TERIMA KASIH


counters

MTMR

Monday, June 16, 2014

Jabatan Media Sosial


Jabatan Media Sosial sepatutnya sudah ditubuhkan pada bulan MAC 2014 yang lalu. Namun ianya ditangguhkan apabila ramai penggiat media sosial yang mempersoalkan perlantikan jawatan dalam JMS pusat mahupun negeri. Isu ini telah mendapat perhatian oleh Timbalan Presiden Parti Tan Sri Muhyiddin yang juga dipertanggungjawapkan untuk menjadi penaung kepada JMS ini.


Pejabat TPM telah menerima surat dari Pejabat Perdana Menteri bagi meluluskan Jabatan Media Sosial malah ianya juga memberikan nama nama bagi pemegang jawatan dalam JMS pusat. Segala nama nama bagi jawatan dalam Jabatan Media Sosial baik struktur pusat dan negeri telah siap sedia dan ada juga yang telah ditemubual. Pendek kata ianya hanya perlu diluluskan dan diumumkan sahaja.

Namun apa yang berlaku telah menyebabkan Struktur JMS di nilai semula. Aduan dari kalangan penggiat media sosial sebelum ini telah menyebabkan semakan dibuat dan hasil semakan mendapati JMS tidak merangkumi semua penggiat media sosial yang ada sebaliknya didominasi oleh kumpulan tertentu.

Ekoran penangguhan JMS ini ada beberapa negeri yang telah mengambil inisiatif bagi mewujudkan sendiri Pasukan media sosial mereka seperti yang telah bergerak membantu negeri masing masing seperti Johor, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Adalah amat baik sekiranya Jabatan Media Sosial dibawah kerajaan Pusat ini mengikut contoh apa yang telah di buat di negeri Johor, Kedah, Kelantan dan Terengganu. Utamakan penggiat media sosial negeri terlebih dahulu dan menjalankan gerak kerja Negeri agar ianya tidak berkecamuk dengan campur tangan orang luar dalam isu isu di negeri masing masing.

Jika boleh ambil inisiatif maka elok jika penggiat media sosial setiap negeri masing masing mohon bersatu dan adakan perjumpaan dengan pejabat MB negeri masing masing. Suarakan niat nak bantu negeri masing masing dan elakkan dari campurtangan orang luar yang menubuhkan pasukan mereka sendiri di tempat anda.

Tak salah pihak luar nak bantu tapi biar ianya dikepalai anak negeri masing masing kerana kerjasama dengan semua pihak penting bagi menguatkan pasukan penggiat media sosial sesebuah negeri.

Mana yang baik kita ambil sebagai ilmu, mana yang buruk kita tolak. Begitu juga dengan apa yang berlaku hari ini bila kita penggiat media sosial pro kerajaan masih lagi kebelakang dari segi penyatuaan gerak kerja berbanding penggiat media sosial Pakatan Pembangkang.

Sumber Azri Malay Right.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat