TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, May 19, 2016

Baru 3 bulan tandatangan perjanjian TTIP /TPPA dah mula bergaduh dengan USA?

Jerman menuduh USA berbohong dan mempunyai agenda jahat dalam perjanjian Perdagangan transAtlantik TTIP.

Obama USA mengugut akan menyekat dan mengharamkan semua kereta Eropah eksport ke USA, jika Kesatuan Eropah tidak membeli buah-buahan dan sayur-sayuran genatik dari USA.

Akhbar Jerman Suddeutsche Zeitung mendakwa 240 muka-surat teks perjanjian perdagangan rahsia TranAtlantik TTIP menunjukkan USA mengugut EU memaksa perjanjian itu walaupun mendapat bantahan Eropah.

Sayur-sayuran dan buah-buahan genatik dari USA boleh menjejaskan kesihatan pengguna dan boleh memberi kesan negatif kepada industri pertanian Eropah.

Syarikat multinational pertanian Monsanto USA yang membekalkan buah-buahan dan sayuran genatik boleh mendatangkan bahaya kepada pengguna. Menurut kajian saintis Jerman buah-buahan dan sayuran genatik dari USA ini boleh mendatangkan penyakit autoimun dan seliak.

Syarikat multinational pertanian USA Monsanto menggunakan racun perosak glyphosate yang kuat boleh membawa mudarat kepada pengguna. Ibarat pembunuh rakyat secara senyap.

Pemimpin yang tandatangan perjanjian TPPA / TTIP lahirnya dari pengundi. Fikir-fikirkanlah. Akibatnya rakyat tidak berdosa mati dibunuh secara profesional oleh USA-ISRAEL???

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat