TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, May 29, 2014

DAP alatkan Dyana demi undi. Anak Melayu yang cerdik sudah tinggalkan PR.

Series 02..

@dyanasmd watch your back Dik. Since when DAP n @limkitsiang is sincere with Malays? What happenned to anak Khir Johari?

Series 02
Semalam didalam Series 01, saya menzahirkan rasa terkilan kerana saya mengharapkan benar DAP meletak calon org muda yg benar benar berwibawa. Hanya kecewa rupa2nya indah kabar dari rupa....

Saya mengkritik Dyana kerana saya merasakan tiada apa yg special pada Dyana. My honest assessment, she is not MP material. Dari ucapan, cara menjawab soalan media, jelas rasanya Dyana dipilih kerana mudah diperkotak katikkan. Di suruh ketengah, ketengah; disuruh ketepi, ketepi. Terbelakah nasib Pengundi Teluk Intan nanti?

Masih jelas lagi difikiran ini, dimana Tony Puah terpaksa berbisik seolah2 menyuap 'nasi ke mulut' bila Dyana di asak media. Saya merasakan soalan tersebut tidak lah terlalu mencabar. Sesiapa yg mempunyai pemikiran yg cerdas senang sahaja boleh menjawab soalan2 yg ditanyakan.

Persoalannya kenapa Dyana yg dicalonkan? Adakah DAP benar2 ingin mendidik Anak Melayu? Sejak bila Lim Kit Siang berminat utk kesah dgn nasib orang melayu? Adakah kemungkinan Lim Kit Siang mengetahui "kubur mungkin sudah dekat" berubah dan tiba2 sayangkan orang Melayu? Atau DAP dan Lim Kit Siang hanya mahu mempergunakan Dyana?

Kalau kita renung renungkan fakta2 tersebut diatas, tidak keterlaluan saya menyatakan pengambilan calon Melayu merupakan satu strategi licik (political ploy) oleh DAP.

Berapa ramai pemimpin-pemimpin Melayu dalam sejarah DAP diketepikan dalam keadaan terhina selepas tidak lagi memberi nilai kepada DAP. Ini bak umpama 'Mereka perah tebu sampai jadi hampas, lalu di buang dalam tong sampah'.

Mungkin kita boleh mengambil contoh di mana dulu anak Khir Johari (walaupun ibunya cina), tiada langsung di beri jawatan dan tanggungjawab utama dalam DAP; selepas dipergunakan. PEMILIHAN CEC DAP SENDIRI PADA SAYA PENUH DGN MISTERI, TIDAK KURANG HEBATNYA DARI CERITA "BERMUDA TRIANGLE".

Sekiranya kita melihat Politik Lim Kit Siang dari beliau muda; politik Rasis DAP dari asal PAP Lee Kwan Yew, adakah kita orang Melayu boleh percayakan manusia ini atau Parti yg serba rasis ini?

Siapa yang mulakan 13 Mei? Di mana Lim Kit Siang bila berlaku 13 Mei? Apa yg diucapkan oleh Lim Kit Siang pada masa itu?. Kenapa pulak Lim Kit Siang beriya iya mahu mengambil anak Melayu yg dianggap Malas? Yg pernah diperlekehkan oleh Lim Kit Siang sendiri?

Di mana kedudukan Melayu di Pulau Pinang? Kuasa kelulusan Tanah dan projek perumahan di tangan kerajaan negeri DAP, tidak hairan nanti Balik Pulau tidak lagi jadi kawasan majoriti Melayu. Bagaimana hubungan DAP dengan PAP?

Terlalu banyak persoalan demi persoalan; yg rata rata menjerumuskan pencalonan Dyana hanya utk memuaskan nafsu politik DAP dan Lim Kit Siang; tidak lebih dari itu....

Adalah amat sedih Anak2 Melayu diPERGUNAKAN DAN DISEPAK SETELAH TIDAK LAGI BERGUNA....for sake of Dyana and her Mother, I am sure hope, I am wrong....

‪#‎CuitOrgKayaHaji‬
Saiful Zaini Mohd Bokhari

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat