA ISLAM, amazingly negara Melayu yang dimaksudkan itu adalah Brunei dan Malaysia. Allah jaga baik2 bumi yang bertuah ini kerana Alam Melayu ni menyimpan ramuan mengekalkan rahmat Allah.
Komen [2/2]:
Sambungan...
Sebab itu Yahudi hancurkan bangsa Arab selumat2nya, aneh sekali mereka taknak serang orang2 Melayu dengan cara yang sama, kerana faktor keturunan iaitu 2 bangsa ini ada perkongsian BLOODLINE YANG SAMA, iaitu Baginda Rasul Allah Ibrahim Alaihissalam. Anehnya satu2nya bangsa yang akan sudi membantu Arab, dan yang peliknya Yahudi tak dapat menyekat bantuannya ialah pertolongan bangsa Melayu kepada banyak penduduk dunia lagi2 pertolongan kepada bangsa Arab. Kesulitan apa pun Arab alami, talian kecemasannya adalah orang2 Melayu. Inilah yang terjadi pada Yasir Arafat dan Dr.Mahathir sehingga membawa proses undur tentera Zionis, sekelip mata aje dengan 1 panggilan telefon. Aneh kan? Siapa TUAN di dunia, dan siapa TUHAN di langit?

Anehnya bila bantuan kecemasan hilang, Yahudi buat hal lagi. Briged Al Qasam satu2 nya bukti tentang peranan dalam diam Tentera Akhir Zaman Bangsa Melayu yang senyap2 melatih Pak Arab berperang, 1 dunia terkejut dan takde 1 negara pun NAK BETAH Malaysia, sebab sebenarnya tuan puan, Tanah Melayu adalah kuasa besar dunia tak lama aje lagi. Jalur gemilang itu sendiri adalah SECRET CODE kepada salah 1 panji HITAM. Sebab itu Dr. Mahathir mewujudkan wawasan 2020, dia ada HIJAB yang telah Allah bukakan untuk dia laksanakan.

Now... Israel tu kecik aje kan? Tapi dia control USA. Aneh sekali takde 1 negara dunia bencikan Malaysia, sedangkan kita satu2nya negara yang melatih tentera Arab di sana yang disahkan sendiri oleh Komander Zionis, tapi kenapa Amerika yang dicontrol oleh Yahudi itu tak boleh buat apa2 kat Malaysia? Jawapannya kita ada teknologi yang kalau kita pakai aje, memang watak2 akhir zaman akan turun punyalah, so diorang taknak ini semua berlaku... Rupa2nya Alam Melayu adalah kuasa dunia yang masih dianggap lena, yang lena ni pun takut berdepan, bayangkan kalau naga kita dah jaga, apa jadi? Perenggan ni terpaksa saya pendekkan, kerana selebihnya anda kena faham makna sebuah HADIS SAHIH, seorang RAJA (yang ramai pengikutnya) TAMIM, akan memindahkan kuasanya kepada Al Mahdi. Setakat baca kat internet, hape kau dapat...?

Untuk menyimpulkan Kisah Kari ADABI ini...
Jin dahulunya seperti Adam dan Hawa, diciptakan tuhan alam semesta dengan cantik sekali, jin yang pertama namanya Jan, dan dia adalah ahli syurga, salah 1 permintaannya ialah agar setiap kematian anak cucunya kelak, jasad mereka akan kembali kepada baby yang comel, dan doa Jan makbul walaupun banyak keturunan Jan mati dalam keadaan kafir. Samalah halnya dengan manusia, kita melihat wajah seseorang itu cantik, tapi orang cantik macam Britney Spears atau hensem macam The Rock sekalipun mewarisi DNA manusia2 baik *melalui makbulnya doa bloodline mereka*, maka perhatikan betul2 jasad meraka, ya memang cantik, tapi sayangnya akhlak mereka seburuk2 makhluk, inilah yang banyak terjadi pada bangsa2 di dunia lagi2 Yahudi, seperti Benjamin Netanyahu atau George Bush.

KESIMPULAN DNA Melayu:
Sebab itu banyak bangsa yang mengetahui rahsia ini cemburu dan jeles dengan bangsa Melayu kita ni, nak bukti? Bawaklah apa bangsa pun, kita sarungkan jasad mereka dengan BAJU MELAYU atau BAJU KURUNG, dia otomatik akan kelihatan *sangat Melayu*. Tetapi bangsa2 luar kalau pakai Kimono ke, Sari ke, Chiongsam ke, tak menjadikan mereka nampak seperti bangsa pemilik pakaian itu pun... Nak tahu apa sebabnya...? Sebab bangsa Melayu sangat menghampiri kecantikan asal manusia pertama, iaitu Adam dan Hawa.

CEMBURU PADA Melayu (Kesan TAKWA):
1) Belum lagi saya nak ceritakan apa maksud TAMPAN & SERI. Manusia paling sempurna ialah baginda Adam, manusia paling KACAK ialah baginda Yusuf, tapi manusia paling BERSERI ialah baginda Muhammad. Now siapa dapat markah tinggi sekarang? Lazimnya orang yang lawa dan cantik akan mendatangkan iri hati dan merajuk pada manusia yang melihatnya, inilah yang menimpa nasib baginda nabi kita sehingga beliau akhirnya dibenci dan dimaki dan dibaling tahi?

2) Karektor pada Baginda Nabi yang seperti inilah, yang ada pada bangsa Melayu, diejek dituduh dihina dibenci, tapi baginda Muhammad masih tidak membalas apa2. Karektor misteri ini diwarisi 1 bangsa yang jauh dari timur, bangsa ini sanggup berikan tanah, pangkat, harta, kuasa, ekonomi, darjat, sehingga sanggup kehilangan banyak pulau kepada 1 bangsa yang penuh dengan sifat buruk ini, maka sifat TAKWA ini kita temui pada bangsa Melayu.... Tuhan berikan RAHMAN pada bumi yang bertuah ini.

3) Sebab itu bila kita dah kenal diri kita, kita takkan biarkan diri kita ROSAK asbab perangai buruk pilihan kita. Maka dengan sebab semua penerangan2 ini, sungguh hanya segelintir manusia pilihan tuhan yang tahu akan ilmu2 yang disebutkan yang anda baca LIVE sekarang ini. Maka kerana itulah, Allah berkenan untuk meRAHMANkan Alam Melayu sehingga waktu yang dijanjikan. Kerana itu orang Melayu menjadi kesayangan banyak bangsa2 dunia...

Kerana rupa2nya...
Sungguh manusia menjadi MUSUH kepada apa yang tak diketahuinya. Sejarah ditulis oleh MUSUH yang menang.
Kalau anda dicaturkan, keluarlah dari papan caturnya.

Ahad
12:00 pm

17.08.2014
Disampaikan Oleh: Misi Terahsia Kita
CC Kepada: www.PustakaTerahsia.com 

PDRM Tapah membuat tangkapan pemerasan jenayah,

Pada 24/9/2014 jam lebih kurang 1415hrs, anggota pdrm tapah telah buat tangkapan terhadap 2/L india dan merampas sebuah motokar jenis Perodua Alza warna ungu no pendaftaran AJV3342 di kawasan Rumah Awam 3, Bidor Perak.(Sek.385kk -pemerasan jenayah).
B1) Kesavan a/l Ramasamy
B2) Vijayan a/l Arumugam
Rampasan:
Motokar Perodua Alza warna ungun
No. Pendaftaran AJV3342
No. Casis PM2M502G002213596
Pemilik Malathi a/p Arumugam
Kedua-dua tangkapan dan rampasan telah dibawa balik ke IPD Tapah untuk siasatan lanjut.
Pegawai penyiasat telah menghantar gambar kedua-dua gambar tangkapan kepada pengadu dan pengadu telah sahkan cam kedua-dua tangkapan adalah saspek yang melakukan pemerasan jenayah terhadap pengadu
Norhayati Saiddin's photo.

 

SHARE - Rahsia Dermawan Di Akhir Zaman

Hablum Minallah... Hablum Minannas...
Jaga Hubungan Dengan Allah...
Jaga Hubungan Dengan Manusia...

KLIK >>>> http://www.3ribu.com/zakat.png
( baca isi artikel ini sampai jumpa perkataan ZAKAT PENDAPATAN "advance" )

[Kenapa Ramai Dari Kita WAJIB Menjadi Golongan Yang Sedikit ?]
- orang yang kaya jiwa sedikit
- orang yang kaya harta sedikit
- orang yang zikir sangat sedikit
- orang yang selawat sangat sedikit
- orang yang bersyukur sangat sedikit
- orang yang ingat tuhan sangat sedikit
- orang yang bangun malam sangat sedikit
- orang yang suka DERMA sangatlah sedikit
- orang yang masuk SYURGA sangat sedikit

:: RAHSIA [ 1/3 ] ::
Bila kita jaga connection dengan Allah,
otomatik Allah akan jaga connection kita dengan manusia di alam dunia... Membawa maksud, setiap apa yang ada di ALAM SEMESTA ini takkan boleh bergerak tanpa izin Allah, membawa maksud... kalau anda ingin menjadi MULTI-BILLIONAIRE, seperti salah se-7orang jutawan dari 10 orang sahabat2 Nabi yang dijamin masuk syurga, maka Allah dengan mudah aje gerakkan hati hamba2nya untuk menjayakan IMPIAN kita, apabila kita menjalankan urusan harian, kita faham bahawa 9 per 10 punca rezeki datang dari perniagaan, dan setiap perniagaan yang kita jalankan ITULAH yang menjadi ASBAB Allah gerakkan hati hamba2nya untuk menjayakan IMPIAN kita ialah rupa2nya cita-cita kita selama ini adalah untuk menambah nilai hidup orang lain asbab kehadiran IMPIAN kita hadir dalam hidup orang lain, membawa maksud... Manusia yang TERBAIK, adalah orang yang paling bermanfaat. Sebagai seorang yang ada impian suci ini, kita teruskan usaha, bertindak, dan tawakal, maka pada ketika itulah Allah jalankan peranannya sebagai TUHAN untuk memberikan rezeki lalu menggerakkan hati hamba2nya, maka ini sangat yang sesuai dengan maksud tersirat AYAT 1000 DINAR. Allah pernah berfirman... Aku berdiri di atas sangkaan hamba ku, dan aku bersama dengan dia ketika dia memohon DOA kepada aku. The best part is... Baginda Nabi Muhammad dah ajar kita jadi jutawan seawal2 pagi lagi... Nabi pesan... dirikanlah solat sunat subuh sebelum tunaikan solat Fardhu Subuh, ganjarannya melebih planet bumi & isinya...

:: RAHSIA [ 2/3 ] ::
Seorang jutawan dan tokoh korporat yang juga member kamcing baginda Nabi Muhammad yang bernama Abu Bakar telah menggunakan sifat KAYA JIWA & KAYA DUNIA milik beliau untuk menambah nilai hidup orang lain, yakni dengan membebaskan hidup seorang hamba abdi yang merdu suaranya, iaitu Saiyidina Bilal. Pada hari ini kita dapati ramai manusia akhirnya menjadi hamba hutang, yang mana mengikut salah 1 riwayat hadis sahih, tidak masuk syurga orang yang berhutang akibat tertahan di pintu syurga. Sudahkah anda bebaskan diri dari sistem perhambaan moden yang penuh MENIPULASI ini? Sedangkan Saiyidina Abu Bakar berjaya membebaskan seorang hamba yang dijamin syurga menjadi seorang yang MERDEKA? Merdekakah kita di akhir zaman, lagi2 pernahkah kita ambik berat perihal mak bapak kita yang telah membesarkan kita dengan jalan berhutang? Sudahkah kita buat mak bapak kita hati tenang dengan membebaskan mereka dan diri kita dari belenggu hamba hutang, dan buat Allah pandang senang? Maka menjadi kewajipan umat Islam hari ini menjadi BEBAS KEWANGAN. Manusia yang berjaya adalah orang yang bertindak. And the best part is, kata nabi pada umatnya, sebaik2 manusia adalah ORANG YANG PALING BERMANFAAT sekali. 

:: RAHSIA [ 3/3 ] ::
Saya akan dedahkan 1 FORMULA yang sedang berlegar2 di kalangan JUTAWAN ISLAM akhir zaman, di mana formula yang sedang saya turunkan kepada kamu yang membaca ini, sebenarnya hanya diketahui oleh segelintir sahaja umat Melayu, dan dari ramai-ramai yang tahu ini, hanya SEDIKIT sahaja yang "sanggup" melakukannya, dan sekiranya kamu yang membaca artikel ini SANGGUP MELAKUKANNYA TANPA BANYAK SOAL, In Sya Allah, anda terpaksa jadi KAYA tanpa halangan. Formula ini telah diuji keberkesanannya, dan sudah ramai yang telah ubah hidupnya. Bila kita bersangka baik dengan Allah, maka tuhan akan dorongkan hamba2 pilihannya untuk ubah nasib kita, barulah Allah akan joint venture ubah nasib kita pula. Akhirnya... Mak bapak kita hati senang, Allah makin sayang, hidup kita makin tenang. Inilah makna tersirat KAYA JIWA & KAYA DUNIA. Dan tahniah kepada mereka yang berjaya... Jangan lupa sedekah setiap hari ye...  

Formulanya seperti berikut:

01- tahu tak berapa rate "zakat"...?
02- zakat adalah IBADAT FARDHU bagi yang mengaku dirinya ISLAM.
03- zakat adalah 1 nilai sumbangan suci, yang dikenakan dari rezeki kita
04- tujuan diWAJIBkan berzakat adalah untuk menyucikan diri kita
05- now berbalik soalan no.01, jawapannya = 2.5%
06- kalau pendapatan kita RM 100, zakat kita ialah RM 2.50 aje.
07- maksudnya, kita kena bayar RM 25, kalau pendapatan kita RM1,000
08- membawa maksud, kena bayar RM 250, kalau income kita RM 10,000
09- perhatikan balik formula TREE OF LIFE ini >>> [06,07,08] ini
10- ya, 1 penduduk dunia faham tentang formula ni, kan?
11- now, saya dedahkan rahsia ALAM SEMESTA...
12- zakat adalah untuk menyucikan harta kita & rohani kita, kan?
13- tapi pernah dengar tak? doa manusia tak diterima kalau hartanya TAK SUCI?
14- cuba skrol ke atas, apa perkataan PERTAMA dalam artikel ni?
15- bila kita jaga hubungan dengan ALLAH, manusia akan dekat dengan kita.
16- kalau kita nak IMPIAN SUCI kita makbul, seharusnya kita kena suci dulu, kan?
17- solat sehari semalam diterima tak, kalau diri tak bersih?
18- maknanya kita KENA BERSIH DULU, baru boleh jalankan ibadat, kan?
19- nah....... ni rahsianya, ramai orang sucikan hartanya, bila DAH DAPAT HARTA.
20- serupalah juga dengan ZAKAT.
21- ramai orang hanya bayar zakat, apabila dia dah ada duit?
22- WHY NOT... kita AWALKAN zakat kita setiap bulan, supaya kita lebih bersih?
23- tajamkan mata anda pada formula TREE OF LIFE di atas tadi...
24- hujung bulan depan nak income lebih, kan?
25- kenapa kena tunggu 12 bulan sekali, baru nak bayar zakat ?
26- kenapa tidak kita sucikan harta kita siap2, untuk mendapat janji Allah?
27- kalau kita nak tambahan income RM 1,000 bulan depan..., kita bayar siap2 RM 25 aje.
28- membawa maksud, bayar siap2 zakat kita RM 250, kalau nak dapat RM 10,000.
29- terkadang, rezeki yang kita nak itu DATANG DALAM BENTUK LAIN, senilai dengannya.
30- bersihkan diri kita dulu, barulah tuhan berkenan dengan permintaan kita.
( dan rahsia inilah yang menjadi amalan orang2 kaya YANG BERIMAN di akhir zaman )

Formula yang saya berikan ini, RAMAI YANG TAK MAMPU LAKUKANNYA. Sepertimana beratnya mengerjakan SOLAT, begitu jugaklah perihal beratnya nak tunaikan ZAKAT. Mari saya TARBIAHKAN diri tuan-puan semua, pernah tunaikan zakat fitrah kan? Zakat fitrah murah aje, kan? Pernah tak tengok orang yang bayar ZAKAT, tapi dimintaknya balik baki zakat, alasannya takde duit kecik... :p Now... kalau angka sekecil itu pun dia berkira, agak2 tuhan berkira2 tak nak bagi dia lebih? Agak2 tuhan nak bagi dia lebih tak sedangkan dia berkira2 dengan tuhan? Ya... dia memang layak bayar sebanyak tu, tapi "the way" of HIS/HER acting tidak patutlah begitu... Sudahlah kita ni jarang bersyukur, memberi pun sedikit, nak derma pun liat, bayar zakat pun mintak balik baki duit besar, tapi tak segan ke kita mintak pada tuhan LEBIH BANYAK dari apa yang KITA BERIKAN? Formula TREE OF LIFE yang serba tajam ini membawa 1 bukti yang Allah akan tunaikan janjinya... Bukti? 1 kali kita selawat pada kekasihnya, 10 kali Allah selawat pada kita, kita ni siapa beb yang tuhan nak selawat kat kita balik? Tapi Allah ni besar sifat RAHMAN nya, Allah tetap selawat jugak pada kita, diiringi dengan berbiliion2 malaikat pun sama selawat pada kita. Sebab itu, kalau kita TERBALIKKAN rezeki di atas, hendak atau tidak, matematik di atas akan dikembalikan kepada kita, sebab KITA DAH BAYAR IN ADVANCE semua zakat2 kita, maka bila ini berlaku, anda akan tempias dengan suasana ini iaitu....

KAYA JIWA & KAYA DUNIA.

( kan nabi dah pesan, kaya yang sebenar adalah KAYA JIWA. )
[ maknanya bila jiwa dah kaya ASBAB disucikan, Allah pasti tunaikan hajat kita ]


Di akhir zaman ni kita kena bebaskan diri, bebaskan diri dari belenggu hutang, dan akhirnya BEBAS KEWANGAN. Nak pergi Mekah pun senang, hidup kita makin tenang, mak bapak dan orang tua hati girang, lantas Allah pun makin sayang. Contohilah Saiyidina Abu Bakar yang sebenarnya kaya raya dan berjaya pula bebaskan Saiyidina Bilal Bin Rabah yang ketika itu adalah hamba abdi, akhirnya tukang azan yang merdu suaranya ini berjaya DIBEBASKAN oleh Saiyidina Abu Bakar berkat kekayaan beliau. Berapa ramai dari anda pernah bebaskan orang tersayang dalam hidup ini? Abu Bakar & Bilal bukan saudara kandung, tau? Tapi orang luar... Kita pulak... dah pernah bebaskan emak bapak kita dari belenggu ekonomi sekurang2 nya...? Kebanyakan jutawan mendahulukan 2.5% zakat pendapatan mereka melalui badan2 kebajikan, mendirikan rumah2 anak yatim, mendirikan hospital, dan pelbagai amalan2 ibadat YANG DILAKUKAN lebih awal dari yang sepatutnya, sebab itu mereka2 ini sentiasa BAHAGIA, KAYA, DAN BERJAYA. Kenapa mereka boleh jadi begitu, sebab mereka mengamalkan Formula Kaya Jiwa ini DENGAN KUASA TINDAKAN. Beranikah anda bertindak untuk melakukan kiriman 2.5% zakat pendapatan ini LEBIH AWAL dari sepatutnya...? Hidup anda akan berubah kalau anda yang ubah nasib anda dulu, barulah tuhan "consider" nak ubah nasib kau...!!!

Tahukah anda...
Dengan SHARING artikel ini sahaja, 
pahala anda merebak serta merta, 
dari dunia sampai ke syurga? 
Kalau anda dicaturkan... 
Keluarlah dari papan caturnya. 
Manusia sentiasa menjadi MUSUH kepada apa yang tak diketahuinya. 
Amalkanlah formula JUTAWAN INI ye...

Maklumat lanjut rahsia jutawan & rahsia Alam Melayu...
Sila akses http://daftar.3ribu.com HARI INI JUGA, Now Or NEVER.
NOTA:
Di akhir zaman nanti, takkan ada orang sanggup terima zakat lagi, mungkinkah kerana rahsia TREE OF LIFE di atas ini...? Renung2kan dan selamat beramal, hapuskan hutang anda, dan sucikan diri anda dengan ZAKAT. Anda selamat dunia & akhirat.

Mutakhir:Unit Komunikasi Korporat, Kementerian Pertahanan telah mengeluarkan kenyataan

Respon's photo.
 
KUALA LUMPUR – Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) telah berjaya melaksanakan latihan tembakan persenjataan Misil Udara ke Permukaan iaitu bagi... misil jenis KH31A (Anti Kapal) dan juga misil jenis KH31P (Anti Radiasi) pada 20 Sep 14 yang lalu.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat