TERIMA KASIH


counters

MTMR

Sunday, December 14, 2014

Terkini: Malaysia kalahkan Singapura 5-0

PALEMBANG: Skuad bola sepak negara membelasah Singapura 5-0, hari ini untuk menempah tiket ke saingan separuh akhir temasya Sukan Universiti ASEAN (AUG) Ke-17 di Palembang, Indonesia.

Selaku naib juara Kumpulan A, Malaysia dijadualkan bertemu juara kumpulan B, Indonesia yang menewaskan Myanmar 5-1, semalam.

Malaysia akan menentang Indonesia, Isnin ini di Stadium Jakabaring, di sini.

Azuan ketika ditemui tidak menyangka pasukan bimbingannya meraih kemenangan besar dan berharap anak buahnya dapat mengekalkan keyakinan diri untuk perlawanan seterusnya menentang Indonesia di separuh akhir nanti.

"Saya sangat berpuas hati dengan aksi pasukan. Pemain menunjukkan komitmen yang tinggi serta mengikut arahan dengan baik.

"Kita tahu kalau seri, pasukan sudah layak ke separuh akhir, saya puji semangat pemain yang meraih kemenangan besar ini....memang tidak sangka boleh menang 5-0," katanya

Dalam perlawanan itu, Mohd Hasrul Nurkholis merakamkan jaringan hatrik pada minit ke-7, 29, 90 manakala dua lagi sumbangan Raslam Khan Abdul Rashid pada minit ke-57 dan Mohamad Syafiq Mokhtar (m-75). - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat