TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, October 30, 2014

Terkini : Pemimpin UMNO kena sedarkan diri dan baca sejarah.

DAP, MCA, Gerakan termasuk MIC sering mengatakan Melayu/Bumiputera sahaja yang mendapat keistimewaan di Negara ini walaupun mereka sedar ini adalah Tanah Melayu dan hak milik orang melayu.

Pemimpin UMNO pula seakan beku otak untuk berhujah dengan mereka betapa banyak keistimewaan yang mereka telah dapat walaupun mereka berasal sebagai pendatang ke negara ini.

Pemimpin UMNO harus sedarkan mereka dan sering bangkitkan kepada mereka keistimewaan2 yang mereka telah dapat seperti mereka mendapat hak kerakyatan sama taraf dengan orang Melayu/bumiputera, mereka mendapat sekolah keb ikut bangsa mereka, mereka bebas beragama ikut agama nenek moyang mereka, mereka bebas mengunakan nama ikut bangsa asal mereka, mereka mendapat tempat dalam perkhidmatan awam yang setaraf dengan orang Melayu, mereka bebas mengamalkan budaya dan adat mereka walaupun mereka berasal dari pendatang.

Ini bukan soal resis ini lah kenyataan yang bangsa asing wajib telan! Kenapa pemimpin UMNO sukar sangat nak memberitau mereka bahawa keistimewaan seperti yang mereka dapat ini tidak terdapat di negara lain.

Ini lah perjuangan yang harus senantiasa pemimpin UMNO lakukan dan ingatkan kepada generasi muda berbangsa cina dan india supaya mereka tidak besar kepala!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat