TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, October 28, 2014

Terkini- Anwar Sengaja Sensasi Berita Masuk Penjara -Yuktes Vijay

AIDCNews – 27/10/14 – “Letupan bom di sekitar Universiti Malaya…Mungkin juga di Putrajaya…”
Itu lah kata-kata Yuktes Vijay, bekas pembantu khas Anwar Ibrahim apabila dihubungi AIDC untuk dapat ulasan beliau mengenai Kes Liwat 2 sebentar tadi.

Ia seputar berita sensasi gegak gempita yang sengaja direkayasa untuk mengambarkan ‘kehebatan’ Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim persis 16 tahun silam.


Ada juga propaganda yang sengaja disebarkan bahawa Anwar akan dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan esok kerana disabitkan tidak bersalah.

“Mahkamah akan dapati integriti sampel tidak selamat untuk sabitkan Anwar bersalah. Ini kerana reputasasi Jude sebagai seorang yang tiada integriti”, ulas Yuktes Vijay.

Jude Pereira merupakan pegawai penyiasat Kes Liwat 2. Dalam memberi keterangan di Mahkamah Tinggi, Jude telah mengaku dia telah buka sampel yang diambil daripada Jabatan Kimia walaupun ianya melanggar protocol (IGSO).

“Ini punca Anwar bebas dulu, namun, Mahkamah Rayuan telah menolak pendapat Mahkamah Tinggi yang memutuskan integriti sampel dikompromi kerana hanya pakej diusik dan bukannya sampel itu sendiri,” katanya.

Yuktes Vijay, juga seorang yang lulus dalam jurusan undang-undang di United Kingdom, ketika berusia 23 tahun telah terlibat secara langsung dalam semua aspek teknikal maupun teori kes Liwat 2 itu.

“Anwar telah ke Israel baru-baru ini. Juga pergi ke UK. Tak mungkin ke sana untuk raih simpati.
“Mungkin, dia ke sana untuk salur duit balik ke sini..Itu saja satu faktor yang boleh saya fikir tujuan dia ke sana,” katanya.

Yuktes Vijay berharap walau apa pun keputusan Mahkamah esok, rakyat sepatutnya menerima keputusan itu dengan hati terbuka.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat