TERIMA KASIH


counters

MTMR

Friday, November 4, 2016

ISU UCAPAN TS MUHYIDDIN, DS SHAFIE DAN DS HUSNI SEMASA DEBAT BELANJAWAN DI PARLIMEN : ADAKAH SPEAKER PARLIMEN, JMM & KELAB N87 TELAH MELAKUKAN KESALAHAN?

Siri : 466

Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
Assalamualaikum dan Salaam Sejahtera : JENAYAH ??? !!!

1. Pada awal pagi ini, jam 12.52 pagi, Jumaat, 04.11.2016, DS KHAIRUDDIN ABU HASSAN telah membuat satu Laporan Polis di Bali Polis Sentul Rep 019697/16, yang antara lain menyatakan :

(a) aduan terhadap kandungan kenyataan SPEAKER PARLIMEN pada 26.10.2016 di LUAR DEWAN PARLIMEN berkaitaN dakwaan SPEAKER PARLIMEN bahawa Ucapan TS Muhyiddin Yassin, DS Shafie Apdal dan DS Amad Husni Hanadzlah, semasa Debat Belanjawan di Parlimen, adalah kononnya berlanggaran Akta Rahsia Rasmi (OSA) dan Sumpah Simpan Rahsia !!

(b) aduan terhadap JMM dan Sahabat 87 Wilayah Persekutuan, yang talah pada 28 & 29.10.2016, masing-masing telah membuat laporan polis terhadap ketiga-tiga Ahli Parlimen itu, dan kononnya mereka didakwa telah melanggari undang-udang jenayah negara ini yang sama !!

(c) bahawa tindakan SPEAKER PARLIMEN serta, JMM dan Sahabat 87 Wilayah Persekutuan itu merupakan ugutan dan intimidasi, serta cubaan untuk menghalang/mengganggu perjalanan biasa sistem demokrasi Parlimen negara ini !!

(d) bahawa pihak polis dipohon menyiasat SPEAKER PARLIMEN serta, JMM dan Sahabat 87 Wilayah Persekutuan itu, di atas perlanggaran Seksyen 506 (ugutan/intimidasi jenayah) dan Seksyen 124C (cubaan untuk mengganggu perjalanan biasa sistem demokrasi Parlimen negara Malaysia), kedua-duanya di bawah KANUN KESEKSAAN !!

DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat