TERIMA KASIH


counters

MTMR

Friday, April 1, 2016

TAKBIR : Pengurusan kes saman Tun Dr. Mahathir terhadap Datuk Seri Najib Razak ditetapkan pada 20 April.

Saman RM2.6 bilion oleh Dr Mahathir Mohamad terhadap Datuk Seri Najib Razak akhirnya disampaikan kepada peguam perdana menteri hari ini.

Pengurusan kes di hadapan timbalan pendaftar Erry Shariman Nor Aripin ditetapkan pada 20 April.

Peguam Mahathir, Mohd Haniff Khatri Abdulla mengesahkan bahawa salinan writ saman, pernyataan tuntutan dan notis menghadiri pengurusan kes diterima oleh tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak.

Dua hari lalu, peguam Mohd Hafarizam Harun mengesahkan kepada pemberita bahawa beliau diarahkan mewakili Najib dalam isu itu.

Mahathir dan dua yang lain pada 23 Mac lalu memfailkan saman terhadap Najib bagi kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah laku tort misfeasance dalam jawatan awam.

Selain Mahathir, plaintif lain adalah bekas ahli Wanita Umno Langkawi Anina Saadudin dan bekas Naib Ketua Umno bahagian Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

Menurut mereka, Najib sebagai perdana menteri, pengerusi BN dan presiden Umno dengan niat jahat menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri berhubung skandal 1MDB berserta kemasukan dana dalam anggaran AS$700 juta (RM2.6 bilion) ke dalam akaun peribadi banknya.

Mereka juga menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat