TERIMA KASIH


counters

MTMR

Sunday, June 29, 2014

Anggota yang ditahan di Kunak dipercayai terbabit atur pergerakan pengganas

KUALA LUMPUR: Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohd Bakri Mohd Zinin berkata anggota polis yang ditangkap di Kunak, Sabah Rabu lepas dipercayai terbabit mengatur pergerakan keluar masuk pengganas Sulu di Sabah.

Katanya anggota berpangkat koperal itu juga didapati mempunyai saudara di selatan Filipina.
"Kami belum lagi menyiasat secara keseluruhan pergerakan dia," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Perbarisan Tamat Latihan Asas Konstabel Wanita siri 1/2014 di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini, hari ini.

Mohd Bakri diminta mengulas perkembangan terkini berhubung penangkapan enam orang termasuk seorang koperal polis dalam operasi khas memburu pengganas Sulu di Kunak, Rabu lepas.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika mengumumkan penangkapan itu berkata tangkapan terkini tersebut adalah susulan kejadian pencerobohan oleh militan Sulu di Lahad Datu pada Februari tahun lalu.

Mengenai majlis hari ini, Mohd Bakri berkata 22 anggota berketurunan Cina antara 1,473 yang menerima tauliah sebagai konstabel polis itu.

"PDRM (Polis Diraja Malaysia) menggalakkan lebih ramai rakyat berbangsa Cina memohon memasuki badan beruniform ini memandangkan keperluannya ada dan untuk memastikan penglibatan semua kaum dalam pasukan penguatkuasa negara.

"PDRM juga telah membuat proses pemilihan bagi kaum Cina yang memohon dan mereka akan dipanggil," katanya.

Pada majlis itu Mohd Bakri turut menyampaikan anugerah kepada pelatih terbaik keseluruhan iaitu Maizatul Fadzeera Zulkepli dan pelatih terbaik akademik Maizatul Aishah Muhammad Nor serta pelatih latihan luar terbaik Siti Nur Aznii Arzemi. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat