TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, October 8, 2013

Lapuran Audit 15 kertas siasatan SPRM akan buka?


Saiful Zaini wrote : Laporan Audit 2013

SPRM akan buka 15 kertas siasatan.

Pertama kali saya amat tertarik dengan usaha kerajaan untuk lebih telus dengan adanya laporan audit (walaupun ada sedikit pembaharuan yg perlu difikirkan utk menjaga kedaulatan laporan itu sendiri). Pada saya ini adalah usaha transformasi untuk pengurusan kerajaan yg akan lebih telus di masa akan datang. Transformasi ni TIDAK BOLEH berlaku secara sekelip mata. We should give a chance to change.

Rata rata selepas laporan audit dikeluarkan ramai yg berkata sinis. "SPRM senyap jer ke?"... "Ade org 'cover up ke'... dan macam2 lagi.

Sekarang bila SPRM membuat pengumuman 15 kertas siasatan akan dibuka... apa lagi alasan AGAKNYA YER?

Kita rakyat Malaysia mempunyai pilihan utk terus menjadi Golongan 'Cynical' atau Sinis dan kadangkala "Sarcasm" atau "Sindir", yang pada hemat tidak akan mendatangkan apa2 faedah, hanya syok sendiri... 'Aku dah balun dah ...huhuhu'.

Tapi pada saya apa yg lebih baik adalah untuk kita menjadi Pengkritik yg lebih baik dengan nawaitu yg ikhlas mahukan perubahan demi masa depan generasi akan datang. HANYA ALLAH MAHA MENGETAHUI NIAT MASING.

SAYA CUMA BERHARAP BIARLAH IKHLAS BILA MENEGUR..

RENUNG2KAN SELAMAT BERAMAL...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat