TERIMA KASIH


counters

MTMR

Friday, January 1, 2016

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih belum menunaikan janjinya untuk menyelesaikan masalah kewangan 1MDB yang sarat hutang itu, kata bekas ahli Umno Langkawi Anina Saadudin.

Sambil mengira detik berkenaan, bekas pemimpin akar umbi Umno yang lantang itu berkata enam bulan hampir berlalu sejak Najib berjanji bahawa masalah 1MDB akan diselesaikan.

“Rakyat negara ini tidak menantikan bunga api sambutan tahun baru, sebaliknya mereka menunggu janji-janji Najib bahawa 1MDB akan berjaya mengatasi masalah kewangannya menjelang 31 Disember 2015, yakni genap 6 bulan dari tarikh janji tersebut diucapkan.

“Sekiranya 1MDB gagal menyelesaikan masalah kewangannya esok bermakna Najib telah menipu rakyat Malaysia sekali lagi,” tulisnya di Facebook.

Anina sebelum ini mengemukakan saman terhadap Najib berhubung wang RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun bank peribadi presiden Umno itu yang didakwanya adalah sumbangan derma Arab kepada parti.

Beliau memfailkan saman itu pada 28 Ogos dalam usaha supaya wang itu dikembalikan kepada parti.

Katanya, beliau mahu Najib menyedari bahawa ahli Umno dan rakyat Malaysia memiliki azam tahun baru yang mungkin tidak pernah berlaku kepada penduduk lain di seluruh dunia,

“Mereka mahu perdana menteri yang telah kencing 3 juta ahli Umno dan 30 juta rakyat Malaysia meletakkan jawatan pada 1 Januari 2016.

“Tiada peluang kedua untuk membina Malaysia yang berhadapan kehancuran ekonomi dan demokrasi sekiranya Najib terus menerajui negara ini,” katanya.

Menurut Anina, sekiranya Najib terus cuba menutup kegagalan dan penipuannya dengan melakukan penipuan-penipuan lain, ia akan menghancurkan negara dan masa depan terlalu banyak jiwa manusia.

Sambil menyoal apa lagi yang perdana menteri mahu dalam hidupnya, Anina mengingatkan Najib supaya tidak menjadi sebagai mayat hidup tidak berjiwa.

“Persoalannya, apa lagi yang Najib mahu dalam hidup?

“Najib memiliki isteri yang sungguh cantik, anak-anak yang berjaya, kesenangan hidup dan pernah berkhidmat berpuluh tahun dalam kabinet sehingga menjadi perdana menteri. Segalanya telah di kecapi dalam hidup.

“Nikmatilah sisa-sisa kehidupan dengan tenang. Allah SWT itu sifatNya maha pengampun, maha pengasih lagi maha menyayangi,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat