TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, July 3, 2014

Militan: Pensyarah UM antara lima di buru???

Militan: Pensyarah UM antara lima di buru - Sinar Harian.

Polis memburu lima individu termasuk seorang pensyarah Universiti Malaya (UM) kerana disyaki terbabit dlm kegiatan militan di negara ini.

KPN,Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata,hasil siasatan ke atas anggota militan yg ditangkap oleh Bhg Counter Terrorism,Cawangan Khas sejak 28 April lalu,pihaknya mengenal pasti lima rakyat tempatan yg dipercayai terlibat dlm latihan ketenteraan dan terbabit di dlm aktiviti militan.

Mereka kini dipercayai berada di dalam persebunyian di selatan Filipina,tiga drp mereka turut dipercayai terlibat dlm merekrut dan mengatur perjalanan anggota militan dari Malaysia utk menyertai Kumpulan Negara Iraq dan Jajahan (ISIL) di Syeria.

Manakala dua lagi adalah anggota Darul Islam Sabah yg kini menyertai kumpulan Abu Sayyaf (ASG) di selatan Filipina,

polis turut mengedarkan gambar lima individu terlibat bagi membantu siasatan.

Org ramai yg mempunyai sebarang maklumat berhubung individu yg dicari itu boleh tampil ke balai polis berhampiran atau menghubungi pegawai penyiasat Inspektor Mohd Hazil Azhar di talian 03-22667010 dan 01121046850.

kONGSI BERITA INI:
Polis memburu lima individu termasuk seorang pensyarah Universiti Malaya (UM) kerana disyaki terbabit dlm kegiatan militan di negara ini.

KPN,Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata,hasil siasatan ke atas anggota militan yang ditangkap oleh Bahagian Counter Terrorism, Cawangan Khas sejak 28 April lalu,pihaknya mengenal pasti lima rakyat tempatan yang dipercayai terlibat dalam latihan ketenteraan dan terbabit di dalam aktiviti militan.


Mereka kini dipercayai berada di dalam persebunyian di selatan Filipina,tiga daripada mereka turut dipercayai terlibat dalam merekrut dan mengatur perjalanan anggota militan dari Malaysia untuk menyertai Kumpulan Negara Iraq dan Jajahan (ISIL) di Syeria.

Manakala dua lagi adalah anggota Darul Islam Sabah yang kini menyertai kumpulan Abu Sayyaf (ASG) di selatan Filipina, polis turut mengedarkan gambar lima individu terlibat bagi membantu siasatan.

Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung individu yang dicari itu boleh tampil ke balai polis berhampiran atau menghubungi pegawai penyiasat Inspektor Mohd Hazil Azhar di talian 03-22667010 dan 01121046850.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat