TERIMA KASIH


counters

MTMR

Friday, June 20, 2014

@NajibRazak pls return back lucrative projects to Govt owned entities or develop new players. is Enough Sir.

YTL tarik diri.
Alhamdullilah. Itu saja yg mampu saya kata. Gembira yg tak terkata. Gembira kerana saya merasakan projeck2 kerajaan terutama IPP MESTI dipulangkan kepada kerajaan.

Keadaan TNB bukan lagi seperti LLM 20 or 30 tahun dahulu. Saya percaya TNB sudah mempunyai kekuatan utk menjanakan enough credibility samada menggunakan fund sendiri atau menggunakan apa2 financing facilities. KERAJAAN kena terus memantau supaya hasil terus kembali kepada rakyat secara OPTIMA.

Adalah sesuatu yg amat BODOH utk meng"out source"kan sesuatu perniagaan yg lumayan hasilnya sekiranya kita mampu utk menjayakannya sendiri.

Saya tidak menyalahkan 1st Gen IPP; mungkin pada masa itu ade sebab yg solid utk kita membuat pertimbangan yg sedemikian. Mungkin pada masa itu keadaan mendesak (black outs); dan kekangngan modal pada masa itu.

Kerajaan atau unit2 agensi perlu melihat perjalanan sesuatu aktiviti seperti sebuah syarikat komersial menjalankan aktiviti mereka. Bottom Line is very important. Setiap sen return adalah PENTING. EVERY SINGLE CENT COUNTS....

Kepada pak2 Billionaires pergilah bersaing di pentas yg lebih besar diperingkat global. Itu sebenarnya sepatut berlaku. Its time for you to create VALUE ON YOUR OWN... and develop more people who are not fortunate as you... I DARE YOU SIRS...

‪#‎CuitOrgKayaHaji‬

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat