TERIMA KASIH


counters

MTMR

Friday, July 22, 2016

YANG TIDAK ADA KENA MENGENA LEBIH BAIK DUDUK DIAM-DIAM SAHAJA

Pada saya, dalam beberapa tahun kebelakangan ini JDT adalah kelab yang paling berjaya di rantau Asia Tenggara. Kami adalah juara sebenar dalam negara kerana kami telah berjaya mencapai kejayaan menentang sistem.

Kami memenanginya dengan mewujudkan sebuah kelab tanpa memerlukan dana dari kerajaan kerana dana tersebut sepatutnya menjadi milik rakyat dan bukannya digunakan untuk bola sepak.

Saya bukan berjaya kerana saya seorang presiden sebuah persatuan dan mempunyai pengadil yang bekerja dalam persatuan saya.

Saya bukan berjaya kerana pengadil yang memberikan sokongan terhadap parti politik yang saya turut terlibat di dalamnya.

Saya bukan berjaya dengan membelanjakan duit rakyat atau wang untuk kegunaan peneroka. 

Kepada Ahli Parlimen Kota Tinggi, Ahli Parlimen Sekijang dan pucuk pimpinan Felda, beringatlah bahawa duit peneroka atau dana kerajaan sepatutnya di gunakan untuk rakyat dan bukan bola sepak demi kesinambungan politik dan untuk menguntungkan sesetengah kontraktor-kontraktor Felda.

Seperkara yang terakhir, kepada pihak SPRM, tindakan anda ibarat seperti begitu terhegeh-hegeh hendak menyiasat FAM, adakah anda mahu menyiasat atau lebih hendak tahu siapa yang memberi maklumat kepada saya.

Banyak lagi kes-kes besar di dalam negara ini yang masih tak mampu SPRM selesaikan. Lebih baik berikan tumpuan kepada kes-kes yang belum diselesaikan.

Maklumat di dalam pendrive ini adalah hak milik saya. Saya sendiri akan selesaikan isu ini dan sekiranya saya mahu pertolongan SPRM, saya sendiri yang akan memanggil SPRM.

Tidak perlu hendak diperhebohkan mengenai hal ini. Yang tidak ada kena mengena lebih baik duduk diam-diam sahaja. Selesaikan masalah dan hutang masing-masing.

Masalah FAM ialah terlalu ramai pejuang FAM di luar FAM. Buat masa ini biarlah saya selesaikan isu ini dengan pihak tertentu. Dan sebelum saya terlupa, pertanyaan ini ditujukan kepada Dato Taufek yang mengeluarkan kenyataan dalam Harian Metro pada hari ini, anda dapat gelaran Dato dari mana?

Terima kasih.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

----

THOSE WHO ARE NOT INVOLVED SHOULD JUST SIT QUIETLY

To me, over the last few years JDT is the most successful club in South East Asia. We are the real champions in the country because we have achieved success against the system.

We won by creating a club that did not take the government's money because government's money belongs to the people and should not be used for football.

I didn't win because I am a President of a particular association and the referees are working for my association. I didn't win because the referee is supporting some political party which I am in. I did not win by spending the rakyat's money or money meant for the settlers.

To the member of parliament for Kota Tinggi, member of parliament for Sekijang and the top leadership of FELDA, remember that the money for the settlers or government funds should be used for the rakyat and not for football and your own political mileage and for the benefit of certain FELDA contractors.

Lastly, to MACC, your actions shows that MACC is so desperate to investigate FAM. There are plenty of other bigger cases in the country that MACC still are not able to solve.

Perhaps its better to focus on these unsolved cases. The information in the pendrive belongs to me.

I will personally solve this issue and should i require any assistance from MACC, I will inform MACC. There is no need to make a big fuss regarding the matter. Those who are not involved should just sit quietly.

Solve each of your debt problems. The problem with FAM is there are too many FAM's fighters outside of FAM.

For the time being, let me solve this issue with the relevant people. Before I forget, this question is directed at Dato Taufik who issued a statement in Harian Metro today, where did you get your Datoship from?

Thank you.

HRH Brigadier General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Crown Prince of Johor

Hidup Johor Demi Johor
#HarimauSelatan
#SouthernTigers
#PermataSelatan
#JewelOfTheSouth

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat