TERIMA KASIH


counters

MTMR

Sunday, December 29, 2013

Kami Telah Mewariskan Keamanan Buat Kalian

Terlalu banyak kenangan pahit manis yg pernah kami tempuhi selama hampir lima dekat memburu pengganas komunis (PKM) diseluruh negara.

Dengan pertempuran yg membingitkan mengharungi booby trap yg macam cendawan tumbuh baru lepas hujan pengalaman ditembak pasukan sendiri sesat dalam paya tak dapat keluar berhari2 gara2 tempat yg 'keras' di dalam hutan pengalaman melakukan 'ambush' terhadap PKM sehinggalah kebulur keputusan bekalan makanan berminggu2 gara2 heli tak bolih masuk kekawasan operasi.
Semua itu tidak pernah melunturkan semangat juang kami untuk berjuang bagi menjadikan negara kita aman makmur. Kami sedar, tiada harta yg dapat kami tinggalkan buat generasi mendatang, selain keamanan & kemakmuran agar anak-cucu kita dapat hidup dengan selesa dan agar bangsa kita tetap Merdeka.

Aku masih ingat semasa Perjanjian damai Haadnyai 1989 ditandatangani antara Kerajaan Malaysia dengan PKM kami secara rahsia, masih bergerak disekitar kawasan Sadao Thailand, bagi menghadapi segala kemungkinan kalau2 peristiwa penting itu disabotaj olih pihak2 yg tidak bertanggung-jawab. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dengan izin Allah .

Walaupun begitu kamilah rasanya manusia yg paling gembira dimukabumi ini, kerana merasakan bahawa usaha serta penat-lelah kami selama ini berbaloi & tidaklah sia2 Ketika itu, kami tidak pernah terfikir, akan ada 'Si Buang' lagi dinegara kita yg akan mengucar-kacirkan negara seperti sekarang ini. 
 
Sumber :VAT69 - Perjuangan Semalam.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat