TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, May 12, 2016

TEMUBUAL BERSAMA DYAM TUNKU MAHKOTA JOHOR

Wartawan: Tunku, apa pandangan Tunku mengenai perlawanan akhir Piala FA?

TMJ: Saya tidak memikirkan tentang perlawanan akhir. Hanya mereka yang tidak berada dalam perlawanan akhir yang asyik bercakap mengenainya berbanding pasukan yang berada di dalam perlawanan akhir.

Wartawan: Apakah harapan Tunku?

TMJ: Tidak ada apa-apa. Berada di perlawanan akhir sudah dianggap satu pencapaian. Jika kami menang,  bagus. Jika kami tewas, cuba lagi.

Wartawan: Adakah Tunku fikir JDT mempunyai kelebihan kerana mempunyai lebih ramai penyokong yang akan hadir?

TMJ: Tidak. PKNS menewaskan Perak dengan kehadiran penyokong yang sedikit. Apabila JDT menewaskan South China di Hong Kong, juga dengan sokongan penyokong yang lebih rendah. Jadi, ia tidak mendatangkan apa-apa perbezaan.

Wartawan: Tunku juga akan menghadiri Kembara Mahkota. Jadi bagaimana Tunku akan merancang jadual Tunku?

TMJ: Saya akan menyaksikan perlawanan akhir dan kemudian saya akan menyertai bersama keluarga saya untuk Kembara tersebut.

Wartawan: Ada apa-apa mesej untuk penyokong atau pemain? Atau apa sahaja yang Tunku mungkin mahu tambah?

TMJ: Ya. Saya tidak faham mengapa telefon saya dicuri dengar. Saya tidak faham mengapa pergerakan saya dipantau oleh Special Branch. Saya tidak faham mengapa mereka perlukan fail mengenai saya dan ayahanda saya di Bukit Aman. Saya hanyalah seorang yang prihatin terhadap rakyat saya. Saya bukannya pengganas. Saya tidak merbahaya. Saya tidak pernah membunuh sesiapa kecuali membunuh bola sepak Malaysia.

-----

INTERVIEW WITH HRH CROWN PRINCE OF JOHOR

Journalist: Tunku, what are your thoughts on the FA Cup finals?

TMJ: I don't think about the finals. Only those who are not in the finals talk more about the finals than the teams who are actually in the finals. 

Journalist: What are your expectations?

TMJ: None. Being in the finals is already an achievement. If we win, good. If we lose, we will try again next time.

Journalist: Do you think JDT have the advantage because they have more fans attending?

TMJ: No. PKNS won over Perak with very little fans. When JDT beat South China in Hong Kong, it was with even lesser fans. So that doesn't really make a difference.

Journalist: You also have the Kembara Mahkota to attend. So how are you planning your schedule?

TMJ: I'll be watching the finals and then I will join my family for the Kembara.

Journalist: Any message for the fans or players? Or anything you may want to add?

TMJ: Yes. I don't understand why my phone is bugged. I don't understand why my movements are monitored by the Special Branch. I don't understand why they need a file about me or my father in Bukit Aman. I'm only someone who cares about my people. Not a terrorist. I'm not dangerous. I have never killed anyone except for Malaysian football.

Hidup Johor Demi Johor
#HarimauSelatan
#PermataSelatan
#JewelOfTheSouth

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat