TERIMA KASIH


counters

MTMR

Monday, March 14, 2016

Tun M: Berani kerana benar!!! Jasa seorang negarawan bukan untuk di dendang???

Sungguh aku malu dengan tindak-tanduk bangsaku yang tidak tahu mengenang budi. Tambah aku malu bagaimana mahu aku jelaskan kepada sahabatku seorang Jepun yang mana kita tahu bangsa Jepun cukup kagum dan hormatkan insan bernama DR.M.

Wahai Melayu...jika kalian tidak mahu mengenang budi seorang Negarawan yang banyak berjasa kepada Malaysia, jangan kau didik pula anak generasi kalian untuk mmbenci dan menghina Tun Mahathir.

Kerana ingatlah.. lantai KLCC yang kau pijak membawa anak-anak membeli-belah adalah atas gagasan insan hebat ni.

Jangan kalian lupa Putrajaya yang kalian duduki bagi mencari makan buat anak dan isteri adalah sentuhan 'arkitek' bernama Mahathir Mohamad.

Jika kalian memilih untuk menjimatkn masa dalam perjalanan bercuti keliling Malaysia atau balik kampung hatta pulang ke Jasin.. melewati pula lebuhraya PLUS Utara-Selatan..jangan kau pernah lupa.. lelaki 'tua' yang kalian bilang nyanyuk itu yang  mencetuskan idea membinanya untuk kemudahan rakyat jelata.

Di saat kalian bilang beliau seorang pengkhianat bangsa dan negara, TUN DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD lah yang berani menempelak bangsa Yahudi lewat temuramah CNN atau membidas AS dan Israel lewat persidangan PBB.

Yang kalian bilang beliau memalukan Malaysialah.. yang menubuhkan Petronas dan PROTON hingga berdiri megah serta gagasan kepimpinannya menjadi terkenal serta namanya menjadi sebutan seluruh dunia Islam hatta mendapat penghormatan Putin di Rusia.

Sayangnya Bosnia kepada insan hebat bernama Mahathir tak habis cerita 1 hari 1 malam!

Dan terlalu banyak nikmat Malaysia kecapi selama 22thn dibawah pimpinan DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD... hamba Allah yang dipinjamkn DIA buat kita.

Sampai masanya beliau akan pergi. Tak perlu kalian ajar beliau untuk berundur..
Kerana sayangnya beliau pada Malaysia.. di usia tuanya masih tak berhenti kerja serta memikirkan nasib negaranya.

Benarlah kata Tun M,
sikap buruk bangsaku yang mudah lupa!! Maafkan 'mereka', Tun!!!! :'

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat