TERIMA KASIH


counters

MTMR

Wednesday, December 4, 2013

Mutakhir : PM harap Dr. Mahathir kekal Penasihat Petronas


Najib berkata, ini kerana kerajaan berpendapat amat wajar dan sesuai untuk bekas perdana menteri itu terus berkhidmat kerana beliau mampu untuk terus memberi sumbangan kepada pembangunan dan kejayaan Petronas.



"Dalam saya menghormati keputusan yang dibuat Tun atas nasihat doktor, saya berharap Tun dapat fikir semula atas keputusan yang dibuat itu.

"Kerajaan mengalu-alukan Tun untuk terus berkhidmat sebagai Penasihat Petronas," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan hampir sejam dengan pemimpin Hamas, Khalid Meshaal di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Najib berkata, beliau telah menerima surat peletakan jawatan daripada Dr, Mahathir yang turut mengandungi ucapan terima kasihnya di atas kesudian Najib menziarahinya ketika menerima rawatan di Institut Jantung Negara (IJN) baru-baru ini akibat jangkitan dada.

"Kerana nasihat doktor beliau terpaksa mengurangkan penglibatan beliau dalam tugas-tugas seharian, oleh itu, beliau telah memaklumkan kepada saya hasrat untuk melepaskan jawatannya sebagai Penasihat Petronas," katanya.

Dr, Mahathir mengesahkan beliau telah melepaskan jawatannya itu berkuat kuasa 1 Disember kerana faktor usia serta ingin menumpukan perhatian kepada kesihatannya.

Beliau dilantik sebagai Penasihat Petronas susulan persaraannya sebagai perdana menteri pada 2003. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat