TERIMA KASIH


counters

MTMR

Saturday, April 12, 2014

Bila Agama Islam di Politikkan malapetaka menanti di hadapan.

Dlm Tahaaluf Syiasi PR siapa yg lebih berkuasa dan mengaut keuntungan politik (political mileage)? Apakah PAS lebih berkuasa drp DAP dan PKR dlm PR?

Secara peribadi sy tiada masalah dgn perjuangan sebenar PAS. Namun amat kecewa apabila Tahaaluf Syiasi PAS bersama DAP dan PKR dlm PR hanya menguntungkan DAP dan PKR shj. Lihat shj dasar2 yg dilaksanakan oleh Kerajaan PKR N.Selangor dan Kerajaan DAP di Pulau Pinang. Di mana hak utk PAS bersuara dan diterima pakai pendapat dan pandangan sedang PAS hanya diberikan portfolio tidak penting dgn bilangan yg sedikit serta langsung tidak diberi hak sepatutnya.

Tahaaluf Syiasi PAS dlm PR juga hanya memberikan merit besar kpd DAP dan PKR kerana DAP dan PKR tidak mempunyai jentera parti yg ramai spt mn jentera PAS malahan dlm setiap kali perarakan haram dan pilihanraya (PRU) atau PRK yg paling byk membantu adlh jentera PAS shj berbanding dgn DAP dan PKR. Tetapi siapa yg mendpt paling byk "political mileage"? Setiap kali selepas kemenangan calon PR dlm PRK spt PRK Kajang baru2 ini, apakah jentera PAS yg bekerja kuat dihargai segala gerak kerja dan sumbangan yg telah dibuat?

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat