TERIMA KASIH


counters

MTMR

Friday, February 26, 2016

Berani kerana benar!!! Hanya Yang Benar betul-betul berani!!!

Tun M dah tua tiada yang pertahankan pun tidak apa?

Tiada siapa pun melarang untuk pertahankan PM DS Najib Razak? Sebab sekarang masih menjadi Perdana Menteri Malaysia.

SPRM telah diarah untuk membuat kerja yang di pertanggungjawabkan kepadanya.

Kita balik kepada Isu. Derma 2.6b masuk ke acc PM. Kemungkinan ada dikalangan rakyat tidak percaya PM terima Derma sebanyak itu.

Pada hakikatnya PM mengakui terima derma tersebut dari arab. Pengakuan tersebut juga di sahkan oleh AG dengan menyatakan 2.03b telah di pulangkan semula kerana tidak digunakan.

Ada juga siasatan SPRM berkenaan SRC yang melibatkan sejumlah wang dimasukkan ke acc PM?

Menjadi amalan mana-mana perundangan di dunia. Sesiapa yang terlibat dengan siasatan kebiasaannya dinasihatkan bercuti. Ataupun sendiri mengambil cuti. Apabila selesai kes tiada apa-apa masaalah sambung kerja semula. Itu Sahaja.

Yang kita sibuk hentak Tun M, Hentam TSMY, Hentam Safie Afdal pasal apa?

Tidak akan lari gunung dikejar hilang kabus nampaklah ia.

Kalau kita tidak boleh bersuara. Tidak boleh bercakap kepada duduk perkara sebenar. Amat berat menjadi jenerasi yang mengikut acuan yang tidak boleh berfikir mana yang benar.

Bagaimana mahu bersuara jika kita dibawah pemerintahan komunis, zaman Jepun. Kerana suara-suara yang melontarkan pertanyaan itulah yang mahukan negara merdeka ketika itu.

Kita mesti dan harus mendepani isu 2.6b dan SRC dengan telus dan penuh tanggungjawab agar tiada sesiapa pun teraniaya dalam menyelesaikan kea ini.

Kebimbangan juga terasa apabila kepercayaan terhadap pucuk pimpinan diatas diraguai. Terpulanglah untuk menentulan hala tuju UMNO.

Budaya pecat memecat gantung mengantung yang pada akhirnya sokongan kepada pemimpin dari pemimpin yang takutkan hilang jawatan. Tetapi jawatan tersebut juga akan hilang apabila rakyat menolak kepimpinan yang ada sekarang.

Esok 26/2/2016 MT UMNO akan bermesyuarat. Terdapat usaha-usaha untuk menyingkirkan TSMY. Kita akan tunggu dan lihat perkembangan tersebut.

Harap Nazri Aziz dan MT yang lain tidak di gigit kakinya.  Kononnya susah untuk berjalan buat kerja kerana anjing gigit kaki. Memang bangsat orang Melayu bermain dengan anjing.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat