TERIMA KASIH


counters

MTMR

Thursday, April 21, 2016

DAULAT TUANKU: SULTAN JOHOR BERANGKAT KE BRITISH COLUMBIA DI NEGARA KANADA.

Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor, telah berangkat ke British Columbia dinegara Kanada.

Para pembesar dari wilayah tersebut telah secara rasminya melawat Tuanku Sultan di Istana Pasir Pelangi pada 23hb Mac 2016, bersempena dengan Hari Ulangtahun Keputeraan Baginda, untuk menyampaikan undangan rasmi daripada Leftenan Gabenor, The Honourable Judith Guichon.

Wilayah British Columbia dikenali dengan kecantikannya semulajadinya. Aset ketaranya adalah arang, tembaga, zink, emas, perak, nikel, besi serta minyak dan gas asli.

Pembalakan dituai dari hutan yang meliputi kira-kira dua pertiga daripada wilayah tersebut serta aktivi memancing adalah juga sebahagian besar sumber ekonominya.

Sultan Ibrahim bertitah,
"Saya berharap ini adalah satu lawatan yang menarik. Apabila saya berkunjung ke luar negara, saya mengambil peluang untuk memperbelajari cara-cara yang dilakukan disana. Kaedah yang positif yang boleh digunakan di Johor Darul Ta'zim akan dicontohi untuk penambahan baik negeri serta untuk kebaikan raykat jelata.

Ketika saya berada diluar negara, Tunku Mahkota Tunku Ismail, Pemangku Raja Johor, akan bertanggunjawap melaksanakan tugas-tugas hal-ehwal negeri."

Tuanku Sultan berharap rakyat jelata akan memberikan sokongan dan kesetiaan yang sama juga kepada Tunku Ismail.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat