TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, August 19, 2014

Terkini: Polis rampas dadah bernilai RM3.8 juta di Ulu Tiram

JOHOR BAHRU: Polis menumpaskan sindiket pengedaran dadah di bandar raya ini selepas menahan seorang lelaki dan merampas dadah bernilai RM3.8 juta di sebuah rumah di Taman Bukit Jaya, Ulu Tiram, di sini, dua hari lalu.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata lelaki berumur 42 tahun itu ditahan pada 7.20 malam selepas polis bertindak daripada maklumat awam dan risikan.

"Polis menemui pil ecstacy seberat 2.2kg, serbuk ekstasi (21kg) dan kafein (22kg) di dalam rumah sewa yang dijadikan makmal memproses dadah itu.

Ini adalah kejayaan pertama polis kontinjen Johor tahun ini dalam pembongkaran makmal dadah," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, di sini, hari ini.

Mohd Mokhtar berkata polis turut merampas sejumlah bahan kimia dan peralatan memproses dadah termasuk mesin yang mampu memproses 7,000 pil ecstacy dalam tempoh sejam.

Beliau berkata siasatan mempercayai pil berkenaan disasarkan kepada pengunjung pusat hiburan tempatan dan mampu digunakan seramai 40,000 orang.

Mohd Mokhtar berkata maklumat awal mendedahkan aktiviti pengedaran terbabit dilakukan sejak empat bulan lalu dan polis juga sudah mengesan beberapa individu lain yang dipercayai terlibat dengan kegiatan itu.

"Lelaki yang ditahan itu mempunyai dua rekod kesalahan lampau dan ujian air kencing mendapati dia terlibat dalam penyalahgunaan dadah," katanya.

Menurutnya suspek direman sehingga 24 Ogos ini untuk siasatan.

- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat