TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, April 19, 2016

Takbir : Apakah kepentingan DS Nazri Razak mengakui mengagihkan RM7 juta dari Acc PM? Apakah kepentingan pendedahan tersebut kepada negara?

Terbaca satu artikal di FB. Adik kepada PM.  Membantu mengagihkan wang sebanyak RM 7 juta dari acc DS Najib Razak.

Acc CIMB tersebut telah ditutup sebab duit tersebut telah habis di agih-agihkan.

Persoalannya mengapa DS Nazri Razak membuat pengakuan tersebut? Apakah sebenarnya yang cuba untuk disampaikan atau apakah tujuan beliau membuat pengakuan tersebut?

Apakah kepentingannya kepada negara?

Jadi mengapa Tun M beria sangat mahu DS Najib Razak turun dari jawatan Perdana Menteri?

Mengapa PM DS Najib Razak mengatakan Tun M menyerang dan mahu beliau turun dari jawatan PM sebab ajinda Peribadi. Mahu jadikan anaknya menjadi Perdana Menteri?

1MDB dikatakan tiada bermasaalah. Aset melebihi hutang. Ialah kita pun bukan tengok duit 1MDB. Kita pun bukan nampak hutang 1MDB?

Hanya segelintir rakyat Malaysia yang percaya 1MDB tiada masaalah? Hanya segelintir juga rakyat Malaysia percaya 1MDB bermasaalah?

Tanggungjawab siapakah untuk memberi penerangan dan pencerahan permasaalshan tersebut?

Kononnya rakyat yang Pro Tun M menyerang DS Najib Razak setiap hari dengan dahsyatnya kerana terlalu taksub dengan pemimpin?

Penyokong DS Najib Razak mengatakan penerangan sudah diberi berkenaan 1MDB. Sudah banyak kali di jawab dan di terangkan tetapi penyokong Tun M masih tidak mahu menerima jawapan tersebut. Sebab hati sudah hitam sudah hati busuk?

Masaalahnya soalan yang diberi tidak pernah dijawab dengan fakta yang tepat. Sentiasa berubah-ubah mengikut penemuan jawapan yang telah diketahui umum.

Mengapa lapuran PAC mengatakan penguatkuasaan perlu dilakukan. Menyebabkan 4 orang Ahli lembaga Pengarah meletak jawatan. Arul juga dikatakan mahu meninggalkan jawatannya kerana tugasannya telah selesai?

Kata pribahasa Inggeris what you sow is what you reap. Apa yg kamu tanam itulah yang kamu dapat. Kalau kamu korup maka bala akan menimpa kamu?

Seperkara lagi siasatan luar negara mengatakan ada pengelibatan pembersihan wang haram dan sebagainya. Perkara ini tidak boleh dipandang sepi kerana akan menjatuhkan nama baik negara di mata dunia. Negara-negara yang terlibat seperti Amerika, British, Australia, Singapura. Mengapa mereka hanya memberi tumpuan kepada Syarikat 1MDB sahaja di Malaysia?

Akhirnya Tun M bertindak menyaman DS Najib Razak dan pada 20/4/2016 adalah hari pengurusan saman tersebut?

1 comment:

  1. Инстраграмм являться самой популярной площадкой для продвижения собственного бизнеса. Но, как показывает практика, люди еще чаще подписываются на профили в каких уже достаточное количество подписчиков. В случае если заниматься продвижение своими силами, потратить на это вы можете очень множество времени, потому еще лучше обратиться к спецам из Krutiminst.ru тут https://codeberg.org/krutiminst

    ReplyDelete

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat