TERIMA KASIH


counters

MTMR

Monday, June 16, 2014

Tahukah Anda boleh di Saman dan hukuman Mati Mandatori.

 
Di tulis oleh.
 
Tahukah anda bahawa Facebook boleh menyaman anda sekiranya anda mendakwa akaun Facebook anda digodam (sekiranya anda gagal membuktikannya) setelah anda menulis sebarang posting yang salah di sisi undang-undang?

Facebook dalam beberapa kenyataannya telah menyatakan bahawa mana2 pemilik akaun Facebook yang digodam boleh menyaman Facebook.


Malahan Facebook sendiri menawarkan minima USD500 sekiranya anda boleh membuktikan bahawa Facebook mempunyai kelemahan sekuriti...

Ini menunjukkan bahawa Facebook sangat yakin dengan kekuatan sekuriti sistemnya dan perlulah diketahui juga, bahawa sebarang kegiatan mengodam Facebook, Blogspot dll boleh didakwa dibawah USAPA - United State of America Patriot Act terutamanya bawah seksyen 209, 217, dan 220 Patriot Act.

Bagi mana2 "so called" hackers yang mendakwa pernah "merompak" bank di Malaysia, sukalah saya menyebutkan perihal AMLATFA 2001 atau Anti-Money Laundering and Anti-Terrorism Financing Act 2001 yang membolehkan anda didakwa dibawah akta ini kerana sebarang pencerobohan sistem bank untuk memindahkan wang dari satu akaun ke akaun yang lain boleh disiasat sebagai cubaan untuk membiayai kegiatan Keganasan.

Begitu juga dengan serangan-serangan digital terhadap kepentingan-kepentingan pertahanan dan penguatkuasaan undang-undang negara membolehkan anda didakwa dibawah SOSMA atau Melancarkan Perang Terhadap YDP Agong yang membawa hukuman mati mandatori.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat