TERIMA KASIH


counters

MTMR

Monday, December 16, 2013

Mayat penuh tatu naga


Gambar Sekadar Hiasan

Taiping: Seorang lelaki ditemui mati dalam Sungai Selinsing, berhampiran jeti Kuala Sepetang, di sini, pagi kelmarin dengan beberapa kesan tetakan di badan termasuk di kepala dan leher.

Mangsa ditemui beberapa nelayan di dalam sungai itu jam 8 pagi dan berdasarkan maklumat awal, polis percaya mangsa adalah nelayan tempatan berusia 50 tahun dan mayat mangsa dipercayai baru dibuang ke sungai berkenaan selepas dibunuh di kawasan lain. Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak Asisten Komisioner Fadzil Ahmad berkata, mangsa dipercayai dibunuh dengan ditetak menggunakan senjata tajam di beberapa bahagian badan terutama pada leher dan kepala.


“Siasatan awal dipercayai mangsa adalah nelayan di kawasan itu yang mempunyai tatu naga dan ular pada badannya dan mayatnya dihantar untuk bedah siasat di Unit Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh pagi tadi (semalam), selain waris mangsa juga dipanggil untuk proses pengecaman.

“Bagaimanapun, beberapa individu yang dipercayai waris mangsa yang hadir untuk membuat pengecaman mendakwa mangsa bukan ahli keluarga mereka berdasarkan keadaan fizikal dan tatu mangsa,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Fadzil berkata, menurut individu yang dipanggil untuk proses pengecaman itu, mangsa bukan ahli keluarga mereka kerana wajah mangsa yang lebih muda dan tatu pula nampak berlainan, walaupun ahli keluarga mereka memang mempunyai tatu naga dan ular di badan.

Katanya, semua individu yang dipanggil itu juga mendakwa 10 tahun tidak bertemu dengan ahli keluarga mereka itu yang mempunyai tatu naga dan ular itu.

“Sehubungan itu, buat masa ini polis belum dapat mengenalpasti identiti mangsa, namun akan membuat semakan cap jari dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) esok (hari ini) bagi memastikan identiti sebenar mangsa,” katanya.

Menurutnya, bagi perkembangan kes berkenaan pula, susulan daripada penemuan mayat mangsa itu, polis yang menjalankan siasatan menahan tiga lelaki dipercayai terbabit dalam kes bunuh itu di gerai di kawasan Kuala Sepetang, malam kelmarin. Katanya, semua suspek yang berusia 27, 28 dan 31 tahun direman tujuh hari bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Polis percaya kejadian mungkin berpunca daripada pergaduhan dan hasil bedah siasat mendapati mangsa meninggal dunia antara 24 hingga 48 jam sebelum ditemui.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes ini diharap menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Taiping, di talian 05-8082222 untuk membantu siasatan,” katanya. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat