TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, January 7, 2016

Pandangan!!! Benarkah GST baik untuk rakyat? Adakah benar TPPA baik untuk rakyat??? Bimbangnya rakyat DS Najib Razak!!!

Mengapa bila kerajaan sebut GST baik untuk rakyat. Bila perkiraan penerangan yang di maklumkan bahawa harga barang akan turun.

Alasan harga barang turun adalah kerana SST sekarang adalah 10%. Tetapi GST hanya 6%. Dari segi perkiraan seperti harga barang turun.

Tetapi pada hakikatnya harga barang naik. Kerana GST 6% di kenakan setiap kitaran dari mula di proses hinggalah barang tersebut sampai kepada penguna.

Kita lihat sahaja isu topup di beri penerangan bahawa sudah ada SST 6%. Tetapi apabila dilaksanakan GST 6%. Dari hukum akal sepatutnya tiada kenaikan atau tambahan harga topup tersebut.

Apa yang berlaku sebagai contoh pembelian topup bernilai RM10.00. Penguna terpaksa membayar lebih iaitu RM10.60. Kerana GST 6% yang kerajaan katakan harga barang turun bila GST di laksanakan.

Adakah kerajaan ingat rakyat tidak tahu menilai matawang. Rakyat lemah ilmu hisab atau kerajaan yang lemah ilmu hisab.

Apabila rakyat dan pelbagai lapisan masyarakat menimbulkan ISU topup. Kerajaan mengarahkan kementerian komunikasi untuk berbincang dengan telco untuk mengatasi permasaalahan tersebut.

Apabila perlaksanaan pembelian topup RM10.00 nilaian yang di terima oleh pelangan hanya RM9.40. Jadi dimanakah sebenarnya ilmu hisab yang kerajaan dapat bagi menyelesaikan permasaalahan ini?

Ingatlah jika isu GST, Setakat topup Kerajaan tidak boleh mengatasi.

Bayangkan apa akan terjadi jika TPPA dilaksanakan kepada Malaysia? Memberi ruang negara boleh disaman oleh peniaga atau pengusaha merupakan satu tindakkan yang menjerat negara kepada keadaan yang tidak baik untuk negara!!!

Sebagai rakyat Malaysia saya amat risau dan bimbang dengan janji dan penerangan yang menyatakan GST baik untuk rakyat? TPPA boleh mendatangkan kebaikkan untuk rakyat?

DS Najib Razak jika negara ini seperti labu. Jangan jadikan perumpamaan seperti " tikus membaiki labu "

Telah menjadi rekod negara. Malaysia telah di nobatkan sebagai negara no 3 di dunia dalam kegiatan rasuah. Jadi adakah kepercayaan titi atau jambatan itu kukuh untuk negara?

Harap-harap DS Najib faham-fahamlah sendiri apa perlu dilakukan. Rakyat minta sekadar undur diri cukup.

Adakah sudah bersedia untuk menjadi pembangkang menjelang 2018. Amat sukar rasanya untuk memulihkan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan sedia ada untuk diberi peluang menguruskan negara.

#takcayasudah

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat