TERIMA KASIH


counters

MTMR

Monday, November 24, 2014

Terkini: Anggota Unit Mekanikal dan Kejuteraan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dilatih menghadapi ancaman bom dan sebagainya.

KUALA LUMPUR: Anggota Unit Mekanikal dan Kejuruteraan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) telah dilatih untuk menghadapi ancaman bom, mencegah kebakaran serta banjir sebagai persiapan sempena Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2014 yang bermula esok.

Ketua Jurutera PWTC, Zaidi Jamian berkata, anggota unit berkenaan menjalani latihan pada 4 Nov lepas dengan kerjasama agensi dan pihak berkuasa berkaitan termasuk Jabatan Bomba dan Penyelamat, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan pihak hospital.

Zaidi berkata, lebih 80 pekerja iaitu 48 orang pekerja teknikal tetap dan 32 pekerja kontrak di bawah unit itu bertugas sepanjang tempoh perhimpunan itu.

"Semua kakitangan teknikal akan berada dalam keadaan bersedia selama 24 jam sehari sepanjang perhimpunan ini berlangsung," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Katanya, persiapan teknikal dilakukan sejak tiga bulan lepas dan beberapa penambahbaikan termasuk menaik taraf kemudahan internet untuk persidangan itu.

Sebanyak 5,739 anggota perwakilan Umno dari seluruh negara dijangka menghadiri perhimpunan agung parti itu di sini bermula esok hingga 29 Nov.

Manakala sejumlah 1,452 petugas media dari 106 agensi media tempatan dan antarabangsa, media baharu termasuk blogger serta portal berita dalam talian sudah mula melaporkan perjalanan persidangan itu dari Laman Media, PWTC.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat