TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, December 10, 2013

Ancaman Dari Jiran – Rahsia 40 Tahun Singapura

Kami paparkan peta Singapura untuk tatapan sekelian. Bayangkan jika diri anda menjadi pemerintah nya, sambil melihat peta negera anda yang tidak seberapa besar hanya  sekangkang kera lebih kurang 580km persegi.

Walaupun tanah dibawah kuasa anda kecil , ia tidak setanding ego anda.Dengan perasan anda lebih “superior” dari jiran atau pun kaum lain yang mengelilingi negara anda.
Lagi 20 tahun kemana arah tuju dan kemana hendak pergi dengan wang yang banyak tetapi tanah yang sedikit.Tentu sekali kenegara jiran yang terhampir yang memilki tanah.Betul tak?

Kemudian lihat lebih jauh dinegara yang mempunyai masalah yang serupa ia itu negara Israel. Sambil di kelilingi oleh negara Islam ia terlalu ego dan angkuh untuk menerima hakikat diri itu kecil. 

Maka sah anda sudah dapat kawan yang boleh berkongsi isu dan problem yang sama. Jika Israel boleh menawan semua jiran nya bukan sahaja melalui ketenteraan , malah  juga melalui perang saraf dan pemasangan proksi maka Singapura nampak nya tidak ada opsyen lain melainkan meniru jejak langkah serupa.

Apakah yang dilakukan oleh negara Singapura sebaik sahaja ia di sepak keluar dari Malaysia? He turned to the Jewish state, through the Israeli ambassador in Thailand, for help. Israel sent a military mission led by Maj. Gen. Rehavam Ze’evi, then deputy head of the military’s operations branch. (Ze’evi was assassinated in Jerusalem by Palestinian gunmen in October 2001.)

Lee insisted on secrecy because he didn’t want to antagonize his Muslim neighbors, Malaysia and Indonesia. The team of Israeli instructors arrived in October 1965. Lee wrote in his 2000 autobiography: “To disguise their presence, we called them ‘Mexicans.’ They looked swarthy enough.”Today, Singapore’s armed forces, 72,500-strong, are considered one of the most advanced militaries in Southeast Asia.

Itu lah yang di lakukan oleh pemerintah dari parti PAP , abang kepada DAP , tuan kepada PAS. Singapura tidak boleh terus menambak tanah untuk meluaskan kawasan nya.Ia amat costly.

Jika kita berfikiran waras sambil melihat peta tadi kita akan tahu lagi 20 tahun srvival Singapura ada lah dengan pergantungan  kepada jiran nya Malaysia.
Kira kita akan bernasib baik jika mereka setakat mahu menjadi partner dalam perniagaan. Tetapi mengenali cara bertindak negara Israel dan Singapura pula belajar dari nya , kita kena lah juga tahu bahawa rencana sulit masa depan nya juga ada membabitkan Malaysia.

Kuasai negara kita melalui proksi , jika tidak Singapura tidak boleh survive. Sambil akan menguna kan cara saraf dan pemasangan kaki dan talibarut untuk menyusah kan Malaysia, Singapura pula membina satu sistem keselamatan untuk diri nya.

Baca ini-

Iron Dome will be a crucial element in Singapore’s drive to build a defensive shield around one of the world’s biggest and most important ports.

Israel is determining how many batteries of Iron Dome and two other systems that will make up its planned multi-layered missile shield, will be required. Each battery, which costs $50 million, can cover an area of around 60 square miles, which means 13 of them would be needed to cover all of Israel.
Begitu teguh ketahanan keteteraan yang di siap kan oleh Israel untuk Singapura. Malah Singapura membayar dan membiyai research untuk ketenteraan Israel, yang mana kemudian nya hasil alat dan bahan itu di serah kan kepada Singapura.

“From the outset, Iron Dome was always intended for Singapore, which helped finance its development,” Intelligence Online explained. “Iron Dome will be battle-tested in Israel ahead of export to Singapore at a late date.”

Singapore has bought Israeli weapons systems extensively over the years and Israeli defense companies regularly participate at the annual Singapore Air Show.

Israeli Aerospace Industries, state-owned flagship of Israel’s defense industry, has sold Singapore the Barak-1 naval anti-aircraft system. Rafael’s electronic warfare system are widely deployed with the Singapore navy.

Jadi ketahui lah apa sahaja alat ketenteraan yang di guna kan oleh Israel di negara  Arab atau negara jiran nya ada lah bahan ujian untuk akhir nya di serah kan kepada Singapura. Negara yang diserangi Israel kerap kali sebagai alasan sahaja yang mana sebenar nya menguji alat baru tentera Israel.

Kini ketahui lah bahawa sememang nya parti politik tertentu di Malaysia  diguna kan untuk mencapai hasrat Singapura.

Survival nya amat bergantung kepada keluasan tanah.Apa bila seorang nomad politik yang sentiasa sahaja bertanding merata tempat mengambil possisi di Gelang Patah , ia nya memang ada perancangan masa depan.

Sambil menunggu kejayaan mencapai hasrat itu pelbagai cara di guna akn untuk distabilize kan negara ini.
Kesusahan kita ada lah kesejahteraan mereka. Bagi yang tiada mata hati untuk membaca dan pengetahuan tentang rencana jiran kita ini melain kan hanya tahu dan mahu menghukum orang, elok sangat lah usah cuba memegang tampuk pemerintahan.

Bagi yang sedang memerintah sila peka dengan rencana masa depan jiran kita yang ketandusan tanah, mereka sudah berjaya mencengkam sedikit demi sedikit negeri Johor, apa barang mahu memiliki tanah tanpa menguasai nya?

Hasrat mahu menawan Malaysia tetap ada jika Singapura mahu terus ujud. Kepadatan penduduk dan penambahan penduduk membuat nya menjadi tidak selesa di masa depan.

Setelah mengalih kan sebahagian besar “slut factory” nya ke Johor , pembebasan tanah  nya merupa kan penyelesaian sementara sahaja.

By Hook or by crook Malaysia mesti dicengkam demi survival nya.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat