TERIMA KASIH


counters

MTMR

Tuesday, December 3, 2013

KUALA LUMPUR: Dr Mahathir puji langkah UMNO lantik personaliti luar

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memuji tindakan Umno melantik beberapa personaliti untuk menganggotai Majlis Tertinggi (MT) parti, satu pembaharuan inklusif demi kebaikan parti.

Beliau berkata keterbukaan Umno untuk melibatkan orang luar iaitu mereka yang bukan anggota Umno, merupakan satu langkah baik untuk membawa perubahan dalam parti.
 
"Banyak peningkatan yang dibuat oleh Umno (sekarang) dan ia berbeza dari sebelum dan selepas pilihan raya umum ke-13.

"Mereka(Umno) membawa masuk beberapa personaliti yang bukan anggota Umno untuk menganggotai Majlis Tertinggi. Itu langkah yang sangat baik," katanya kepada pemberita selepas jamuan tengah hari Forum Antarabangsa Umno 2013, di sini hari ini.

Terdahulu, bekas Presiden Umno itu menyampaikan ucapan dalam jamuan tengah hari forum dua hari yang diadakan sempena Perhimpunan Agung Umno 2013.

Pada Jumaat lepas, Umno mengumumkan pelantikan sembilan anggota MT, antaranya pendakwah terkenal Ustaz Mohammad Kazim Elias dan Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah (Yadim) Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Mengulas mengenai cadangan muzakarah antara PAS dan Umno, Dr Mahathir berkata itu merupakan pendekatan yang baik dalam mencari persefahaman antara dua parti orang Melayu tersebut.

"PAS dan Umno tidak berbeza. Sebelum ini mereka yang mengasaskan PAS ialah anggota Umno," katanya.

Mengakui bahawa PAS dan Umno kini mempunyai pandangan berbeza dalam hal-hal tertentu, Dr Mahathir percaya perkara itu masih boleh diselesaikan sekiranya kedua-dua parti mendahulukan kepentingan rakyat dan negara. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Thank you for your idea. What you give, You get back.

Silat Melayu

DOA DOHA

WALI SONGO

Video Penjelasan Isu cincin RM 24 Juta.

WAJIB TONTON

Top Blogges

B. 10 Artikal Menarik Minggu ini.

C. Senarai Blog Wajib Baca Rakan Malaysia Transformasi Minda Rakyat